Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2007, 17:14
Lenny K
Lenny K is offline
Omdat ik commentaar zit te geven op andere mensen mogen jullie dat nu ook bij mij, weest kritisch.

Ik wilde graag een toegankelijke, maar niet te commerciele housemix maken waar je goede zin van krijgt. (tenzij je alleen van grindcore houdt, dan kun je je humeur beter niet laten verpesten door dit stukje muziek)

ik ben gemengd tevreden over de mix, maar ik weet niet helemaal waarom, misschien kunnen jullie het verwoorden. dus wat vind je van de nummers, de opbouw en de overgangen?

veel plezier ermee, ik denk dat het zeker een aardig uurtje (51min) muziek is als je niet heel kritisch bent, dus ook leuk op de achtergrond.
Link
Oud 28-02-2007, 19:57
Lenny K
Lenny K is offline
heb hem even op een andere site gezet omdat rapidshare soms moeilijk doet: LINK

er staan voor de liefhebbers ook een oude breakcoremix en een proefmixje met top 40 radio edits van augustus 2006
Oud 01-03-2007, 09:26
DJ_Eddy
DJ_Eddy is offline
Heb je ook een tracklisting? Dan weet ik (ongeveer) wat ik kan verwachten.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 19:03
Lenny K
Lenny K is offline
komend weekend fix ik de tracklist ff
Oud 02-03-2007, 13:15
Metal
Metal is offline
ik luister alleen maar grindcore
Oud 02-03-2007, 17:18
Lenny K
Lenny K is offline
en Metal, toch?
Oud 06-03-2007, 21:09
Lenny K
Lenny K is offline
tracklist:

1. Gary 'Nesta' Pine & Moloko & DJ Gregory - Intro/Forever More/Elle
2. Morally Bankrupt - Automatic Lover (Club mix)
3. Mary J. Blige - Be Without You (Moto Blanco Vocal Mix)
4. Blaze - Most Precious Love (Chocolate Puma Remix)
5. Joey Negro - Make A Move On Me (Club Mix)
6. Nelly Furtado - Força (Armand Van Helden Dub)
7. Freemasons - Rain Down Love (Original Extended)

Laatst gewijzigd op 07-03-2007 om 22:00.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 19:33
DJ_Eddy
DJ_Eddy is offline
Op zich goede tracks (vooral Blaze is errug lekker!), maar ik mis een beetje spanning en verrassingen in de mix.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 22:24
Lenny K
Lenny K is offline
toch maar ff reageren en profiteren van de up die ik daarmee bewerkstellig.

Bedoel je met verrassingen de oldies die je zelf af en toe door je mix heen gooit? Ik twijfelde zelf al of de Nelly Furtado remix niet al te afwijkend was... Vind het leuker om me een beetje aan een bepaald genre vast te houden. In ieder geval wel leuk dat je hem geluisterd hebt! thx!

Iemand anders hem nog geluister die wat kwijt wil? (de 2e link is 10x zo handig trouwens)
Oud 21-03-2007, 08:58
DJ_Eddy
DJ_Eddy is offline
Dat is nou net het moeilijke van mixen, vind ik. Het is idd goed om aan een bepaalde stijl vast te houden, maar om te voorkomen dat de mix saai wordt, moet je af en toe de luisteraars even wakker schudden, zodat ze denken: wat is dit??? Maar het moet aan de andere kant ook weer niet storend zijn, dus niet té afwijkend. Dat kan door er een onbekende oldie tussendoor te gooien of een nummer dat net iets anders klinkt, zoals in jouw mix Nelly Furtado. Probleem is alleen dat Nelly Furtado een heel bekende naam is, dus daar verras je me niet echt mee. Dus mijn advies is: gooi er iets tussendoor dat ik nog nooit gehoord heb, maar wel ontzettend goed is!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 10:59
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Lekker om gewoon op te hebben staan maar niet bijzonder...dus volgens mij is je doel wel gehaald
Oud 22-03-2007, 23:25
Lenny K
Lenny K is offline
Citaat:
DJ_Eddy schreef op 21-03-2007 @ 09:58 :
Dat is nou net het moeilijke van mixen, vind ik. Het is idd goed om aan een bepaalde stijl vast te houden, maar om te voorkomen dat de mix saai wordt, moet je af en toe de luisteraars even wakker schudden, zodat ze denken: wat is dit??? Maar het moet aan de andere kant ook weer niet storend zijn, dus niet té afwijkend. Dat kan door er een onbekende oldie tussendoor te gooien of een nummer dat net iets anders klinkt, zoals in jouw mix Nelly Furtado. Probleem is alleen dat Nelly Furtado een heel bekende naam is, dus daar verras je me niet echt mee. Dus mijn advies is: gooi er iets tussendoor dat ik nog nooit gehoord heb, maar wel ontzettend goed is!
nou de doorsnee luisteraar zal misschien 2 platen kennen uit deze mix. en wat de meeste mensen leuk vinden aan oldies is dat ze herkenbaar zijn.
en het is een relatief jong genre, ik kan er moeilijk een onbekend nummer van de beatles in mixen.
ik vind nelly furtado juist lekker afwijkend, het valt het verst buiten het algemene genre van de mix (qua beat en bass) en heeft voor de gemiddelde luisteraar de enige herkenbare vocalen.
(op s.com zal moloko misschien bekender zijn)
Oud 23-03-2007, 09:20
DJ_Eddy
DJ_Eddy is offline
Wat natuurlijk ook belangrijk voor een mix is: welk publiek wil ik ermee bereiken? Voor mensen die enigszins ingevoerd zijn in het dance-genre, zoals ik, kent de mix weinig verrassingen. Maar voor de mensen die dat niet zijn, voldoet de mix natuurlijk prima. Dat ben ik helemaal met je eens. Bovendien vind ik de mix bijzonder lekker klinken, dus het ontbreken van verrassingen wil niet zeggen dat ik daardoor de mix niet goed zou vinden ofzo.

Oldies in een mix kunnen trouwens twee functies hebben: een feest der herkenning als het een hit is geweest of juist een verrassing als die plaat nog nooit in een hitparade oid gestaan heeft. Maar ze moeten wel in de sfeer van je mix passen, dus ik zou The Beatles er niet tussendoor gooien.

Maar nogmaals: ik vond je mix uitstekend klinken en ik wilde je alleen wat opbouwend advies geven om de mix de volgende keer nóg beter te maken. Het idee om er iets afwijkends tussendoor te gooien (in jouw geval Nelly Furtado) was op zich natuurlijk bijzonder goed.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 12:35
Lenny K
Lenny K is offline
ah dankje voor het advies.
jij als dj kent natuurlijk veel meer platen dan de doorsnee luisteraar.
Oud 23-03-2007, 16:34
DJ_Eddy
DJ_Eddy is offline
Klopt, ik ben daarom ook kritischer dan de doorsnee-luisteraar. De mix klonk goed, daar gaat het om! Ben benieuwd naar je volgende mix.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten