Aangezien er in onze schoolkrant nooit een reactie komt of wat er dan ook in staat, vroeg ik me af of jullie het wilden lezen en er commentaar bij wilden geven. Leuk? Niet leuk? goed? Niet goed?
Wel graag beetje onderbouwing...
Geen seks voor het huwelijk
Een veel gehoord principe in H.(woonplaats, niet nader te noemen), niets mis mee hoor. ‘Wij wachten op elkaar, we bewijzen dat we de ware zijn voor elkaar’, ‘ik wil mezelf alleen geven aan een speciaal iemand,’ of ‘er is geen nacht mooier dan je huwelijksnacht, dus waarom zou je al eerder zoiets speciaals delen met elkaar.’ Veel gehoorde uitspraken van stellen die besloten hebben te wachten met ‘echt’ seks tot de huwelijksnacht.
Nu ga ik niet beweren dat ik gewacht heb, ten eerste zou ik dat niet kunnen, maar ten tweede ook niet willen.
De huwelijksnacht lijkt mij een van de nachten waarin het voelt alsof je volledig bent doorgezakt in een kroeg en dan pas in je bed kunt duiken als hij voor de zesde keer langs komt vliegen.
Gedurende je huwelijksdag moet je de hele dag lachen, eerst voor foto’s, dan voor familie en goede vrienden en om het nog erger te maken ’s avonds voor vage kennissen die alleen uitgenodigd zijn voor de goede verstandhouding. Dan moet je verplicht met iedereen een praatje maken, niet te vergeten oprecht geïnteresseerd zijn en constant hetzelfde verhaal met dezelfde oprechtheid vertellen. Hoe mooi je dag was, waar je de jurk hebt gekocht, hoe de blik in zijn ogen was toen hij je jurk voor het eerst zag en dat dit een dag is om nooit te vergeten. Dan moet je alle complimentjes incasseren: ‘wat een geweldige jurk heb je aan,’ ‘wat een mooie locatie om te trouwen,’ ‘wat zien je ouders er gelukkig uit,’ en ‘wat was de taart lekker.’
Toen sloeg de klok eindelijk twaalf uur, als het niet eerder is, de band stopt met spelen en men verwacht wordt naar huis te gaan. Daar gaan we weer, weer iedereen zoenen, iedereen bedanken voor hun komst en hun cadeaus en vriendelijk en beleefd lachen tot je kaken er pijn van doen. Beleefde dingen mompelen dat je elkaar binnenkort zeker weer zult spreken, op een rustiger moment.
Snel, alle cadeaus inladen, het personeel bedanken voor de gezellige avond en op naar huis.
‘Sorry schat, ik heb hoofdpijn, vind je het goed dat ik ga slapen?’
’Ja hoor schat, natuurlijk, ik hou van je…’
‘Ik ook van jou.’
|