![]() |
|
Dat wil ik gaan doen dus.
Mijn doel is een weblog hebben die ik helemaal aan kan passen aan mijn wensen. Dit wil ik bereiken m.b.v. een goeie tutorial(s) of een template (zoals bBlog). Wat ik nou graag van jullie wil weten is:
Danku.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Wordpress is inderdaad prima weblogsoftware. Gewoon downloaden, installeren en je bent verkocht. Ik draai ook Wordpress
![]() http://www.wordpress.org/
|
Ook erg de moeite waard vind ik Textpattern.
Maar ja, zo lang je maar de beschikking hebt over een server met PHP en MySQL zijn er 1001 gratis weblog-pakketten beschikbaar die je allemaal kunt proberen. Op http://www.opensourcecms.com kun je er ook een hoop uitproberen ![]()
||
Citaat:
![]() En er zijn genoeg plugins/mods/themes te vinden om het effect te krijgen wat je wil ![]()
|
Typepad is trouwens ook goed.
Kijk op http://www.typepad.com/
||
Citaat:
Nee, mijn keus is gemaakt: woorddruk.
|
Kijk ook naar Serendipity
Vind ik stuk uitgebreider en relaxer dan wordpress. Daarnaast komt dat t minder buggy is, vooral wat security betreft ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Typepad is idd niet gratis.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hoe zit het trouwens met de bloggers hier: krijgen jullie bezoekers op jullie blog, dus mensen die serieus interesse hebben in wat je te zeggen hebt? Of zijn er ook bloggers hier die (zoals ik) het geen reet uitmaken of er mensen op je blog komen en gewoon bloggen voor zichzelf, als een soort multimediaal dagboek?
||
Citaat:
Je kan ook reclame maken op sites waarover hier geen regel is dat dit niet mag.
||
![]() |
Citaat:
Dingen schrijven die mensen interesseren, zodat ze regelmatig terugkomen en het adres van je site doorsturen aan andere mensen. Zorgen dat het geheel er goed uitziet, opvallend als het even kan, maar iig goed werkend. Ik heb bij m'n site ook redelijk wat gedaan om te zorgen dat zoekmachines het interessant vinden; titel van een bericht in de URL, dat soort dingen, maar ik mik meer op mond-tot-mond reclame dan op zoekmachines. |
![]() |
||
Citaat:
Maar Google vond die toen ik gewoon even op mijn nickname vtxm zocht... Wel handig, dat Google. ![]()
|
open trivia is een opensource project die een behoorlijke complete blog aanbied en dit door alle mappen en php's die nodig zijn downloadbaar te stellen. enige dat je zelf nog moet doen is een setupje volgen en de juiste database instellen.
ik ben er erg tevreden mee, want je kan dus elke file helemaal zo aanpassen als jezelf wilt ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|
http://nucleuscms.org/ is ook fijn.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
ik weet het niet meer Barb4 | 7 | 30-12-2007 19:34 | |
Software & Hardware |
[Server-side scripting] PHP of JSP? DZHAW | 45 | 16-07-2007 15:06 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Het schuldgevoel komt later Verwijderd | 0 | 06-04-2007 16:14 | |
Lifestyle |
Weblogs Jones | 78 | 12-06-2005 16:01 | |
Software & Hardware |
[Alg/PHP] Vragen/Ideen voor custom weblog Dr HenDre | 10 | 26-01-2005 15:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 |