SgAt, jE b3nt AllEs waT Ik NodiG h3B
Mijn broertje is vreselijk, misselijkmakend verliefd.
Over zes dagen heeft hij vijf maanden verkering. Dat weet ik omdat hij vandaag, tijdens het eten, nergens anders over kon praten.
Esther heet het meisje van zijn dromen. Ze wordt in december vijftien. Mijn broertje is bijna zestien. Zes maanden geleden was mijn broertje nog stoer. Meisjes waren stom en bier was lekker. De brommer was zijn grote liefde. Binnen een maand waren meisjes helemaal geweldig, had het bier na maximaal twee glazen de aantrekkingskracht verloren en was de brommer bruut gedumpt.
Het was zelfs zo erg dat mijn broertje haar noemde in zijn msn-naam. Er stond: 'Esth3R, G33f mIJ nu Je Angst, IK g33f jE er 33n hOOp vOoR TeRuG.' Pesterijen bleven natuurlijk niet uit. De eettafel is bij ons de plek waar alles uitgevochten wordt en waar de irritaties ontstaan en dus kreeg mijn broertje de 'lunch from hell'. 'Roel, geef mij nu de hagelslag, ik geef je er een hoop voor terug' en meer van dat soort flauwigheden. Mijn broer en ik wisten dat we te ver waren gegaan toen we zagen dat het spiertje bij zijn kaak begon te trillen. Dat betekent dat hij echt vreselijk kwaad is. Hij ging staan met heel zijn grote lijf (hij is 1.95 lang) en keek ons doordringend aan. 'Het is gemeen om jullie onvrede met het eigen liefdesleven te botvieren op mij. Het is niet mijn schuld dat er niemand is die met jullie door één deur kan.' We waren vreselijk geschokt door deze opmerking van ons broertje.
Mijn broer en ik zijn allebei na één serieuze relatie al een lange tijd vrijgezel en dat geheel tegen onze zin in. We beseften dat we inderdaad vreselijk jaloers waren op de liefde die Roel voor Esther voelde. Liefde waarbij onze avontuurtjes en slippertjes goedkoop en smakeloos waren. Volwassen als we onszelf vonden, bogen wij nederig het hoofd voor de wijsheid van Roel.
Roel heeft nu huisarrest. Hij heeft met een benzinestift hartjes getekend op de witte muren van zijn vers gestuukte slaapkamer.