Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2007, 15:09
poehbeer
poehbeer is offline
heyy
ik heb een soort van vriendin. maar: ze wilt elke pauze me geld lenen. in het begin gaf ik haar steeds geld, en nu vraagt ze elke pauze geld, en ze heeft al heel veel geleend maar betaalt het niet terug, en als ik erover begin zegt ze je krijgt het morgen, en morgen wilt ze dan weer geld lenen. ik heb soms het gevoel dat ik haar koop. en dat ze alleen met me praat om het geld. ik heb weleens gezegd dat ik geen geld heb, maar dan ziet ze dat ik iets koop, en dan wil ze weer geld lenen, en als ze geld heeft vraag ik het haar om me terug te betalen, maar dan wilt ze niet.
ik weet echt niet wat ik met haar moet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2007, 15:13
Verwijderd
Gewoon je poot stijf houden en geen geld meer lenen tot ze het terug betaald heeft.
En je hoeft helemaal niet te liegen en zeggen dat je geen geld hebt als je het wel hebt. Zeg gewoon dat ze eerst maar eens al dat andere geld moet gaan terugbetalen en dat ze tot die tijd gewoon niets krijgt. Je bent geen bank.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 15:13
Verwijderd
Volgende keer gewoon zeggen: nee, ik leen jou geen geld meer tot je de rest terug hebt betaald. Of je geld aan haar *kunt* lenen of niet doet er niet toe, want je *wil* het gewoon niet.

En ik vind ook dat ze niet erg betrouwbaar overkomt.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 15:14
Anika
Om te beginnen tegen haar zeggen dat ze geen cent meer van je mag lenen totdat ze alles heeft terugbetaald. En je daar ook aan houden natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 15:19
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Nala schreef op 23-04-2007 @ 16:13 :
Gewoon je poot stijf houden en geen geld meer lenen tot ze het terug betaald heeft.
En je hoeft helemaal niet te liegen en zeggen dat je geen geld hebt als je het wel hebt. Zeg gewoon dat ze eerst maar eens al dat andere geld moet gaan terugbetalen en dat ze tot die tijd gewoon niets krijgt. Je bent geen bank.

overigens vergeet ik zelf altijd dat ik geld van mensen heb geleend (en andersom ook)dus meestal krijgen ze het niet zo snel terug tenzij ze erom vragen, maar dit is natuurlijk een ander verhaal
Oud 23-04-2007, 15:22
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Een poll is niet nodig

Verder: gewoon geen geld meer lenen totdat je het geld wat ze nog schuldig is heeft terugbetaald. Leer eens nee te zeggen
Oud 23-04-2007, 15:25
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 23-04-2007 @ 16:19 :

overigens vergeet ik zelf altijd dat ik geld van mensen heb geleend (en andersom ook)dus meestal krijgen ze het niet zo snel terug tenzij ze erom vragen, maar dit is natuurlijk een ander verhaal
Oh, dat heb ik ook wel. Maar dan gaat het om mensen bij wie het andersom ook zo is. Dan hou je niet meer bij wie wat betaald, maar dan betaald gewoon de persoon die net op dat moment geld heeft. Maar als je áltijd moet betalen en je ziet er nooit wat voor terug is dat gewoon gruwelijk irritant.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 15:57
botervleug
botervleug is offline
Tegenwoordig denken meisjes dat ze geld kunnen krijgen voor het meisje-zijn. Net als in videoclips. Als je met haar naar bed gaat en daarom vraagt ze geld zeg haar dan dat ze een hoer is en dat ze een baantje moet gaan zoeken maar dat jij niets meer geeft.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 15:59
Verwijderd
Je hoeft haar toch niet elke keer geld te geven.. de volgende keer zeg je tegen haar: "nee, ik leen je niks meer, want ik heb tot nu toe nog nooit geld van je teruggekregen."
Dat is helemaal niet onaardig om te zeggen, want het geld groeit jou ook niet op de rug.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 16:13
Chimera
Chimera is offline
Volgens mij is de oplossing vrij simpel? Gewoon niks meer lenen tot ze terugbetaald heeft. Als ze dan niet meer met je om wil gaan weet je genoeg.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 23-04-2007 @ 17:13 :
Volgens mij is de oplossing vrij simpel? Gewoon niks meer lenen tot ze terugbetaald heeft. Als ze dan niet meer met je om wil gaan weet je genoeg.
Inderdaad, hoe simpel kan het zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 17:17
Vice
Vice is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 23-04-2007 @ 16:22 :
Leer eens nee te zeggen
Oud 23-04-2007, 17:28
Verwijderd
Zeg dat ze een hoer is en eis het geld terug.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 18:19
juno
juno is offline
Jemig zeg, je bent toch zeker geen bank van lening?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 21:02
Klaasklever
Klaasklever is offline
Gewoon duidelijk zeggen dat ze het terug moet betalen. Dat is een lening. Onder vrienden wordt bij ons ook best vaak even wat geleend om wat te halen, maar dat wordt ook weer snel terugbetaald.

Mocht ze boos worden of iets anders doen als je weigert, dan weet je gelijk waarom ze je vriendin is. Het klinkt hard, maar het is wel zo.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 10:36
madelief21
madelief21 is offline
Hey!

Laat je haar lekker betalen als je in de stad bent....

IJsje eten? Ja, lekker.....
Oh shit mijn portemonnee vergeten.....

Laatst gewijzigd op 26-04-2007 om 10:41.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 17:45
Verwijderd
Dan kan je beter letterlijk een vriendin uit het oostblok kopen, dat is vaak een eenmalige betaling.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 01:50
Tom
Tom is offline
Zeg dat je geen gebruik meer wilt maken van haar diensten omdat je inmiddels een goedkopere hoer hebt gevonden.
Oud 05-05-2007, 11:26
Metal
Metal is offline
Citaat:
Chimera schreef op 23-04-2007 @ 17:13 :
Ja.

Hoeveel krijg je nog van haar? Mocht het veel zijn en ze wilt het niet terug geven verkoop je haar gewoon een paar klappen. Ik zou haar iig wel dumpen als vriend.
Oud 05-05-2007, 16:49
Broeder
Broeder is offline
Je hebt die vriendin ondertussen wel gekocht ja.
Oud 05-05-2007, 23:15
fromBALKAN :D
Citaat:
DoraRing schreef op 04-05-2007 @ 18:45 :
Dan kan je beter letterlijk een vriendin uit het oostblok kopen, dat is vaak een eenmalige betaling.
Waar slaat die vergelijking op.

OT: Het is gewoon belachelijk dat ze het niet terugbetaald, je moet gewoon eerst op een aardige toon zeggen dat ze het moet terugbetalen, en anders wordt je wat gemener.
De eerste paar maanden van m'n middelbare school was ik ook zo, leende ik iemand geld, vraag ik ''Wanneer geef je het terug''
En dan blijk ik niet COOL te zijn als ik geld terug vroeg.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 09:22
Verwijderd

sorry.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 09:54
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Broeder schreef op 05-05-2007 @ 17:49 :
Je hebt die vriendin ondertussen wel gekocht ja.
klinkt meer als huren, kopen is meestal een eenmalige betaling.

zoals iedereen hier al zegt, niks meer lenen tot ze alles terugbetaald heeft.
Oud 06-05-2007, 10:52
Verwijderd
Citaat:
lawallan schreef op 06-05-2007 @ 10:54 :
klinkt meer als huren, kopen is meestal een eenmalige betaling.

zoals iedereen hier al zegt, niks meer lenen tot ze alles terugbetaald heeft.
nee joh, ze betaalt in termijnen.

ik heb een vriendin in 2006 gehaald maar die hoef ik pas in 2008 te betalen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten