Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2007, 22:34
paulG
paulG is offline
Ik ben weleens benieuwd als je op vakantie gaat, hoeveel geef je dan gemiddeld uit, en hoeveel euro krijg je dan van je ouders?
Advertentie
Oud 01-12-2007, 23:01
Vlindertje
Vlindertje is offline
Als ik op vakantie ga, leven we van 15 euro per dag (dit is inclusief eten, overnachting en musea, maar exclusief de reis). Ik krijg niets mee van mijn ouders. Ze zijn wel zo lief om me naar het station te brengen
Oud 01-12-2007, 23:55
Verwijderd
ligt eraan waar de reis heengaat. +- 25 euro om wat leuks van te kopen, en wat lekkes voor op de heenreis.
Oud 02-12-2007, 12:56
remy476
remy476 is offline
Zomer neem ik aan?

*Afgelopen 2 jaren lag het rond de 750 euro voor de reis. betaald door ouders
*Wat ik daar uitgaf aan uitgaan/uitstapjes e.d. lag rond de 600-800 euro. k zelf bekostigen.

Nu ik 19 ben krijg k voor volgende zomer 400 (geloof k) en 't jaar daarna zal wel niks meer zijn.

Ik ben het hier volkomen mee eens. Ik verdien nu genoeg om zelf een reis te betalen
Oud 02-12-2007, 13:14
Ivo
Ivo is offline
Toen ik nog student was kreeg ik van mijn ouders zo'n 50 euro vakantiegeld per jaar. Dat zal ik komend jaar wel kunnen vergeten.
Tijdens 2 weken zomervakantie geef ik zo'n 500 euro uit. Tijdens een lang weekend weg geef ik zo'n 100 a 200 euro uit.
Genoemde bedragen zijn inclusief alle gemaakte kosten.
Oud 02-12-2007, 14:00
ook hallo
ook hallo is offline
Ik krijg meestal 10 euro per dag dat ik wegben mee. Een keer was ik 800 euro kwijt voor 10 dagen en een keer 1000 voor 22 dagen. Het is maar net wat voor vakantie het is.
Oud 02-12-2007, 14:47
knijtert
knijtert is offline
Hoeveel geld ik uitgeef is echt onmogelijk te beantwoorden.

Mijn fietsvakantie naar Frankrijk was ongeveer 12 euro per dag
Vakantie in Italie was denk ik iets meer dan 20 euro per dag
En Finland ongeveer 40 euro per dag ( terwijl hier de verblijfplaats en al het eten tot eind van de middag gratis was )

Nogal moeilijk om iets over te zeggen dus. En mijn ouders geven in princiepe niets. Maar zo af en toe betalen ze toch ergens aan mee.
Oud 02-12-2007, 17:48
Nyawa
Als ik met mijn vriend op vakantie ga niets, maar als ik met hen meega mag ik gratis mee. Wat ik uitgeef op vakantie verschilt per reis; deze zomer bij één week Lanzarote was 350 euro voor vlucht en appartement en vervolgens nog 100 euro aan excursies en 100 euro aan eten (steeds uit eten geweest).
Oud 02-12-2007, 18:21
Verwijderd
Mn pa betaald de helft van mijn vliegtuigticket.
Oud 02-12-2007, 19:37
Breg
Breg is offline
uitgaven verschillen sterk; kamperen in Frankrijk of een stedentrip zijn niet te vergelijken. Van mijn ouders krijg ik over het algemeen niks, hoewel af en toe, hoewel soms een kleine bijdrage (25 euro ofzo) onder het mom 'om wat leuks van te doen'.
Oud 02-12-2007, 20:33
I C U
I C U is offline
Ik krijg 's zomers wel es 'vakantiegeld', zo'n 70€. Als ik met m'n ouders op vakantie ga, betalen zij de reis en overnachting etc, maar souvenirs enzo moet ik zelf betalen. En als ik met vrienden ofzo ga, betaal ik alles zelf
Oud 02-12-2007, 23:33
Hawahaai
Hawahaai is offline
Toen ik nog met mijn ouders op vakantie ging, betaalden zij eigenlijk alles, behalve als ik souvenirs of zoiets wilde kopen.
Toen ik voor het eerst zonder mijn ouders op vakantie ging, heb ik EUR 100 gekregen als cadeautje voor het halen van mijn eindexamen. Daarna ging ik altijd zelf op vakantie en heb ik nooit iets gekregen van mijn ouders.
Ik vind het prima zo. Als ik op vakantie wil, moet ik er gewoon zelf voor werken, simpel.
Oud 03-12-2007, 09:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik krijg nooit geld van mijn ouders voor op vakantie Toen ik nog met mijn ouders op vakantie ging (tot m'n 17e) betaalden zij alles. Als ik nu met m'n ouders op vakantie zou gaan zou ik alles zelf mogen betalen denk ik. Afgelopen zomer heb ik zo'n 800 euro uitgegeven aan m'n vakantie (drie weken Interrail in Frankrijk).
Oud 03-12-2007, 10:05
Balance
Balance is offline
Vanaf het moment dat ik vond dat ik oud genoeg was om alleen op vakantie te gaan, mocht ik het ook zelf gaan betalen. Vind ik ook heel normaal. Dus ik krijg niks.
En hoeveel ik uitgeef per dag verschilt per land en per accomodatie.
Oud 03-12-2007, 23:54
Roxy
Roxy is offline
De vakantie van mijn ouders en vroeger dus ook die van mij was vakantie maar tegelijk ook familiebezoek. Ik denk dat ze zich er altijd een beetje schuldig over hebben gevoeld dat ik dus de eerste 17 jaar niks anders gezien heb dan centraalspanje. Dus toen was alles gratis en als ik nu een keer besluit mee te gaan dan betalen zij mijn vlucht (en is eten+slapen toch gratis). En soms stoppen ze me zelfs nog wat toe voor kerstkadootjes/souvenirs/uitstapjes die ik alleen doe.
Maar vanaf het moment dat ik zonder m'n ouders op vakantie ging hebben ze me ook geen vakantiegeld gegeven. Vind ik ook normaal als je oud genoeg bent om te gaan moet je het ook maar verdienen.
Oud 04-12-2007, 05:53
Verwijderd
Ging tot me 16de met me ouders mee op vakantie, en sindsdien als ik op vakantie ga betaal ik alles zelf en krijg ik niks meer, en dat begrijp ik best.
Oud 04-12-2007, 12:10
mlagerwerf
mlagerwerf is offline
Alles zelf betalen als ik op vakantie ga.
Oud 04-12-2007, 21:25
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
niks ?
Oud 18-12-2007, 20:16
Verwijderd
Heel soms krijg ik van mn ouders een klein beetje mee zo van 'koop maar iets lekker onderweg' ofzo. Wel mogen we nog ieder jaar met mn ouders mee op vakantie als we dat willen. Boodschappen daar enzo worden dan gewoon gedeeld met zn allen, soms betalen mn ouders wat meer en ze nemen ons vaak een keer mee uit eten. We mogen ook met hun in de auto mee, maar als wij dan niet kunnen en later willen of wat dan ook mogen we dat zelf uitzoeken. Lijkt me logisch Mijn ouders huren een huis en gaan met de auto, en wie mee wil,kan mee. Ik ga er ook niet van uit dat mijn ouders mijn vakantie naar Verwegistan betalen ofzo, lijkt me beetje raar.
Oud 19-12-2007, 18:17
Sherco
Sherco is offline
Ik leen meestal een auto als ik op vakantie ga, en dan krijg ik de eerste volle tank gratis. Verder niks, maar dat verwacht ik ook niet
Oud 20-12-2007, 15:33
Dexter_M
Dexter_M is offline
betaal alles zelf ook normaal
Oud 09-01-2008, 15:02
Verwijderd
Als ik zelf op vakantie ga betaal ik alles zelf, als ik met hen meega hoef ik daaraan niet mee te betalen. Tenzij ik dingen voor mezelf ga doen natuurlijk.
Oud 13-01-2008, 14:48
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Vanaf het moment dat ik vond dat ik oud genoeg was om alleen op vakantie te gaan, mocht ik het ook zelf gaan betalen. Vind ik ook heel normaal. Dus ik krijg niks.
En hoeveel ik uitgeef per dag verschilt per land en per accomodatie.
Oud 14-01-2008, 08:51
Cartosa
Cartosa is offline
Betaal alles zelf maar krijg wel meestal wat terug van vliegticket en om iets leuks te doen
Oud 15-01-2008, 22:06
Briseïs
Briseïs is offline
Eh, niks?

Vorig jaar ben ik nog een keer met mn moeder op vakantie geweest omdat ze dat nog één keer wilde doen, toen heeft zij de reis en het hotel betaald en hebben we de rest van de kosten gedeeld. Als ik nu met mijn ouders op vakantie zou gaan zou ik het zelf moeten betalen.
Oud 17-01-2008, 16:18
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Ik krijg over het algemeen 200 euro zakgeld mee... En de vakantie zelf reis plus de locatie waar ik zit wordt dan voor mij betaald... De locatie koste afgelopenjaar 750 en kreeg 200 euro mee... om leuke dingen te doen! de vakantie daar koste mij ongeveer 400 euro voor het uitgaan de locatie was all-in....
Gr.
Oud 17-01-2008, 17:12
Verwijderd
oh ga je altijd op vakantie bij locaties
Oud 24-01-2008, 13:51
Lorelei
Lorelei is offline
In principe niets. Maar als ik het gevoel heb dat ik wat krap zit, is ze wel bereid om of wat voor te schieten of me bijv te betalen voor het uittypen van verslagen of het ordenen van haar administratie.

Als zij weggaan en ik thuisblijf, krijg ik 50 euro per week voor eten en leuke dingen.
Oud 25-01-2008, 15:15
Verwijderd
Euhm, niets.. Of nja, geen vast bedrag ofzo. Vaak op het laatste moment krijg ik 20 euro in mn handen gedrukt, of hoef ik mijn 'maandelijkse' bijdrage niet over te maken.

Hoeveel ik uitgeef hangt af van de lokatie, afgelopen jaren was het Kreta, toen was het maximaal €50,- per dag.
Oud 27-01-2008, 16:39
palindrome
palindrome is offline
Citaat:
oh ga je altijd op vakantie bij locaties
Oud 28-01-2008, 21:22
Nienna*
Nienna* is offline
Als ik met hen meega, betalen ze alles. Vaak krijg ik ook wel een souvenirtje, maar wil ik meer, dan moet ik het zelf betalen. IJsjes en zo krijg ik vaak ook maar als het te duur is, bepalen zij hoe vaak en dan betaal ik het zelf. (In Tsjechië waren die dingen zo spotgoedkoop dat we onbeperkt ijsjes mochten eten).

Maar als ik alleen zou gaan, of niet, dan krijg ik nul euro.
Oud 29-01-2008, 12:08
Verwijderd
Als ik met hen meega op vakantie betalen zij alles, tenminste wintersport wel. Maar daar betaalt mijn Oma het huisje in iedergeval al van voor ons. Toen ik vorig jaar naar Milaan ging met een vriendinnetje heb ik 50 / 75 euro mee geloof ik, onder het mom van `eetgeld´ omdat zij anders daar de boodschapjes van had gedaan.

Verder betalen ze dit jaar 125 van de 250 euro voor mijn buitenlandreis naar Wenen met mijn studievereniging. Dit omdat mijn broertje hetzelfde bedrag heeft gekregen voor zijn nieuwe computer
Oud 31-01-2008, 09:17
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ik ben weleens benieuwd als je op vakantie gaat, hoeveel geef je dan gemiddeld uit, en hoeveel euro krijg je dan van je ouders?
nu verwacht ik niets te krijgen, gezien ik op mijzelf woon.
Voorgaande jaren betaalde ik ook mijn vakanties zelf maar mn ouders deden dan soms nog een enveloppe met een kaart en geld (voor een uitje ofzo) in mn koffer, wel lief
Oud 04-02-2008, 16:42
Mocca
Mocca is offline
Niks.
Ben afgelopen jaar naar Schotland geweest en dat heeft me toch wel tegen de 900 euro gekost. Kreeg verder niks van mijn ouders mee, ging ook met hen mee op vakantie en dat hebben ze helemaal betaald. Maar ik verwacht ook niet dat ze het betalen, ik wil immers op vakantie!
Oud 04-02-2008, 17:15
Noddy
Noddy is offline
Ik krijg niks als ik alleen ga. Als ik met paps en mams meega betalen zij alles (behalve leuke dingen die ik daar wil kopen.)

Regels voor berichten