![]() |
|
Hoi,
Waarom gebruikt het forum het zgn. nearest neighbor-methode om avatars die groter dan 60x60 zijn te verkleinen, en niet bijvoorbeeld bicubische interpolatie? Het is namelijk oerlelijk zo! Ik weet niet of grote ava's elke keer bij het opvragen van een pagina worden verkleind of dat ze éénmaal verkleind worden en dan op de server opgeslagen worden, maar ik hoop toch zeker het laatste. In dat geval moet het voor de serverload nauwelijks uitmaken welk algoritme er gebruikt wordt, want het gebeurt alleen maar als iemand een nieuwe avatar uploadt (wat toch zeldzaam genoeg is om verwaarloosbaar te zijn qua servertijd vermoed ik). Even een paar voorbeelden van hoe groot het verschil is. Links de avatar zoals hij er eerst uitzag toen hij door het forum werd verkleind, rechts bicubisch verkleind in Photoshop. Dat zou het forum ook kunnen en het zou een mooie verbetering zijn. Doe maar gauw als de nieuwe forumsoftware er is ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() groetjes, Not for Sale.
Laatst gewijzigd op 12-03-2007 om 13:51. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ze worden niet fysiek geresized, er wordt gewoon gezegd: width=60 height=60 en that's it.
||
Citaat:
In dat geval ben ik alsnog voor het invoeren van het wél fatsoenlijk resizen op de server ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
zz
||
Citaat:
En dan nog, je vergeet de winst die je maakt doordat de plaatjes kleiner zijn. Nu hebben sommige mensen avatars die 200x200 zijn en waarschijnlijk dicht bij de limiet van 30kB. Bij elke request door elke afzonderlijke bezoeker wordt er dan een 200x200 plaatje verstuurd. Lijkt me dat je uiteindelijk er beslist serverload mee wint als dat plaatje op de server wordt verkleind zodat er telkens maar een 60x60 plaatje verstuurd hoeft te worden. Met Paint kan het niet, trouwens. @ M@rco: Woah. Da's wel een verbetering in ieder geval ![]() ![]() @ Roosje: ![]()
Laatst gewijzigd op 13-03-2007 om 11:12. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() O ja, en voor elke pixel een gewogen gemiddelde van de omliggende 16 waarden berekenen. Wel een leuke besteding van je middag op zich ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ik ben er door Wolter net achter dat als je forumt met Opera het er wel prima uitziet. Zit goede image resizing in de browser ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|