Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2007, 07:55
Gehazi
Gehazi is offline
Ik ben sinds vorige maand begonnen met werken bij een bedrijf als support medewerker. Het is opzich geen verkeerd werk, maar ik voel me er niet gelukkig bij. Elke dag vertrek ik weer met een rotgevoel en dat lijkt mij niet de bedoeling.

Het zijn echt aardige collega's, maar ik ben bang dat ik gewoon niet geschikt ben om mensen te helpen via de telefoon. Ik kan moeilijk oprecht geinteresseerd en enthousiast klinken zoals de anderen wel doen. Als een klant weinig geduld heeft denk ik van: "Hij moet maar geduld hebben als ie geholpen wil worden".. terwijl de anderen zoeits hebben van: "Ik doe alles om de klant tevreden te houden".

Tevens is het echt een baan met redelijk veel stress. Je legt de telefoon neer en hij gaat gelijk weer over. (Zie dan maar eens dingen te registreren en op te lossen). Ik kan best tegen stress, zeer goed zelfs, maar dan meer in de zin van 1 taak die voor vanmiddag 16.00 af moet zijn en niet, zoals nu, met 10 dingen tegelijk bezig zijn.

Iedereen zegt altijd van: "Probeer het nog even, hou gewoon even vol", maar als je de hele dag met een rotgevoel op je werk zit is dat echt moeilijk.

Ik ben nu aan het kijken voor een andere baan (totaal iets anders dan IT, maar ik voel me er nogal schuldig bij ten opzichte van m'n werk.. die mensen leggen alles goed uit, doen veel moeite voor me, maar toch blijf ik dit gevoel houden.

Wat raden jullie me aan? Ik weet het echt even niet meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2007, 08:01
Roos
Roos is offline
Ik zou me in ieder geval niet schuldig voelen tegenover je werk. Je doet toch je best? En als dit niet bij jou past, is dat helemaal niet erg. Het is toch niet jouw schuld

Heb je het idee dat het beter zal worden, als je er langer werkt? In het begin is het natuurlijk moeilijk. Denk je dat het makkelijker zal worden?
Zoja,dan zou ik het zeker nog even volhouden.

Maar als dit écht niks voor je is, is het helemaal niet raar om een andere baan te zoeken
Oud 20-03-2007, 09:04
Gehazi
Gehazi is offline
Tuurlijk zal het beter gaan als ik er langer werk, je leert dan de klanten en het programma ook kennen, maar ik zou liever iets doen waar ik rechtstreeks contact met mensen heb of zelf taken mag uitvoeren.

Nu moet ik alleen problemen oplossen van anderen. Ik kan en mag niet alles doen alleen de simpele problemen mag ik oplossen, en ik ben iemand die graag de controle heeft over alles. (In dit geval een nare eigenschap).

Bedankt voor je reactie Roos.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 11:22
Megadeth
Megadeth is offline
Kan het niet zijn dat je nu gewoon nog geen ervaring hebt en het daarom niet leuk vindt? Dat is vrij normaal he. Als je het echt echt echt niet leuk vindt kan je toch gewoon door solliciteren? Moet je wel rekening houden dat je misschien wel een stuk minder gaat verdienen als je iets minder "moeilijks" pakt.
Oud 21-03-2007, 13:28
Verwijderd
Het klinkt alsof je het echt vervelend werk vindt en als ik jou was zou ik daarom gewoon op zoek gaan naar iets anders en je zeker niet schuldig voelen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 17:18
ekki
ekki is offline
Dat hoort erbij en is het risico als je mensen aanneemt. Ze hebben er geen baat bij als jij daar blijft terwijl je het helemaal niet naar je zin hebt, denk ik zo. En als je ontslag neemt uiteindelijk zou ik wel zo ongeveer zeggen wat je hier zegt tegen je baas (dat het niet om het bedrijf gaat, dat ze je alles uitleggen en aardig zijn, maar dat de werkzaamheden niet bij je passen).
Oud 21-03-2007, 20:46
SuperSanne
SuperSanne is offline
Heel veel mensen negeren hun intuitie en krijgen daar later spijt van. Als het niet goed voelt heb je dikke kans dat het ook niet goed is. Heb je zelf het idee dat het nog wel beter kan worden? Hou dan even vol. Word je met de dag ongelukkiger en zie je geen licht aan het eind van de tunnel? Bied dan je exuses aan en ga op zoek naar iets dat je wel ligt. Voel je niet schuldig, je zal heus de eerste niet zijn. Dat hebben we vast wel vaker meegemaakt met nieuwe werknemers. Gemiddeld voelt iemand zich trouwens ook pas bij zijn/haar derde baan goed
Reageren

Regels voor berichten