Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2007, 11:16
Vikash
Vikash is offline
Nederland krijgt een eigen gamezender, en jij kunt er aan meewerken.

Het bedrijf Your Channels(www.yourchannels.tv) is bezig een eigen 24/7 gamezender op te zetten, en is op zoek naar een gemotiveerde redactie.

GTV
De zender met project naam Game TV, zal een digitale kabel zender worden die 24/7 alles uitzendt over games en wat daaraan gerelateerd is. Naast games behandelt de zender alles wat de gamer interesseert, dus ook hardware, gadgets etc. Interactiviteit en actualiteit zullen een zeer grote rol spelen in de zender.

Waar zijn we naar opzoek
We zoeken mensen van top kwaliteit die uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal hebben. Het kunnen omgaan met videobewerkingssoftware en ervaring in een dergelijke positie (game journalistiek) zijn een pré. We zijn zeker niet opzoek naar alleen maar allrounders, ben je een echte Nintendo of Sony expert dan willen we je ook graag ontmoeten.

Job description
Het maken van content voor de zender, reviews, previews, features etc. Je zult voor een groot deel zelf mogen kiezen wat je wilt behandelen en er is alle ruimte voor creativiteit en eigenzinnigheid.

Wat kunnen wij je bieden?
Een goede kans om bij de televisie te werken, en ervaring op te doen. Aan het begin van de zender zal je nog niet betaald kunnen krijgen, in een later winstgevend stadium zal dit uiteraard wel gebeuren. Er zullen natuurlijk veel voordelen zitten aan het werken bij een game zender.

Voel jij je geroepen en droom je ervan om in de media te werken?

Mail dan een motivatie met een voorbeeld review, preview of feature (gewoon in tekst, video mag ook) naar vikash.autar@student.uva.nl. Er zal dan zo snel mogelijk contact met je worden opgenomen.

Het spijt me als dit ook een vorm van reclame is (die jullie niet toestaan), deze oproep is echter meer bedoeld om een leuk initiatief te starten en ik hoop dat deze ook zo zal worden gezien. Ik verdien er zelf namelijk niks aan.

Laatst gewijzigd op 28-02-2007 om 16:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2007, 14:05
Koning
Koning is offline
Maar uhm, hoe concreet is dit plan al? Of is alles al geregeld? En op bij welke exploitant is dit kanaal te ontvangen?
Oud 28-02-2007, 16:26
Vikash
Vikash is offline
We zijn nog bezig het concept te maken, het staat dus nog in de kinderschoenen. Als er eenmaal genoeg content is gemaakt zal de zender onair gaan bij Caiwest (500000 abbonees) daarna zullen bij succes UPC en Casema volgen. Het is vrijwel zeker dat de zender er komt. Free Record Shop heeft al aangegeven geinteresseerd te zijn in sponsering, dit zal echter in een later stadium van toepassing zijn.

Ik hoop dat dit je vraag een beetje beantwoord. Vraag gerust verder
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 18:15
freakinaround
freakinaround is offline
hoeveel tijd vergt het per week?

En dit kan trouwens beter naar Gezocht.
Oud 28-02-2007, 18:39
T_ID
T_ID is offline
Lol, niet betaald krijgen, slechts de belofte dat wanneer het niet keihard onderuit gaat, ondanks een kleinere doelgroep dan Talpa, je misschien eens betaald zou kunnen krijgen.

Hopen voor de TS dat iemand zo gek is daar in te trappen, want normaal gesproken praat je dan over winstaandelen, terwijl er zelfs dan een waterdicht plan moet zijn.
Oud 28-02-2007, 18:49
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 28-02-2007 @ 19:15 :
hoeveel tijd vergt het per week?

Oud 28-02-2007, 19:21
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-02-2007 @ 19:39 :
Lol, niet betaald krijgen, slechts de belofte dat wanneer het niet keihard onderuit gaat, ondanks een kleinere doelgroep dan Talpa, je misschien eens betaald zou kunnen krijgen.

Hopen voor de TS dat iemand zo gek is daar in te trappen, want normaal gesproken praat je dan over winstaandelen, terwijl er zelfs dan een waterdicht plan moet zijn.
Wat een cynisch en hebberig gemekker! Het kan een geweldig leuke uitdaging zijn om iets met je passie te doen. Er zijn gelukkig ook nog mensen die soms een vinger uitsteken niet om er direct zelf beter van te worden, maar omdat ze het leuk vinden, omdat het hobbyisten zijn. Schuif die winstaandelen toch eens gauw in een heel donkere plek zeg.
Oud 28-02-2007, 20:20
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Hoeveel tijd per week vergt het, en moet je persé zelf op de televisie komen, of mag je ook alleen reviews schrijven en die naar jullie sturen enzo? Vanaf waar (plaats) wordt dit allemaal gedaan? Hoe zit het met een vergoeding voor de gemaakte kosten? (reiskosten, for example)
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 28-02-2007 @ 21:20 :
Hoeveel tijd per week vergt het, en moet je persé zelf op de televisie komen, of mag je ook alleen reviews schrijven en die naar jullie sturen enzo? Vanaf waar (plaats) wordt dit allemaal gedaan? Hoe zit het met een vergoeding voor de gemaakte kosten? (reiskosten, for example)
Ik kan me niet voorstellen dat je reiskostenvergoeding gaat krijgen als ze je niet eens gaan betalen. 't Zal (in het begin in ieder geval) puur iets zijn wat je graag wil doen, voor niets dus.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 20:43
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-02-2007 @ 21:25 :
Ik kan me niet voorstellen dat je reiskostenvergoeding gaat krijgen als ze je niet eens gaan betalen. 't Zal (in het begin in ieder geval) puur iets zijn wat je graag wil doen, voor niets dus.
Ik weet het niet. Maar wat extra informatie kan geen kwaad, dus vandaar dat ik het toch maar even vraag.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 21:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 28-02-2007 @ 20:21 :
Wat een cynisch en hebberig gemekker!
Is het je opgevallen dat deze advertentie ook gaat om een commerciële onderneming?
Oud 28-02-2007, 22:55
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-02-2007 @ 22:44 :
Is het je opgevallen dat deze advertentie ook gaat om een commerciële onderneming?
Jep. Maar zowel zij als de beoogde redactie zijn onervaren. Dat is nou pionieren. En misschien ben ik wat goed van vertrouwen, maar ook zonder geldelijke vergoeding is er beloning, zoals Vikash zelf ook al zegt.

Ik neem niet aan dat hij fulltime inspanning verwacht ofzo.
Oud 28-02-2007, 23:08
MazeMouse
MazeMouse is offline
Als blammo tv geen stagair-mediatechnologie wil dan krijgen jullie ook van mij wel een sollicitatie

(ik vermoed helaas dat Gamekings het net FF wat beter doet en dat er in nederland niet echt veel animo is voor een 24/7 games-zender)
Oud 28-02-2007, 23:35
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Zolang jullie de MSL, OSL en Proleague maar gaan volgen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 00:41
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-02-2007 @ 22:44 :
Als ze meteen al moeten gaan betalen, tegen een redelijk salaris natuurlijk, is het totaal niet interessant voor hun om zoiets te beginnen. Er vanuitgaande dat alles wat de TS beweert waar is, krijg je wel geld als ze zich gesettled hebben, en winst gaan maken. Daarbij geeft hij aan dat er voordelen zitten aan bij een gameprogramma te werken, en dat freerecord shop aan heeft gegeven te willen sponsoren, zodat je dus wáárschijnlijk de kans krijgt spellen te spelen die je anders had moeten kopen.

Bovendien is het ook gewoon leuk om zoiets te doen, en zeker als gamen je hobby is, of je graag op televisie wilt ofzo, is dit een leuke mogelijkheid.

Allemaal onder voorwaarde dat het ook allemaal echt waar is en doorgaat enzo.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 05:44
Q
Q is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 01-03-2007 @ 00:08 :
Als blammo tv geen stagair-mediatechnologie wil dan krijgen jullie ook van mij wel een sollicitatie

(ik vermoed helaas dat Gamekings het net FF wat beter doet en dat er in nederland niet echt veel animo is voor een 24/7 games-zender)
Gamekings vind ik echt zuigen Gasten die een beetje hip/stoeren proberen te doen Maar ja, 24/7 gamechannel is denk ik geen gat in de markt, te kleine doelgroep. Maar! wel een zeer vet initiatief, beter dan alle natuurzenders enz die we al hebben.

Ik zou nog wel wat meer willen weten hierover, wordt alles thuis gedaan bijvoorbeeld? Of is er een soort van studio waar je verwacht wordt? Hoeveel uur wordt er verwacht te besteden, aangezien dit voorlopig op vrijwillige basis en mensen er dus of een baan of een studie naast moeten hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 07:20
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Q schreef op 01-03-2007 @ 06:44 :
Gamekings vind ik echt zuigen Gasten die een beetje hip/stoeren proberen te doen Maar ja, 24/7 gamechannel is denk ik geen gat in de markt, te kleine doelgroep. Maar! wel een zeer vet initiatief, beter dan alle natuurzenders enz die we al hebben.

Ik zou nog wel wat meer willen weten hierover, wordt alles thuis gedaan bijvoorbeeld? Of is er een soort van studio waar je verwacht wordt? Hoeveel uur wordt er verwacht te besteden, aangezien dit voorlopig op vrijwillige basis en mensen er dus of een baan of een studie naast moeten hebben.
Als we gamekings even vergelijken met wat ons landje nog meer "rijk" was aan game-programma's (gammo en wat was dat andere ook alweer) dan is het een super-programma waarin ze tenminste niet bang zijn slechte games ook helemaal de tering in de schelden

Ik ben alleen zo bang dat een 24/7 zender een beetje aan het "wat moeten we uit verveling nu NOG MEER gaan laten zien?" syndroom waar discovery ook een beetje aan lijd...
5 keer per uur een dik reclameblok om de tijd maar de vullen enzo
Oud 01-03-2007, 08:27
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 01-03-2007 @ 08:20 :
Als we gamekings even vergelijken met wat ons landje nog meer "rijk" was aan game-programma's (gammo en wat was dat andere ook alweer) dan is het een super-programma waarin ze tenminste niet bang zijn slechte games ook helemaal de tering in de schelden
Het is alleen de vraag of dat moet gebeuren door hip uitgedoste bouwvakkers die zich over een bank gedrapeerd hebben en zich doorgaans bedienen van zinsneden als 'Jaaa, man... de gameplay man, die suckt echt, man. Weet je, man? Jaaa. Kut!'

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 08:41
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 01-03-2007 @ 01:41 :
Als ze meteen al moeten gaan betalen, tegen een redelijk salaris natuurlijk, is het totaal niet interessant voor hun om zoiets te beginnen.

lol @ naiviteit.

Stel, je opent een supermarkt. Dan vertel je je personeel toch ook niet 'je krijgt betaald zodra we winst maken' ?

investeren kost geld. als ze dat nu niet eens hebben om je te betalen, zullen ze nooit het geld hebben (of het lef) om groot te groeien.
Oud 01-03-2007, 13:27
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-03-2007 @ 09:41 :

lol @ naiviteit.

Stel, je opent een supermarkt. Dan vertel je je personeel toch ook niet 'je krijgt betaald zodra we winst maken' ?

investeren kost geld. als ze dat nu niet eens hebben om je te betalen, zullen ze nooit het geld hebben (of het lef) om groot te groeien. [/B]
Het feit dat ze het op een forum melden, geeft al het verschil aan tussen dit en een supermarkt openen, lijkt me. Daarbij krijgen de meeste mensen die een winkel willen beginnen een lening, waarmee ze zooi kunnen bekostigen. Het lijkt me niet dat de TS dat krijgt.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 16:35
Vikash
Vikash is offline
De gamebizz is nu nog groter dan Hollywood en de zender zal in het basispakket belanden, wat dus betekent dat zeer veel huishoudens haar uiteindelijk zullen gaan ontvangen.

Het bedrijf heeft nou eenmaal niet het geld om veel geld in een nieuwe zender te gaan pompen, het moet goedkoop te maken zijn. Deze oproep is ook voor mensen met een echte passie voor gamen of televisie maken. De twee andere jongens en ik die bezig zijn met het opzetten van de zender verdienen er ook niks aan. We doen alle drie Media en Cultuur, dus televisie maken is ook iets wat we graag willen doen. Het is gewoon een heel mooie kans.

We weten nog niet hoeveel tijd het je gaat kosten. De twee eigenaren van het bedrijf gaan over een maand naar Las Vegas naar de televisie beurs opzoek naar een partner. Als we precies weten hoe de zender gaat worden ingevuld, zullen we ook weten hoeveel tijd het zal gaan kosten. Thuis werken is ook iets wat we in onze gedachten hadden, om de vraag van Q te beantwoorden. Er is echter ook een studio waar we in een later stadium eigen programma's zullen gaan opnemen. De studio zullen we ook gebruiken voor het maken van de reviews, previews (met voiceover).

Zoals ik al eerder zei, het is gewoon een heel mooie kans om ervaring op te doen in de televisie/game wereld. Je moet het dus echt niet voor het geld doen.

Het zal overigens nog een tijdje duren voor de zender echt onair gaat (zeker nog minimaal 2 maanden), we zoeken nu alvast naar enthousiaste mensen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 20:07
Not for Sale
Not for Sale is offline
Hee Vikash, ooit een SNES met Streetfighter II gehad toevallig?
Oud 01-03-2007, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 01-03-2007 @ 21:07 :
Hee Vikash, ooit een SNES met Streetfighter II gehad toevallig?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 20:59
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Robo schreef op 01-03-2007 @ 21:58 :
Sorry, beetje offtopic. Maar ik heb laatst een tweedehands SNES gekocht en er staat met grote letters VIKASH op de streetfighter cassette
Oud 01-03-2007, 22:45
Verwijderd
lol, vandaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2007, 15:09
Roderiquez
Roderiquez is offline
ik doe alleen mee als ik gratis consoles krijg en iedere week minimaal 10 games lol, nee maar wel een ok idee. dan lijkt het me leuker als het zoals gameshop pro zal worden, want ik denk niet dat er zoveel games elke week uitkomen om het te vullen 24/7 met reviews en crap. dan krijg je zeker elk uur weer 't zelfde als er gewoon een tijd lang over hetzelfde spel gaat (en dan geen Revenge of the Teletubies) met online view is 't wel vet. denk ik...een beetje
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 16:47
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik zit nog te hopen dat de TS wat meer info gaat geven, maar volgens mij is hij / zij van het forum verdwenen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 20:35
5tephan
5tephan is offline
Ik ben nog te jong denk ik
Maar hoe gaat de zender heten?
Lijkt me wel goed idee eigenlijk, nu alleen die Gammo en op TMF
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 22:16
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
gepost op 28-02-2007 @ 12:16