![]() |
|
Verwijderd
|
Naar aanleiding van mijn opmerking in Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' en enkele reacties daarop, de volgende suggestie:
Voor het posten van een artikel is de titel en eerste alinea van het artikel plus bron voldoende. Wanneer het interssant genoeg is klik ik wel door naar de bron. Wil je als poster iets belangrijks uitlichten dat niet in de eerste alinea staat, kan alleen dat specifieke stukje worden geqoute, met '(...)' op plekken waar tekst is weggelaten. Daarnaast horen er geen grote(re) letters gebruikt te worden (met size=3 bijv). Dit komt niet rustig over. Dit houdt de pagina korter zodat je minder hoeft te scrollen. Daarnaast zijn het geen grote lappen tekst die je voor je ogen krijgt. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Anyway, nog even een voorbeeld over dat laatste punt, ter illustratie van wat ik bedoelde. Een achtergrond artikel over een moord: http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1172129.ece Dat artikel kan om een paar raakvlakken interessant zijn. Rapcultuur die leidt tot geweld, integratie- en opvoedingsproblemen die leiden tot een moord en de gemeente Rotterdam, die van zowel segregatie als de verharding van de aanpak van segregatie een schoolvoorbeeld is. Afhankelijk van dat raakvlak zijn iedere keer een paar alinea's interessant. Stel dat ik de integratieproblemen van Antillianen wil illustreren met het artikel, dan is de alinea 'Antillianen' met cijfers interessant. De rest van het artikel doet er dan niet toe omdat het over een incident gaat. Me dunkt dat het dan beter is de rest weg te laten en alleen titel, inleiding, interessante alinea en bronvermelding te posten. Als een artikel te groot wordt lezen ook simpelweg minder mensen het.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|