Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2007, 09:40
Emma Fa...
Emma Fa... is offline
Heeft er iemand nog tips over hoe je toppie fit wordt, in een aantal weken (liefst zo snel mogelijk!).

Ik heb een blessure gehad. Ik voetbal nu dit hele seizoen al. 2 trainingen en 1 wedstrijd. Maar ik ben nog steeds absoluut niet om mijn niveau. OKe, dan moet ik meer trainen....maar ik vind het nogal moeilijk om eXtrta te trainen. Extra trainen lukt op zich wel, maar ik heb echt sinds die maanden dat ik geblesseerd was een vetpercentage opgebouwd!

Dus eigenlijk wil ik eerst aan de basis werken, dat ik weer een lekker afgetraind lichaam krijg. Nu heb ik gewoon net wat teveel vet op mijn bovenbenen en heb ook het idee dat mijn gezicht wat boller is geworden (meer vet bevat!)

Vraag aan jullie, tips om zo snel mogelijk dat vetpercentage weg te werken en weer een fit gevoel te hebben. Ik moet trouwens ook meer op mijn voeding letten, want het is nu ochtend en heb 1 broodje, 1 stroopwafel en 3 spritskoekjes gehad. Dat klopt ook niet helemaal! Geen voeding voor een sporter! Slecht...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2007, 10:28
Verwijderd
Cardio
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 11:29
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Heb het er eens met je trainer over. Misschien heeft hij wel een idee wat voor jouw trainingsschema een "normaal" voedingspatroon is. Om op gewicht te komen en je conditie op peil te krijgen, kun je het beste inderdaad cardiofitness en hardlopen proberen.
Oud 15-03-2007, 11:45
Emma Fa...
Emma Fa... is offline
Mijn trainer vindt dat ik me niet zo druk moet maken! Hij zegt dat ik me nog aan het ontwikkelen ben en dat ik een beetje 'raar' met het eten bezig ben, komt door de groei.

Hij is bang dat ik me nu over de kop ga trainen. Ik moet juist weer balans vinden. Gezonde voeding en flink trainen. Je moet echt wel in je reserves graven wil je dat vet kwijt raken. Ik hoop echt dat het in een paar weken gaat lukken.

Ik ga vooral; hardlopen, fietsen/mountainbiken, roeien en natuurlijk voetballen. Ik moet de juiste hoeveelheden gaan bepalen, wat ik allemaal op een dag kan doen en de juiste hoeveelheid eten er bij zien te vinden. Het worden zware weekjes, maar als je eenmaal dat vet kwijt bent, is het een kwestie van bijhouden. Ik voel me dan als het goed is weer lekker fit! Het is niet zo dat ik overgewicht heb hoor, dat is een te groot woord. Het is gewoon teveel vet op plekken waar ik het strak wil hebben. Ik ga nu, lekker hardlopen met mijn hond in het bos

Laatst gewijzigd op 15-03-2007 om 11:47.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 12:01
EggeD
EggeD is offline
gewoon proberen te zorgen dat je iig niet achteruit gaat, dus niet gek eten of te veel stil zitten
Oud 15-03-2007, 12:21
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ga in ieder geval niet minder eten omdat je af wilt vallen als je zoveel gaat sporten. Luister naar je lichaam. De stroopwafels en spritsen kun je natuurlijk wel beter vervangen door brood, sinaasappels, bananen en dat soort dingen, maar maak je er maar niet te druk om. Ga je niet focussen op je gewicht, maar vooral op je sportieve prestaties. Schrijf je tijden op en kijk of je vooruit gaat. Dat hoeft trouwens niet snel. Seconde voor seconde is prima.
Oud 15-03-2007, 16:32
adon1s
adon1s is offline
Aankomen of afvallen ligt voor een groot deel aan je voeding. Kan je nog zo hard trainen.
Oud 17-03-2007, 20:19
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
adon1s schreef op 15-03-2007 @ 17:32 :
Aankomen of afvallen ligt voor een groot deel aan je voeding. Kan je nog zo hard trainen.
Vooral aan je hele levensstijl lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 15:44
Lenny K
Lenny K is offline
Veel rustig trainen, je kunt beter 2 uurtjes ontspannen fietsen en kletsen met een vriendin dan in een half uur de trappers van je fiets trappen. Misschien heb je na dat rustig fietsen nog wel zin om een balletje te trappen op straat.

Probeer ook het snoepen achter wege te laten, dat doe ik zelf de laatste tijd ook. Koop liever wat luxer broodbeleg dan normaal en eet in plaats van die stroopwafel en 2 spritsen een heerlijke boterham met kipkerriesalade ofzo. En drink light frisdranken en doe zoetjes in je koffie, dat zijn de dingen die ik momenteel gebruik om te kijken of er niet echt wat van af kan bij mij. (ik loop 6x per week serieus hard, maar ben toch wat zwaar voor een loper) Dus voornamelijk de onnodige suikers en vetten weglaten.
Als ik dan echt zin om te snacken heb, koop ik een tros druiven of pak in een handje studentenhaver.

En drink geen alcohol meer, niet echt goed voor de conditie en veel calorieen.

Maar het belangrijkste is toch wat ik in het begin zei: lekker rustig aan doen, je verbrandt misschien iets minder vet per uur, maar je houdt het veel langer vol, waardoor je uiteindelijk meer vet verbrandt. Ook werk je door rustig te trainen aan de basis van de vorm, een piramide met een brede basis kan hoger opgebouwd worden.
Oud 21-03-2007, 18:05
adon1s
adon1s is offline
Haha wat een crap verhaal jongen. Als je serieus aan het aftrainen bent neem je geen zoetstoffen of salade. Verder is de naverbranding veel groter bij zwaardere inspanning (denk aan interval). Welke lijpo gaat der nou 2 uur per dag op z'n fiets zitten.. Een wijntje op z'n tijd kan ook niet veel kwaad, maar wel met mate.
Oud 23-03-2007, 14:22
Lenny K
Lenny K is offline
Niks crapverhaal.
Interval doet ze al bij voetbal. Als je calorieen wilt verliezen zonder dat de voetbaltraining eronder lijdt kun je het beste rustige duurtrainingen doen. En als jij niet de discipline hebt om na het trainen gezond te eten, dan betekent dat niet dat het niet het beste is. 2 uur fietsen is best te doen als je het samen doet is het gezellig, ook zie je ook nog eens wat van de natuur. Je kunt ook een mooie wandeling maken of bijvoorbeeld de inline skates eens uit de kast halen. En als je dat allemaal rustig doet heb je minder zere benen dan van een half uur joggen of zware fiets-interval, zodat je dus beter je best kunt doen op de voetbaltraining.
En een wijntje op zijn tijd kan zeker ja, ik bedoelde vooral het stevigere doordrinken, dat zijn veel calorieeen.

Natuurlijk moet je na een training geen klein kommetje sla en een cola light nemen, maar als ik tussen de colleges zin heb in cola bespaar ik me de calorieen en drink ik light. En ik ben minder gemakzuchtig geworden door niet meer lekker makkelijk een snack te nemen maar een boterham te smeren of fruit mee te nemen. Na de training eet je het best een gevarieerde maaltijd met misschien een schep aardappels/groente meer zodat je na 3 uur geen zin hebt om een zak winegums te atten.

Belangrijk blijft dat de beste manier om beter in voetbal te worden de voetbaltraining is, daar goed je best doen is dus het belangrijkste. Afvallen kun je door meer te verbranden dan je inneemt en dat is zoals ik zei door bijvoorbeeld te fietsen en door onnodige extratjes weg te laten. De standaardmaaltijden kun je beter niet te veel op bezuinigen omdat je daar je vitamines uit haalt en die heb je (vooral als sporter) hard nodig.

Laatst gewijzigd op 23-03-2007 om 14:35.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 14:36
Lenny K
Lenny K is offline
Nog een tip is goed ontbijten, mensen die niet ontbijten hebben vaak de neiging om dat snackend te compenseren.
Oud 23-03-2007, 16:28
Stevill
Stevill is offline
Hey ze hebben geen "zucht smiley".
Oud 25-03-2007, 10:18
Emma Fa...
Emma Fa... is offline
Hee mensen,

Heel erg bedankt voor de tips!

Ik ben nu echt goed bezig en merk het ook in wedstrijden. Ik heb gister nog 4 goaltjes gemaakt Ik voel dat de echt goede vorm langzamerhand terug keert! Ik ben er echt blij mee.

Ik let goed op mijn eten. Eet nu inderdaad meer brood/fruit & minder chocola/koek/snoep etc. In het begin ben je weleens heel goed bezig, maar zit je toch opeens weer een hele zak snoep weg te werken o.i.d. Maar ik eet nu gewoon 'ongezonde' dingetjes met mate, niet of een beperkte hoeveelheid.

Eetpatroon gaat goed en sporten ook. Gewoon dagelijks goed bezig zijn & je vorm keert terug! Ik moet nog wel conditioneel verbeteren. Denk dat ik over 2/3 weken, echt weer lekker in mijn vel zit!

Oja...met die alcohol heb ik geen problemen hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten