Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
MAC-adres o Uitschakelen o Activeren Ik heb op uitschakelen geklikt en toen kon ik eindelijk toegang krijgen tot mijn eigen draadloos netwerk. Ik denk dat het probleem op zich er niet meer toe doet, want ik wil het graag zo laten. Nu werkt het tenminste ![]() Maar het probleem wat ik had staat in mijn andere topic. Het gaat nu dus meer om het feit: hoe zorg ik met deze instellingen dat mijn netwerk toch beveiligd is?
||
Citaat:
![]() Is de WPA beveiliging een wachtwoord dat je in moet stellen om toegang te krijgen? ![]() Want ik ben vandaag bij mijn buurmeisje geweest en zij heeft even gekeken of ze er bij mij op kon en dat kon niet omdat ze een wachtwoord in moest voeren. Dus ik denk dat dat dan al gedaan is, of niet? Is het dan ook een optie om het MAC-adres van mijn WLAN kaart in mijn laptop toe te voegen aan de lijst van de MAC-adressen in mijn Livebox? Want dan is hij dubbel beveiligd als ik het goed begrijp? edit: ik ben er inmiddels achter hoe ik een MAC-adres toevoeg aan mijn livebox, maar waar kan ik vinden wat het MAC-adres is van mijn WLAN kaart?
Laatst gewijzigd op 16-03-2007 om 22:35. |
![]() |
||
Citaat:
Typ vervolgens in: cmd Een zwart scherm zal openen.(De command prompt). Typ vervolgens in : ipconfig /all Je krijgt nu een lijst te zijn met allerlei gegevens over je netwerk, en je netwerk kaart instellingen. Je moet even kijken waar de lijst met gegevens over je draadloze netwerk adapter staat. (Let op, dat je bij de juiste netwerkkaart kijkt!) Bij fysiek adres (physical Adresss), moet je even kijken wat voor " code" er achter staat. (Dit is een code zoals bijvoorbeeld: 00-0C-6E-BA-52-F5) Deze " code" is het mac adres, wat je kunt toevoegen aan de lijst in je livebox. Let wel op, wanneer je met een " vreemde" laptop zult willen inloggen op je netwerk, zal het MAC adres van deze laptop wel voor moeten komen in de lijst in je Livebox. Over de WPA beveiliging, wanneer je deze beveiliging inschakeld word het verkeer dat tussen je Livebox en je laptop plaatsvindt versleuteld. Een buitenstaander kan dit verkeer dus niet zomaar " afluisteren". Hiervoor heb je de sleutel nodig. Dit is een soort van password wat je kunt opgeven in de configuratie van je livebox/router. Dit password zul je ook moeten opgeven wanneer je verbinding wilt maken met je netwerk. Zoals ik begrepen heb had je dit al ingeschakeld en hiervoor al een sleutel opgegeven.
|
Ik zou geen MAC filter gebruiken, alleen maar meer gedonder. Neem een leuke WPA key uit een generator.
Hier kun je een WPA key laten genereren. http://www.kurtm.net/wpa-pskgen/
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb ook vaak zat mensen op bezoek met ene laptop. der staat bij ons altijd wel een pc aan.. allemaal 1 pc en 1 laptop x4.. maar als dat niet het geval is.. een pc is toch zo op gestart..? Maarja, ieder wat wils natuurlijk ;-) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Neem daarbij mee: MAC addresses are actually not encrypted when sent over the air, since they are the only reliable way of identifying a peer. Getting them from network traffic is trivial and only needs a couple of frames. Maargoed niet echt zinvol om hier over door te lullen gezien het niet uitmaakt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Overigens wel merkt dat een duur netwerkkaartje van bijvoorbeeld Linksys of US Robotics een stuk beter signaal heeft dan een Sweex kaartje. (ook afhankelijk van de chipset uiteraard).
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Geen toegang tot draadloos netwerk. freakinaround | 2 | 06-09-2008 14:18 | |
Software & Hardware |
Problemen met connecten naar een draadloos netwerk Verwijderd | 7 | 08-05-2008 22:38 | |
Software & Hardware |
beveiligen van router en draadloos netwerk jongen16arnhem | 4 | 13-05-2007 18:22 | |
Software & Hardware |
Draadloos netwerk probleem Lyne | 6 | 22-01-2007 20:21 | |
Software & Hardware |
Laptop beveiligen MC Bobie | 24 | 11-08-2006 18:43 | |
Software & Hardware |
[draadloos] netwerk beveiligen reddragon | 4 | 27-03-2006 21:34 |