Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Lekker gemakkelijk om dat te roepen als je die ene leeftijdsgrens al voorbij bent... Toen ik 14 was ging ik ook gewoon uit naar gewone discotheken, ik dronk en dacht dat ik heel wat was. Je kan me niet vertellen dat iedereen hier op het forum netjes thuis is gebleven tot zijn of haar 16de verjaardag. Iedereen, en zeker als je nog wat jonger bent, wil graag 'volwassen doen' en daar hoort uitgaan en dergelijke *tenminste, je denkt dan dat het volwassen is*. Nu ben ik inmiddels 19 en ik moet bekennen dat ik niet meer naar die ene discotheek toe ga waar ik 5 jaar geleden heen ging. En ja, ik moet bekennen dat het is omdat ik geen zin heb in 'dat jonge grut'. Dus ik ga inmiddels naar andere plaatsen en laat de 14- en 15-jarigen lekker daar dansen en doen. Dus ja, zoals iemand anders al zei, laat mensen van um..... laten we zeggen 14 en ouder (?) naar andere plaatsen gaan. Je kan het ze wel verbieden maar ik heb liever een discotheek met 'jonge jongeren' dan dat ze ergens op straat wat gaan drinken, dingen gaan vernielen, oude mensen beroven ect.
|
Toen ik 14 was ging ik ook naar discotheken voor 16 jaar en ouder, en stond daar ook met 'n pilsje in m'n hand wannabe te zijn...
Er kan toch onderscheid worden gemaakt tussen discotheken? De commerciele-trance/r&b disco maken volgens mij de meeste winst op die pubers, maar daar ga ik dan ook niet meer heen. De clubs met wat meer aanzien daarentegen zouden gewoon een streng controlebeleid moeten volgen, waarbij een vals kopietje van je ID dus niet genoeg is om binnen te komen. |
![]() |
|
![]() |
Dit kost toch teveel tijd om te gaan controleren. Ik erger me er niet aan, tenzij het echt duidelijk is dat ze te jong zijn, dus bij onvolwassen gedrag.
|
![]() |
Ik ben eigelijk voor één digitaal pasje voor alle disco's. En dat je dan VERPLICHT als je binnenkomt dat laat scannen enzo. En dan kun je de 16- ers er buiten houden als je wilt. En dan ook mensen die rotzooitrappen buiten kunnen houden.
Maar daar gaat 't eigelijk niet over. Ik ken zat 16- ers die zich perfect gedragen. Ik vind het onzin. Laten ze de ruzie makers maar gewoon eerst buitenhouden. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-07-2002 om 08:34. |
![]() |
||
Citaat:
|
Hmm.....ik ga eigenlijk nooit echt uit naar discotheken, alleen af en toe naar 2step/UKGarageparties in een discotheek, maar meer naar bar dancings, de leeftijd is daar ook 18+ en 1tje 21+ maar alle 18+ tenten kom ik makkelijk in, maar ik gedraag me dan ook. Ik kan me storen aan mensen die uitgaan voor de stoerheid en dat ook duidelijk laten merken, flink zuipen en dan irri gaan doen. Ik ga de laatste tijd ook veel minder uit, ik vind de muziek en het publiek van de meeste tenten niet cool. Dan hou ik het geld in m'n zak en geef het uit aan/op de grote feesten.
edit: spelfout |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vind het enigzins jammer dat de mensen die hier 16+ zijn vrijwel allemaal zeggen "Oprotten met die koters" e.d.
Wat betreft t "echte" kleine grut, oke, schop dat er maar uit, maar zoals sommigen hier ook al zeggen, er zijn genoeg jongens en meisjes van 15 die zich HEEL volwassen kunnen gedragen in een discotheek, en bij een >16 regeling worden die dus ook geweigerd, en dat vind ik dus jammer. Je zal toch ergens een grens moeten trekken, maar dan vind ik 15 een betere leeftijd. |
![]() |
|
Wat wauwelt iedereen nou...18-jarigen die vinden dat alle kleuters op moeten rotten....moet jeens gaan stappen waar ik woon, dan zijn de 18-jarigen in de minderheid. Zelfs ik met 20 jaar voel me dan jong! Alles is hier gewoon puur voor 21+ en niet denken dat je onder ID plicht uit komt! BTW dat is dus in USA, voor de duidelijkheid!
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik ben zelf wel voor meer scheiding tussen gelegenheden voor de wat jongeren (>13) en de anderen (>16). Eigenlijk dus zoals pinhead al eerder zei ![]()
|
![]() |
ik vind toegang vóór je 16e niet goed! (anders werd mijn broertje nu ook toegelaten en k moet er niet aan denken die de hele avond bij me in de buurt te hebben
![]() ![]() ik erger me mateloos aan al die 12 (!) jarigen die dan de hele avond stoer staan te doen (whahahaha) en zich lam zuipen oplossing: we stellen gewoon een kinder-creche in! ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mjah, uitgaansgelegenheden voor 14-16 is misschien wel een goed idee, maar ik denk niet dat het gaat werken. want; 1) waarschijnlijk schaamt het grootste deel van die leeftijd zich ervoor dat ze dáár naartoe moeten 2) Ze hebben meestal wél oudere vrienden, die natuurlijk niet naar zo'n 'jong' kroeg gaan. Dus iedereen van <16 loopt alsnog met de rest mee en gaat dus klieren op straat enzo....( lang niet iedereen dus he....maar toch ) Ik ben dus 15, en ging vorig jaar altijd uit in een jongerencentrum hier in de buurt. Helaas zijn ze strenger geworden ( inderdaad door mensen die behoorlijk wat rottigheid hebben uitgehaald ![]() ![]() Ze laten dus nu ook geen mensen meer binnen van <16 en ze werken ook met pasjes geloof ik. Daar baal ik dus flink van omdat ik daar niet meer naar binnen mag. Terwijl ik NOOIT wat verkeerd heb gedaan. En ik drink eigenlijk ook niet...dus. Maar dit soort gevallen zijn dus wel jammer....
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ach het maakt mij weinig uit, het ligt helemaal aan het publiek. Maar het is meer zo'n promotieverhaal van de horeca... echt ieder jaar staat hetzelfde in de krant, maar ze doen het nooit. Als er meisjes van 15 binnen zijn krijg je namelijk jongens van 16/17 binnen als de leeftijdsgrens op 16 zit krijg je die groep niet... Ach van mij mogen ze blijven zolang ik er maar geen last van heb
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ligt er vooral aan hoe die mensen zich gedragen..
Ik ben onder de 16 en ga soms uit, enkel en alleen naar band-optredens en drum n bass-feesten, omdat ik dat leuk vind om te dansen.. Naar mijn weten gedraag ik me niet als van die meisjes die in andere topics hier worden genoemd.. Heb ook nog van niemand gehoord dat ik me irritant gedraag tijdens het uitgaan..
|
ik ben het er mee eens....
ik kom bijna elke zaterdag in dezelfdde kroeg en altijd zitten er weer van die kutkoters..zonder geld gewoon uren in de kroeg zonder wat te drinken,en als ze geld hebben om bier te kopen da kotsen ze meteen de boel onder..vet irritant
||
Citaat:
![]() kan k me echt gruwelijk aan irriteren!!!!
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
natuurlijk zullen er een zooitje minderjarige zijn die de problemen gaan zitten maken, maar 18 jarige doen dat zelf ook. Maar ik ben het wel eens dat discotheeks een minumumleeftijd instellen. Hoewel ik me dat niet tegengehouden voel om er dan alsnog in te komen, vaak lukt dat ook. Ik denk dat die klerenkasten zelf ook wel weten dat veel kinderen geen 18 zijn, maar proberen er een paar etters van 16 binnen te komen met zo'n houding van: we gaan de boel daar ff terorrisren, dan komen ze dr niet in. Terwijl er een paar 16 jarige met een gewone houding om gewoon lekker te gaan festen wel in komen. Ik kan ze dan geen ongelijk geven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
zo en zo vind ik dat een goede discotheek/bar er zelf voor moet zorgen welke mensen er wel en niet binnen mogen komen. want ik kan me wel voorstellen dat je er goed gek van kan worden. |
![]() |
|
't Ligt ook wel eens aan de uitsmijters zelf hoor...
Laats bijv., ik ging naar een discotheek met een paar vrienden, werden we aan de deur tegengehouden omdat we geen ID bij os hadden... ff met die uitsmijters staan praten en toen mochten we er alsnog in. Maar goed, terwijl wij daar dus dus stonden komen er twee meisjes van een jaar of 14 aanlopen en die konden dus zo doorlopen! Dan begin ik toch echt te denken dat als je een stel tieten hebt en een laag make-up op je gezicht hebt, je leeftijd er eigenlijk weinig toe doet... ![]() Trouwens, volgens die uitsmijter was de reden dat ze een leeftijdsgrens van 16 jaar hadden ingesteld, dat ouders hun 14, 15-jarige kinderen vaak bij een disco dumpen, die zich vervolgens vol laten lopen en de boel onderkotsen, en dan vervolgens die ouders aan de telefoon hangen omdat zij drank hebben geschonken aan minderjarigen en zij dus strafbaar zijn. Dus ja... in dat opzicht móet er eigenlijk wel een leeftijdsgrens zijn.
|
Helemaal mee eens. Afgelopen vrijdag kwam ik weer eens op vrijdag naar 'mijn 'disco (toegang vanaf 16) en kwamen er allemaal kleine meisjes van een jaar of 14 op de dansvloer... Ik schrok me echt helemaal rot en dan hebben ze ook nog van die hoerenkleding aan met een doorschijnende broek en dito truitje (bij meiden van mijn leeftij heb ik dat liever ook niet, maar dat terzijde ...) Voortaan dus maar weer op zaterdag (toegang vanaf 18) gaan
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
nou vind dat er hier wel een makkelijk over gedaan wordt. Snap best dat het vervelend is voor mensen van 20 dat er allemaal 'jong grut' rondloopt, maar vind het van mensen die net 16 zijn wel een beetje dom om te zeggen dat ze zich ergeren aan mensen van onder de 16. Want zeg nou zelf, de meesten van jullie zullen ook wel uitgegaan zijn toen jullie onder de 16 waren.
probleem is gewoon dat jongeren van onder de 16 helemaal nergens heen kunnen en aangezien de controle toch zuigt gaan ze gewoon. Ze moeten gewoon zorgen dat er meer plekken zijn voor mensen onder de 16. alleen dan is het probleem op te lossen. en ik blijf nog steeds bij mijn standpunt; beter partypeople van 14 dan mensen van 19 die alleen maar zielig met hun glaasje bier aan de kant staan (jammer dat sommige 14-jarige zich ook zo gedragen als die mensen van 19)
|
|
|