Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2007, 19:51
Verwijderd
Naar aanleiding van mijn opmerking in Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' en enkele reacties daarop, de volgende suggestie:

Voor het posten van een artikel is de titel en eerste alinea van het artikel plus bron voldoende.

Wanneer het interssant genoeg is klik ik wel door naar de bron.

Wil je als poster iets belangrijks uitlichten dat niet in de eerste alinea staat, kan alleen dat specifieke stukje worden geqoute, met '(...)' op plekken waar tekst is weggelaten.

Daarnaast horen er geen grote(re) letters gebruikt te worden (met size=3 bijv). Dit komt niet rustig over.

Dit houdt de pagina korter zodat je minder hoeft te scrollen. Daarnaast zijn het geen grote lappen tekst die je voor je ogen krijgt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2007, 20:08
T_ID
T_ID is offline
Daar wil ik overigens aan toevoegen dat dat meer iets is voor grote artikelen, en dan met name voor achtergronden naast het nieuws.

Zo kan ik een vrij groot artikel posten dat een overzicht vormt van bijvoorbeeld het conflict in Somalië. Dan is elke alinea waarschijnlijk nieuws.

Aan de andere kant, wil ik dan een punt illustreren, en post ik een artikel waarin de Iraanse steun aan de milities aan beschreven. Maar dat is achtergrond, een klein artikel kan, maar een groot artikel zal de discussie verstoren. Zeker voor achtergrondartikelen waar verschillende mensen aan het woord worden gelaten is het handig om in te korten, samen te vatten of weg te laten.
Oud 19-02-2007, 20:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-02-2007 @ 20:23 :
ik ben het hier niet mee eens. Soms komt de interessante info juist ergens pas op 2/3e van het artikel. MA heeft het belangrijkste eruit onderstreept. Als hij alleen de eerste alinea had geciteerd had ik zeker weten niet het onderstreepte gedeelte gelezen.
En uiteraard ben ik het daar ook mee eens. Niemand dwingt je de artikelen te lezen, en reguliere posts kunnen soms ook wel dezelfde lengte beslaan en daar klaagt niemand over. Koppen worden altijd groter gemaakt, en size 3 is een schappelijke, niet belachelijk grote maat. Dat argument van Eddie vervalt dus ook al. Overigens is er nog nooit geklaagd over ellenlange artikelen van andere users. Waarom nú opeens wel?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 11:16
Verwijderd
Of je stelt je effe niet aan.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 12:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 12-03-2007 @ 22:58 :
Jullie zijn allebei vervelend.
Ik toch wel meer dan hij hoop ik?

Anyway, nog even een voorbeeld over dat laatste punt, ter illustratie van wat ik bedoelde.

Een achtergrond artikel over een moord:
http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1172129.ece

Dat artikel kan om een paar raakvlakken interessant zijn. Rapcultuur die leidt tot geweld, integratie- en opvoedingsproblemen die leiden tot een moord en de gemeente Rotterdam, die van zowel segregatie als de verharding van de aanpak van segregatie een schoolvoorbeeld is.

Afhankelijk van dat raakvlak zijn iedere keer een paar alinea's interessant. Stel dat ik de integratieproblemen van Antillianen wil illustreren met het artikel, dan is de alinea 'Antillianen' met cijfers interessant. De rest van het artikel doet er dan niet toe omdat het over een incident gaat.

Me dunkt dat het dan beter is de rest weg te laten en alleen titel, inleiding, interessante alinea en bronvermelding te posten. Als een artikel te groot wordt lezen ook simpelweg minder mensen het.
Oud 13-03-2007, 20:41
M@rco
M@rco is offline
Oke, ik heb al het offtopic gezemel verwijderd, als Firdaus et al. nu nog iets kwijt willen over iets dat níet met het posten van artikelen te maken heeft, doe dat dan in hemelsnaam niet hier, hoe moeilijk kan het zijn?

Laatst gewijzigd op 13-03-2007 om 20:44.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 21:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
M@rco schreef op 13-03-2007 @ 21:41 :
Oke, ik heb al het offtopic gezemel verwijderd,
En zo SNEL al!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 21:58
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2007 @ 22:57 :
En zo SNEL al!
Als jij je nou ook eens aan de regeltjes houdt, een definitieve permban heb je zo weer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten