Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2007, 20:27
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Op BBC draait al een hele tijd het programma Dragon's Den, wat ik zelf erg graag kijk. Een uurtje geleden zag ik toevallig dat het nu ook op Nederland 3 kwam (KRO), volgens mij was het de eerste keer.

Voor de mensen die het niet kennen:
"In KRO's Dragons' Den hebben de kandidaten een briljant idee voor bijvoorbeeld een nieuw product, bedrijf of dienst. Zij dromen ervan dit te verwezenlijken, maar kunnen niet starten omdat ze het geld niet hebben om te investeren in deze droom. De kandidaten, pitchers, krijgen eenmalig de kans om hun droom zo goed mogelijk te presenteren aan de vijf succesvolle investeerders, de dragons.

Lukt het de beginnende ondernemer een dragon te overtuigen dan kan deze in ruil voor de investering een deelneming in de nieuwe onderneming verkrijgen. Over deze investering zal door beide kanten scherp onderhandeld worden om uiteindelijk tot een overeenkomst te komen: de pitchers willen zoveel mogelijk zelf de baas blijven over hun idee, de dragons willen er zoveel mogelijk aan verdienen.
"
Bron

Het wordt gepresenteerd door Jort Kelder die ik maar dom over vind komen, ook al is hij hoofdredacteur van Quote en wat niet.

Het programma zelf vind ik redelijk. Op BBC is de qualiteit van zowel het programma, de pitchers en hun plannen, de dragons en de presentator en presentatie simpelweg veel beter. Maar BBC is sowieso beter . Ik blijf het wel kijken omdat ik het nog steeds een interessant programma vind die leuk en leerzaam is. Vergelijken met de originele BBC versie valt het echter in het niets.

Wat vinden jullie ervan?
Advertentie
Oud 16-03-2007, 22:48
Menahem
Menahem is offline
Hmmm, de naam van het programma deed iets spannenders vermoeden

OT: I coudn't care less.
Oud 16-03-2007, 23:35
Verwijderd
Op BBC is het wel tof. Dit vond ik eigenlijk ook niet slecht, want het leek heel erg op zijn Engelse oudere broertje.

Maar die walgelijke Jort Kelder mogen ze wegdoen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten