Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2007, 14:05
aLackofColor
aLackofColor is offline
Hallo mensen,
afgelopen schooljaar besloot ik te stoppen met de havo, het wilde gewoon niet en het was niks voor mij. Ik doe nu sinds september een opleiding (Journalistiek&Fotografie) dat ik echt fantastisch vind.

Mijn ouders vonden dat ik alles zelf maar moest betalen en als ik het eerste jaar zou halen dat ik het geld terug zou krijgen. Het probleem was, dat ik nog geen studifi kreeg en al het geld bij elkaar moest werken, dat was gelukt. De vervoerskosten zijn tussen 60 en 100 euro per maand.

Gelukkig heb ik met ingang van april een ov, dit scheelt dus kosten en aan kreeg deze maand voor het eerst studifi, maar dat is maar 70 euro ofzo.

Ik kreeg altijd 75 euro kleed-zakgeld, maar dat is nu stopgezet, omdat ik dus studifi krijg. Nu krijg ik 25 euro (belachelijk bedrag) per maand van mijn ouders, omdat ik dan gemiddeld 100 euro heb per maand.

Dit jaar wil ik graag het huis uit, ik heb het zo druk, maar toch werk ik nog bij. Ik ben bang dat ik het gewoon niet ga redden met het geld dat ik dan heb.

Horen wettelijk ouders niet een ouderlijke bijdrage, hoger dan 25 euro, te geven als je onder de 21 jaar bent?
Oud 01-04-2007, 16:10
Iduna
Iduna is offline
Je ouders hoeven je geen geld te geven.
Het zou misschien fijn zijn om het huis uit te gaan, maar als je jezelf dan alleen maar in de schulden werkt en een hoop stress erbij krijgt, dan zou ik er nog even goed over nadenken.

Ik zou als ik jou was eens een keer met je ouders praten over geldzaken en toekomstplannen. Misschien kunnen jullie samen een plan opstellen of iets dergelijks.
Oud 01-04-2007, 16:13
PV
PV is offline
IB-groep gaat er wel vanuit dat je ouders een bijdrage leveren. Een deel 'krijg' je van IB-groep, een deel draag je zelf bij en een deel dragen je ouders bij. Als je ouders dat per se niet willen kun je dat regelen bij IB-groep, zie hier: http://www.ib-groep.nl/particulier/I..._je_ouders.asp
Oud 01-04-2007, 17:49
ekki
ekki is offline
Citaat:
PV schreef op 01-04-2007 @ 17:13 :
IB-groep gaat er wel vanuit dat je ouders een bijdrage leveren. Een deel 'krijg' je van IB-groep, een deel draag je zelf bij en een deel dragen je ouders bij. Als je ouders dat per se niet willen kun je dat regelen bij IB-groep, zie hier: http://www.ib-groep.nl/particulier/I..._je_ouders.asp
"en dat er sprake is van een ernstig en onverzoenlijk conflict"

Dat is niet zo snel. Mijn ouders betaalden ook niet bij (of een klein beetje misschien), omdat ze het geld gewoonweg niet hadden. Dus ik had aangevraagd of ik misschien een aanvullende beurs daarvoor kon krijgen, maar toen moest ik allemaal papieren in laten vullen door maatschappelijk werkers en dat soort dingen. Is niet zo makkelijk dus.

Verder hoort dit in het stufi-topic.

Regels voor berichten