Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2004, 16:47
Stefanie
Stefanie is offline
Nu vraag ik me af hoe dat kan? Zijn dat meestal psychische problemen of kan het ook aan een foutje van de blaas oid liggen?
Wie heeft er last van gehad en is er nu vanaf? En hoe is dat gelukt?
Oud 16-02-2004, 17:00
MoonWolf
MoonWolf is offline
Ik niet op latere leeftijd maar vroeger. Maar neem aan dat het nu ook zou moeten lukken.
Ik had een speciaal aparaatje. Dat moest je met klitteband op je schouder zetten, en dan liepen er snoertjes naar een ander plastik iets wat je in een zakje in je onderbroek moest stoppen, en als je dan ´s nachts in je bed plaste, kwam er vocht op en ging het dat aparaatje op je schouder ontzettend piepen waardoor je wakker schrok en ophield met plassen.

Maar hoe het verder werkt weet ik niet, bij mij was het toen door de stress geloof ik dat ik dat altijd deed, en extra als ik iets heel spannend vond, bijv. met sinterklaas of mn verjaardag ofzo.
Oud 16-02-2004, 17:19
HestHer
HestHer is offline
Meestal Psychisch, kan ook problemen aan nieren/blaas hebben
Hesther
Oud 16-02-2004, 19:15
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb tot m'n 14e ofzo in bed geplast, niet elke nacht maar toch regelmatig.
Ik droomde dan dat ik op het toilet zat en liet het lopen, waarna ik meteen wakker werd.
Ik denk dat het bij mij in combinatie met het dromen en stress (veel problemen thuis) was.
het is gelukkig vanzelf over gegaan want ik schaamde me er behoorlijk voor en durfde ook niemand bij me te laten logeren.
Oud 16-02-2004, 19:29
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
MoonWolf schreef op 16-02-2004 @ 18:00:
Ik niet op latere leeftijd maar vroeger. Maar neem aan dat het nu ook zou moeten lukken.
Ik had een speciaal aparaatje. Dat moest je met klitteband op je schouder zetten, en dan liepen er snoertjes naar een ander plastik iets wat je in een zakje in je onderbroek moest stoppen, en als je dan ´s nachts in je bed plaste, kwam er vocht op en ging het dat aparaatje op je schouder ontzettend piepen waardoor je wakker schrok en ophield met plassen.

Maar hoe het verder werkt weet ik niet, bij mij was het toen door de stress geloof ik dat ik dat altijd deed, en extra als ik iets heel spannend vond, bijv. met sinterklaas of mn verjaardag ofzo.
de plas wekker is dat. Maar die wil ook niet altijd werken. Mijn zusje heeft dat ding een tijd gebruikt totdat we bij haar zijn gebleven terwijl ze ging slapen en zagen dat ze gewoon in haar slaap al die snoeren uit dat apparaat trok
Daarna ging ze dan gewoon weer vrolijk verder slapen.

Een vriend van me heeft er ook last van. Ik weet niet wat het precies is bij hem. Dat weet ie zelf ook niet echt. Het is niet de stress of whatever want hij is juist een super relaxed iemand en heeft ook geen problemen thuis.
Volgens mij is het gewoon echt dat ie zo vast slaapt en er niet van wakker wordt
Oud 16-02-2004, 19:45
Stefanie
Stefanie is offline
Vast slapen zou ook wel kunnen ja, maar toch vind ik dat zo raar dat je dan helemaal doorslaapt. Ook als je dan al geplast hebt. Ik zou er wakker van worden iig.
Oud 16-02-2004, 19:50
G.T.C.
G.T.C. is offline
jah, het is maar net waar je wakker van wordt denk ik.
Ik slaap heel makkelijk door onweer, zware storm, groepen jongeren buiten die met hun scooters aan het patsen zijn en dat soort dingen. Daar heb ik echt geen last van als ik slaap. Als ik moet plassen wordt ik wel gewoon wakker.

Mijn moeder die wordt al wakker als ik heel zachtjes de garage dicht doe.

En sommige mensen die slapen blijkbaar zelfs door het plas gevoel heen.
Zo'n plaswekker helpt ook alleen maar als je opzich wel wakker wordt van het plas gevoel maar nog niet de discipline hebt om dan verder wakker te worden, op te staan, en naar de wc te gaan.
Oud 16-02-2004, 20:47
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik had het alleen als kind (weet niet hoe lang, maar niet tot op 'hoge' leeftijd).
Maar vorig jaar ook een keertje.
Ik droomde dat ik heel nodig naar de wc moest, dat ik naar de wc (bij mij thuis) rende en daar opgelucht kon gaan plassen. En daarna werd ik wakker, maar niet op de wc.
Voor de rest nooit gehad (word altijd wakker omdat ik naar de wc moet), maar ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat je er tegen zou kunnen doen.
Oud 16-02-2004, 20:57
alwaysgood
alwaysgood is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 16-02-2004 @ 20:15:
Ik droomde dan dat ik op het toilet zat en liet het lopen, waarna ik meteen wakker werd.
dat heb ik ook wel eens gehad, droom altijd heel realistisch, dan denk ik gewoon echt dat ik op het toilet zit en laat ik het lopen, en wordt dan wakker
Oud 16-02-2004, 22:10
Verwijderd
Diabetes
Oud 16-02-2004, 22:46
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb ook heel lang in mijn bed geplast. Vreselijk vond ik dat want elke keer als ik uit logeren ging was ik als de dood dat het dan ook zou gebeuren, maar omdat ik er zo bang voor was gebeurde het gelukkig nooit.
Ik had zoieso problemen met mijn blaas, want ik had ook altijd blaasontsteking, maar ik weet niet of die 2 dingen met elkaar te maken hebben.
Ik heb toen op een gegeven moment ook een plaswekker gehad. Die van mij was een kastje dat naast mijn bed stond waar vandaan een snoertje liep naar een soort luier die ik 's nachts om moest en in die luier zaten dan vocht sensoren ofzo dus zodra er maar een drupje urine uit kwam ging dat ding enorm piepen. Daardoor leerde ik dus dat zodra ik voelde dat ik naar de wc moest, ik wakker moest worden en na een tijdje was ik er voorgoed vanaf
Oud 17-02-2004, 09:17
Verwijderd
Heb het tot mn twaalfde of dertiende ofzo gehad, kwam omdat ik heel diep sliep en gewoon niet wakker werd... van alles geprobeerd maar uiteindelijk heeft die plaswekker wel geholpen. Hoewel dat ook een tijdje duurde want ik sliep zo diep dat ik niet wakker werd van het alarm... Ook ging ik vaak slaapwandelen (voor ik die plaswekker had) en zag bijvoorbeeld de wasmand (met schone was!) aan voor de wc... vond mn moeder niet zo'n goede grap...
Oud 24-02-2004, 17:08
littlegurl
littlegurl is offline
Bedplassen wordt vaak veroorzaakt door het hormoon ADH. Bij normale mensen wordt er tijdens de slaap meer ADH afgegeven, waardoor er minder urine wordt geproduceert. Bij bedplassers gebeurd dat niet, ze produceren dus evenveel urine dan overdag! Dit kan je hele leven lang zijn maar het kan zich ook na een tijdje weer herstellen. Natuurlijk zijn er ook andere dingen die hier invloed op hebben! Stress, angst het is allemaal mogelijk! Daar zorgen andere hormonen wel weer voor.
Oud 24-02-2004, 18:06
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Een vriendin van mij heeft dit vroeger ook heel erg lang gehad. Zij had ook een slaapwekker alleen als die afging schrok ze zo hard dat ze nog alles liet lopen. Hoe zij der uiteindelijk is afgekomen weet ik ook niet.
Oud 04-04-2007, 19:43
esther87a
esther87a is offline
Hoi,

ik ben nu 20 en heb tot m'n 17e met bedplassen te maken gehad. Aangezien ik, toen ik 5 jaar oud was, ook meer dan een jaar zindelijk was, waren het bij mij definitief psychische oorzaken. Had vooral met de ruzie tussen mijn ouders en de daaruit resulterende scheiding te maken. Ik heb er ook een blog over geopend, wat ik in de volgende weken verder wil vullen met teksten hieromtrend uit mijn dagboek.

http://bedplassen.blogspot.com

Groetjes, Esther
Oud 04-04-2007, 19:49
Verwijderd
Up.
Oud 04-04-2007, 21:47
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
sonho schreef op 04-04-2007 @ 20:49 :
Up.
Topic gesloten