Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2007, 12:39
LalaGurl
LalaGurl is offline
Okay ik weet het even écht niet meer.
Ik twijfel namelijk nogal over m'n opleiding.
Ik moet zóveel doen en ik red het allemaal echt niet.
En ik zie mezelf dit echt niet nog 4 jaar langer doen.. En ik heb het idee dat ik de verkeerde opleiding heb gekozen, maar ik zou niet weten wat ik anders zou moeten doen.
Dan zou ik willen werken/leren, maar dat is dan weer een beetje zonde vind ik, omdat ik eerst wel 5 jaar op de HAVO heb gezeten.
En dan is dat ook voor niks gweest..
Ik zou dus het schooljaar tot het einde van dit jaar kunnen afmaken, het is nog maar 3 maandjes. maar dat willen m'n ouders niet.. Want dan moeten ze nog een bepaald bedrag schoolgeld betalen, wat ze anders kunnen besparen.
En ik kan nu niet meer een andere opleiding beginnen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2007, 12:51
bingomassacre
bingomassacre is offline
Er zijn zoveel verschillende opleidingen en er zal echt ergens wel een opleiding zijn die beter bij je past. Ik snap dat het misschien moeilijk is om nu te stoppen, maar als het toch al niet meer ziet zitten dan kun je het beter nu doen. Scheelt je ouders veel geld en voor jezelf is het toch alleen maar uitstelling van executie... tenzij je denkt dat je over 3 maanden misschien wel eens heel anders over de opleiding denkt. Ik weet hoe moeilijk het is om knopen door te hakken maar als je je niet gelukkig voelt bij deze opleiding dan zou ik er mee stoppen. Dat heb ik zelf twee maanden geleden ook gedaan
Je hebt nog een aantal maanden om na te denken over wat je volgend jaar gaat doen.. en als je het dan nog steeds niet weet kun je altijd nog een jaar een break nemen en gaan werken..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 12:56
LalaGurl
LalaGurl is offline
Ja daar heb je wel gelijk in. Maar ik zou niet weten wat ik in de tussentijd zou moeten gaan doen. Want dan heb ik nog wel 3 maanden.. En daarna nog de zomervakantie.
En ik wil volgend jaar graag MBO opleiding gaan volgen.. Maar welke weet ik écht nog niet.. Ben nu bang om weer de verkeerde keuze te maken.
En ik heb voor deze opleiding ook al een breakjaar gehad en nu dacht ik dat ik de juiste opleiding had gevonden en dan vind ik het zo dom om nu weer te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 13:18
Verwijderd
Welke opleiding doe je nu?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 13:19
LalaGurl
LalaGurl is offline
Hbo sph
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 13:26
Verwijderd
En waarom twijfel je aan je studie? Grotendeels omdat je "zóveel moet doen en dat niet denkt te redden", omdat je je dit niet nog vier jaar ziet doen of omdat je niet in het werkveld van een sph'er wilt werken?

En is dit jaar afmaken en je propedeuse halen geen optie? Misschien dat je daar hard voor moet werken, maar dan heb je daarna wel de kans dat je bij een andere opleiding in het tweede jaar kunt beginnen, en je dus geen jaar verliest. Lijkt me toch het overwegen waard?

Mocht je besluiten om te stoppen, dan zou ik eerst eens een gesprek met de decaan aanvragen en de maanden tussen nu en het begin van het volgend studiejaar te gebruiken om je heel goed te oriënteren.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 14:27
LalaGurl
LalaGurl is offline
Beide, maar met name dat ik mezelf toch later niet in het werkveld zie.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 18:38
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
LalaGurl schreef op 12-03-2007 @ 13:39 :
Ik zou dus het schooljaar tot het einde van dit jaar kunnen afmaken, het is nog maar 3 maandjes. maar dat willen m'n ouders niet.. Want dan moeten ze nog een bepaald bedrag schoolgeld betalen, wat ze anders kunnen besparen.
En ik kan nu niet meer een andere opleiding beginnen..
Of je het nu afmaakt of niet, collegegeld krijg jij (je ouders) niet meer terug. Wel is het mogelijk om je studiefinanciering tijdelijk stop te zetten, zodat je die paar maanden bespaart. Maar dan moet je ook je OV inleveren en als je met het openbaar vervoer reist naar school, is dat wel lastig.

Maar goed, je krijgt toch geen geld terug van school, dus dan kun je of nu stoppen of nog 3 maanden volmaken.

Het is zeker moeilijk om een keuze te maken voor 'later', maar als het je nu al niet ligt, dan kun je er beter ook niet mee verder gaan. Ga op zoek naar iets dat jou wel interesseert. Loop mee met studenten op een school, dan krijg je een betere indruk van de opleiding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten