Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2007, 11:37
Psycholord
Psycholord is offline
ik ontvangt dus een uitwonend beurs, en de ib groep wil het dus controleren of dit echt zo is. Ze willen dus dat ik:

-huurcontract samen met bank of giroafschrift van de huur van de eerste en laatste maand op stuur(sept-dec)
-bank of giroafschrift van alle maanden(sept-dec)
-historisch uitreksel uit de gemeentelijk basisadministratie van zowel je vader als moeder(?)

het probleem is dat ik geen bank of giroafschrift heb omdat ik de huur altijd contant betaal...

kan iemand mij hiermee helpen mischien?
Advertentie
Oud 01-04-2007, 11:52
dwight88
dwight88 is offline
dan moet je daarvan kwitanties hebben, neem ik aan? In jouw geval zal de IBG dat wel "moeten" accepteren dan.

en met het GBA-ding zullen ze wel kijken of het inderdaad verschilt met jouw gegevens (andere gemeente)
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Ja dat wilden ze ook bij mij maar een vriendin van mij woont ook uitwonend en zij heeft nooit een huurcontract hoeven laten zien. De ibg checkt eigenlijk alleen maar of jij ingeschreven staat op een ander adres dan jouw ouders, en daarmee zou het eigenlijk gewoon goed moeten zijn. Zeg dat eerst even tegen die zeikerds bij de ibg, dan piepen ze al gauw anders
Neiu
Neiu is offline
Je kunt de laatste optie nemen toch? Het kost alleen wel geld. Op die manier toon je aan dat je inderdaad niet bij je vader of moeder woont.
Waarom betaal je de huur contant? Heb je überhaupt een contract op schrift?
Oud 01-04-2007, 11:53
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 01-04-2007 @ 12:52 :
Ja dat wilden ze ook bij mij maar een vriendin van mij woont ook uitwonend en zij heeft nooit een huurcontract hoeven laten zien. De ibg checkt eigenlijk alleen maar of jij ingeschreven staat op een ander adres dan jouw ouders, en daarmee zou het eigenlijk gewoon goed moeten zijn. Zeg dat eerst even tegen die zeikerds bij de ibg, dan piepen ze al gauw anders
Eh nee, een vriend van me mocht het alsnog opsturen, wat hij ook zei. Ook het feit dat hij al vijf jaar lang op dezelfde plek ingeschreven staat hielp niet.
Oud 01-04-2007, 11:58
Psycholord
Psycholord is offline
Citaat:
Neiu schreef op 01-04-2007 @ 12:52 :
Je kunt de laatste optie nemen toch? Het kost alleen wel geld. Op die manier toon je aan dat je inderdaad niet bij je vader of moeder woont.
Waarom betaal je de huur contant? Heb je überhaupt een contract op schrift?
Ik heb inderdaad contract, en ik betaal altijd contant omdat ik altijd gezeik van de bank krijgt dat mijn handtekening niet goed is.

En ik heb ook kwitanties, dus ik heb ib gemailed of dat ook goed is.

En ik ga sta niet op mijn kamer adress ingeschreven omdat het in Belgie is en ik dan moet emigreren.

Laatst gewijzigd op 01-04-2007 om 12:02.
Oud 01-04-2007, 12:10
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Psycholord schreef op 01-04-2007 @ 12:58 :
Ik heb inderdaad contract, en ik betaal altijd contant omdat ik altijd gezeik van de bank krijgt dat mijn handtekening niet goed is.

En ik heb ook kwitanties, dus ik heb ib gemailed of dat ook goed is.

En ik ga sta niet op mijn kamer adress ingeschreven omdat het in Belgie is en ik dan moet emigreren.
Kopie kwitanties + kopie contract zouden ze genoegen mee moeten nemen. De kwitanties zijn neem ik aan voldoende gespecificeerd zodat het duidelijk is dat het je huur is.
Sta je nog bij je ouders ingeschreven? Als dat niet zo is kun je ook een uittreksel bij de gemeente( n) aanvragen waar je vader en moeder wonen.
En misschien tijd om met een legitimatiebewijs langs de bank te gaan en het opnieuw te regelen zodat men niet meer moeilijk doet over je handtekening?

Succes, het is heel irritant om iets met de ib-groep te moeten regelen.
Oud 01-04-2007, 12:29
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Psycholord schreef op 01-04-2007 @ 12:58 :
Maar als je niet op een ander adres staat ingeschreven heb je sowieso geen recht op uitwonende studiefinanciering.

Vraag me af of ze bij de IB-groep genoegen nemen met een huurcontract o.i.d., want officieel woon je dus nog gewoon bij je ouders.

Hoe doe je dat trouwens met je verzekeringen? Maken die er niet een probleem van dat je in België woont en in Nederland staat ingeschreven?
Oud 01-04-2007, 12:53
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 01-04-2007 @ 13:29 :
Hoe doe je dat trouwens met je verzekeringen? Maken die er niet een probleem van dat je in België woont en in Nederland staat ingeschreven?
Als je ziektekosten bedoelt: daarvoor maakt het niet uit.
Oud 01-04-2007, 13:19
Chaucus
Chaucus is offline
Kan prima in het IBG-topic
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1555623

Regels voor berichten