Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2007, 00:42
J. 007
J. 007 is offline
Ik heb me ongeveer een week geleden een gewicht gehaald van 15 kg.

Ik kan die schijven er op en afdraaien, maar nu heb ik er 5 kilo aanhangen.
Mijn doel is om sterke arm & schouderspieren te krijgen.

Ik doe het gewicht heffen elke dag, meestal tussen de 200 & 300 keer op en neer per arm...
Wel in sets zeg maar, ik wissel om de 25 keer af per arm, dus 25 keer rechter arm, en dan weer 25 keer linkerarm, dan weer 25 keer rechter arm, tot ik 200 of 300 keer op en neer ben geweest per arm.

Ik merk 't nu toch al best wel, dat ik spieren krijg.

Mijn vragen zijn nu;

- Moet ik netzo als bij gewoon fitness ook rustdagen pakken of niet?
- En kan ik hierdoor stoppen met groeien als het elke dag doe of blijf ik even goed doorgroeien?

Daarbij loop ik ook nog elke dag stage waar ik toch ook redelijk veel zware dozen moet tillen enz., dus daardoor kom ik eigelijk weinig aan rusten toe.

Ik ben nu 1,75 ongeveer schat ik, en weeg maar 60 kilo, maar ik groei wel nog zegt de dokter.

Graag antwoorden, BVD J.

Laatst gewijzigd op 16-02-2007 om 00:46.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 07:14
Ndimension
Ndimension is offline
Voordat je ergens aan begint, zorg er dan voor dat je weet waar je mee bezig bent.

Ik neem aan dat je bicepcurls doet met dumbbells? Waarbij je aan elke dumbbell 5 kg hangt, wat een totaalgewicht (incl halterstang) levert van 7 kg per dumbbell.

Oke.

Ten eerste: 300 reps
Als je spieren wilt met uithoudingsvermogen: ga zo voort.
Als je spiermassa wilt kweken: stap over naar 3 tot 6 sets van 8 tot 12 reps en gebruik een gewicht waarbij je met moeite die sets voltooit.

Ten tweede: dagelijks biceps trainen
Je lichaam heeft meer spieren dan dat klein spiertje bovenop je bovenarmen... Maar die zullen wel niet belangrijk zijn neem ik aan? Want je bent natuurlijk geen bodybuilder he?
En ja, je biceps hebben rust nodig. Als je zo doorgaat kun je die biceps een hoop schade aanrichten. Alhoewel...met 7 kg...? Geef ze 2 of 3 dagen rust en train ze niet vaker dan 2x per week.

Elke keer als je je spieren overdadig belast, richt je schade aan bij je spiervezels (microtrauma). Tijdens de rustperiode zullen die beschadigde spiervezels zich herstellen (supercompensatie). Het mooie van dat herstel is dat er meer wordt opgebouwd, dan dat er beschadigd is. Dit fenomeen staat ook wel bekend als spiergroei. Je begrijpt: voor spiergroei is rust nodig. Om beter herstel te bevorden kun je denken aan meer eiwitrijk voedsel te eten (eieren, melk, kwark, wheyshakes).
Oud 16-02-2007, 09:00
Verwijderd
voor veel info wil ik je graag doorverwijzen naar forum.dutchbodybuilding.com als je een beetje serieus wilt zijn.
Lees ook www.fitness-island.com maar even
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 16:15
J. 007
J. 007 is offline
@ NDimension: Jaa het is inderdaad die dumpell... die jij zegt.
Maar ik heb er 4 kilo aan hangen plus dat handvat zeg maar dus dat is ongeveer 5 kilo. Dus geen 7

Wat bedoel je met 8 tot 12 Reps???

En hoe zit het dan met m'n groei???

@ sjek: bedankt voor de links
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 16:16
Mara
Mara is offline
reps zijn herhalingen. Het is fucking onzinnig om er 300 te doen, doe er minder.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 16:56
J. 007
J. 007 is offline
Oke Dus meer kilo's, maar minder reps als ik het zo goed heb begrepen...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 20:11
mepsteen
mepsteen is offline
dan moet je toch echt op zn minst je hele bovenlichaam gaan trainen. geen schouders, borst en buitkspieren, maar wel armen met een omtrek van 60, dat is natuurlijk geen gezicht.
Oud 16-02-2007, 20:28
Verwijderd
vergeet je benen niet te trainen. Ziet er niet uit als je bovenlichaam gespierd is en je hebt kippenpoten eronder. Tevens groeit de rest van je lichaam harder als je alles traint. Heeft te maken met verhoudingen enzo.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 20:31
Achmed100%Mocro
Achmed100%Mocro is offline
Ndimension wie ben jij op dbb?
Oud 16-02-2007, 21:27
Achmed100%Mocro
Achmed100%Mocro is offline
300 reps krijg je trouwens stalen biceps van!
Oud 16-02-2007, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Achmed100%Mocro schreef op 16-02-2007 @ 22:27 :
300 reps krijg je trouwens stalen biceps van!
ban plz
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 09:47
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
Achmed100%Mocro schreef op 16-02-2007 @ 21:31 :
Ndimension wie ben jij op dbb?
Ik ben jouw kloon.
Oud 18-02-2007, 10:32
PumpedUp
PumpedUp is offline
J.007

Je Kan niet specifiek op 2 lichaamsdele concenctrere als je improvement wil maken zou in feite alles moete traine (arme ,rug,borst , schouders , traps , benen en als je dikke arme wilt hebbe zou j arme vooral triceps traine je armen bestaan uit 2/3 triceps en 1/3 biceps , en je schouders zou ik niet al te overbelaste 1 x de week is meer als genoeg voor j schouders omda je schoudrs het zwakste lichaamdeel is en je zou daar graag geen blessure van over wille houde kheb het al vaak gezien bij ander mense die hun schoudrs 2 tot 3 x de week traine ze overbelaste het puur.. en pak je iets van supplemente?proteineshakes , creatine enzo?of let je gwoon op j voeding..en probeer ook om de 3-4 maand een ander schema in je routine t steke zoda je spiere ni te gewend gerake aan je oefeninge

Laatst gewijzigd op 18-02-2007 om 10:56.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 23:17
J. 007
J. 007 is offline
Nee doe niet echt aan voedingssuplementen, maar ben wel meer op mn eten gaan letten
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 21:23
J. 007
J. 007 is offline
Een klasgenoot van me zei; dat als je armspieren wilt krijgen dat je dan het beste je armen langs je benen legt en dan de armen gestrekt houd en gestrekt blijft houden als je herhalingen uitvoert.
Je moet dan je arm gestrekt houden met het gewicht in je armen tot net iets boven je elleboog...

Is dit goed???

Of weet iemand anders hier een betere manier?

Misschien ben ik onduidelijk, maar het is lastig uit te leggen wat ik bedoel...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 09:25
Mara
Mara is offline
Waarom ben je zo gefocussed op je armen? Dat van die oefening weet ik niet, maar ik weet wel dat het er belachelijk uitziet als je brede armen hebt en stokjes van benen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 00:12
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 02-03-2007 @ 10:25 :
Waarom ben je zo gefocussed op je armen? Dat van die oefening weet ik niet, maar ik weet wel dat het er belachelijk uitziet als je brede armen hebt en stokjes van benen.
mss heeft hy gewone benen, en verhoudingsgewys dunne armen ?
zo ben ik iig
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 10:09
adon1s
adon1s is offline
Als je groter wilt worden moet je hard trainen en goed vreten, wat je nu doet gaat je niks opleveren Dus ga naar een sportschool, train daar een jaar of 2 , koop dan als je een beetje ervaring hebt spullen voor thuis. Dat aankloten wat je nu doet schiet je echt niets mee op.
Oud 04-03-2007, 16:35
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
adon1s schreef op 04-03-2007 @ 11:09 :
Dat aankloten wat je nu doet schiet je echt niets mee op.
Hy zegt toch dat ie t begint te merken, dat zyn armen dikker worden ?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 21:52
J. 007
J. 007 is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 04-03-2007 @ 01:12 :
mss heeft hy gewone benen, en verhoudingsgewys dunne armen ?
zo ben ik iig
Inderdaad...

Ja sportschool heb ik opgezeten, maar daar heb ik geen tijd voor omdat ik 's morgens en 's middags stageloop en 's avonds moet werken of voetbaltrainen.

Dus vandaar dat ik het zo doe....
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 18:26
Toyd
Toyd is offline
dat rusten bedoelen ze volgens mij dat je niet intensief je spieren gebruikt de hele dag met apperaten kisten tillen kan dus wel

Maar je kan het beste 1 dag ertussen het trainen hebben dat is beter (volgens eigen ervaring).

maar ik sport 4 keer per week maar dan meestal 1 dag ertussen (maandags, woensdags,vrijdags en zaterdags).

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

GreetZz Toyd
Reageren

Regels voor berichten