Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2012, 16:40
yasnie
yasnie is offline
Ik merk dat ik echt depressief ben. Nooit ben ik echt blij altijd is der wel iets om je zorgen/druk over te maken ik heb ook nooit echt zin om naar school te gaan heb daar ook geen vrienden en buiten school ook niet ik voel me echt depressief
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2012, 16:43
Verwijderd
Inb4 Vowel.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2012, 16:49
Em.
Em. is offline
Het is een beetje gemeen tegenover de mensen die écht depressief te zijn, om te zeggen dat je 'echt depressief' bent. Zeg liever 'ik voel me ongelukkig' of desnoods 'ik voel me depri', dan dat je meteen met zelfgediagnosticeerde ziektes gaat strooien. Als je overigens echt denkt dat je depressief bent, zou je naar de huisarts kunnen gaan en die kan dan wel zorgen dat vastgesteld wordt of het echt zo is of niet.

Verder, nou ja. Ga iets doen buiten (sport, bijvoorbeeld) school zodat je mensen ontmoet. Zoek een hobby. Of ga bijvoorbeeld bij de leerlingraad oid, net wat je ligt.
Oud 12-03-2012, 17:20
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Je rot voelen is idd zwaar irritant, maar nog altijd iets anders dan depressief zijn.
Tuurlijk is er altijd wel iets om je druk over te maken, dat heeft iedereen en dat is niets geks, alleen moet je proberen dat van je af te zetten hoe achterlijk dat ook klinkt uit mijn mond aangezien ik daar zelf ook nogal moeite mee heb.
En geen vrienden hebben is ook niet leuk, maar doe dan pogingen vrienden te zoeken, ga na waarom je ze niet hebt, wordt je gepest of ben je verlegen ofzo.
Ik had eerst ook niemand van mijn leeftijd waar ik het goed mee kon vinden op school, want ik werd en wordt nog steeds gepest, maar ik ben toen een paar dorpen verderop bij een tekencursus gegaan, daar kende niemand mij en kreeg ik als het ware een nieuwe kans, daar heb ik nu echt een aantal mensen gevonden waar ik nu goed bevriend mee ben.
Mss is dat voor jou ook iets, gewoon eens een stukje verderop bij een club/vereniging/cursus ofzo gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2012, 18:51
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Inb4 Vowel.
Pfft.

Ontopic: Je bent niet depressief, je moet gewoon zorgen dat je iets te doen krijgt, want als je je alleen maar thuis zit druk te maken is het ook niet vreemd dat je ongelukkig wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 15:29
Eva030
Eva030 is offline
lol
Oud 25-03-2012, 12:10
truelove
truelove is offline
Wat een kritiek over een term. Niemand weet toch hoe ze zich voelt. Ik zou inderdaad naar de huisarts gaan om te kijken wat er aan de hand is. Alleen die kan een diagnose stellen en kan jou als het nodig is verwijzen naar een therapeut of kijk anders op trimbos.nl
Vrienden maken is niet gemakkelijk, zeker als je je somber voelt. Probeer maar eerst jezelf te helpen. Hoe langer je er mee doorloopt hoe erger het kan worden. Succes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten