Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2007, 17:39
igfy
igfy is offline
Het is inmiddels drie weken uit met mijn ex en na heel veel emotionele zooi ben ik inmiddels wel van mening dat ik niets meer met hem te maken wil hebben. Ook niet als gewone vriend, helemaal niet meer. De dingen die hij gezegd heeft zijn te kwetsend om hem ooit nog te willen zien. De manier waarop alles gelopen is is vreselijk en ik moet me helemaal op mezelf richten om er weer bovenop te kunnen komen.

Het probleem is alleen dat we best een aantal gezamelijke vrienden hadden en meer van dat soort dingen. Zo is er de hele kwestie met het meisej van mijn koor. Aan de ene kant wil ik het niet opgeven, maar aan de andere kant wil ik er gewoon niet meer mee geconfronteerd worden. Nu begin ik te twijfelen of ik er mar niet gewoon mee op moet houden en iets anders zoeken. Dat gaat nogal moeilijk, want ik zit in het bestuur dus dat zou sowieso pas aan het eind van het jaar zijn. Maar aan de andere kant heb ik dan weer het gevoel dat ik me laat wegjagen door dingen die in het verleden gebeurd zijn en dat wil ik ook weer niet.

Ook zou ik bijvoorbeeld politiek actief willen worden, dat wilde ik al toen ik een relatie had, maar nooit de tijd ervoor gevonden. Het probleem is hier dus dat mijn ex lid is bij dezelfde partij en daar dus nu troost vindt, terwijl hij eerder niet geinteresseerd was en ik op introductie-eavond ben geweest en hij niet. Ik wil graag doen wat me leuk lijkt, maar ik wil ook niet een kutsfeer en iedere keer aan hem herinnerd worden. Moet ik me door mijn eigen dromen laten leiden of door het gevoel dat mijn ex me geeft? Wat is beter om te doen? Moet ik met sommige mensen maar gewoon het contact verbreken? zou dat beter zijn voor mezelf of loop ik dan juist weg?

Zucht.. Bij andere exen was het allemaal een stuk makkelijker en gescheidener dan nu en kon ik als het ware een clean cut maken. Maar nu weet ik het echt niet meer....
Oud 23-03-2007, 17:46
Thee Muts
Thee Muts is offline
Je moet doen waar je je toch het beste bij zal voelen, en dat zal de ene keer betekenen dat je de dingen doet die je graag wíl doen en de andere keer dat je het toch maar laat omwille van je ex (want als iets dat je graag wil doen je een klotegevoel geeft vanwege je ex, wordt het helaas toch een stuk minder leuk). En hoe je daar achterkomt, zal toch echt gewoon uitproberen zijn denk ik. En met de tijd veranderen de dingen ook wel natuurlijk, maar ik kan me goed voorstellen dat veel dingen voor nu nog erg lastig zijn.
Oud 23-03-2007, 18:12
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik kan me wel vinden in je verhaal.
Ik heb ook direct het contact verbroken met mijn ex en wil liever geen dingen doen waarbij ik hem kan tegenkomen. Nu heb ik mazzel en hadden wij gescheiden levens, dus het enige waar ik hem nu nog tegen zou kunnen komen is bij concerten. Maar de kans dat hij daar dan kan zijn is wel enorm stressvol (heb ik een maand geleden ondervonden)

Ik zou je gewoon het advies geven om te doen waar jij je goed bij voelt!
Oud 23-03-2007, 20:16
Poepkind
Poepkind is offline
nja, daarom verhuizen gescheiden vrouwen vaak
Maar ik zou gewoon even kijken in hoeverre je hem tegenkomt, een partij is zo groot, en met zoveel verschillende dingetjes dat het er nog maar van af hangt of hij je voor de voeten zal lopen.
Je zit in het besuur van het koor, als je ex dan heel vaak naar uitvoeringen gaat vanwege dat andere meisje, zou ik haar vriendelijk verzoeken dat niet te doen. Gewoon n beetje je macht misbruiken.
Maarja naar een verjaardag niet gaan vanwege je ex, ik zou gewoon gaan. Maar dit is een typische karaktertrek van mij, ik wil me er niet onder laten zitten en denk zo. Ik vind het kut om hem te zien, redelijke kans dat hij het kut vind om mij te zien--> showtime! In mijn gevallen ging het alleen om ex vriendinnen, maar lijkt me in jouw situatie ook wel bruikbaar. Je put als het ware genoegen uit jezelf aan die persoon te laten zien, omdat je weet dat die het kut vind, waardoor het voor jezelf draaglijk word.
Oud 24-03-2007, 08:22
Verwijderd
Ik heb wel een klein beetje situaties ontweken waarin ik 'm kon zien, maar ik had dan ook het voordeel dat we behoorlijk gescheiden levens hadden. Ik ben hem dan ook niet een keer tegengekomen, en we zitten wel in dezelfde stad en gaan naar dezelfde uni. Maar op een gegeven moment kon ik verhuizen naar een kamer in het centrum - alleen vlakbij waar hij woont, en waardoor ik hem dus gegarandeerd wél vaker zou hebben gezien. Dat heb ik dan weer niet voor hem gelaten - maar goed, dat was niet na 3 weken maar na 3 maanden, en dat scheelt wel. (En gelukkig ging het weer aan, dus nu is het alleen maar leuk ).
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 11:45
igfy
igfy is offline
Tja, net weer met mijn ex gepraat. Heb hem gezegd dat ik het niet op prijs zou stellen als hij bij optredens kwam kijken, zegt die l*l: Ja je daagt me alleen maar uit, nu kom ik zeker.

Zijn zus zat vorig jaar ook bij het koor en heeft blijkbaar ook allemaal verhalen over me lopen spuien, terwijl ze mijn kant van het verhaal niet kent. Ik zit er nu serieus aan te denken om mijn bestuursjaar maar af te maken en er daarna mee te kappen. Wel stom dat ik me weg laat jagen door twee van die bitches, maar dit is ook niet leuk.
Oud 26-03-2007, 12:12
Chimera
Chimera is offline
Grow a spine, jezus
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 12:19
juno
juno is offline
Nog stommer als je je blijft inspannen voor het bestuur, terwijl je je het leven zuur laat maken door een paar leden en toch van plan bent om er mee te kappen. Dan ben je dus zo'n beetje gratis aan het werk voor die club.

Koren genoeg.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 13:24
igfy
igfy is offline
Citaat:
Chimera schreef op 26-03-2007 @ 13:12 :
Grow a spine, jezus
Tja ik kan ook gewoon blijven en me er niets van aantrekken, maar het probleem is dat ik dat wel doe en dat de sfeer gewoon niet echt goed meer is. Bovendien word ik de hele tijd met de stukgelopen relatie geconfronteerd op deze manier en dat wil ik ook niet.
Oud 26-03-2007, 14:17
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 26-03-2007 @ 13:19 :
Nog stommer als je je blijft inspannen voor het bestuur, terwijl je je het leven zuur laat maken door een paar leden en toch van plan bent om er mee te kappen. Dan ben je dus zo'n beetje gratis aan het werk voor die club.

Koren genoeg.
inderdaad!
Dan is het jammer voor die andere leden enzo, maar je hebt ook nog zoiets als eigenwaarde. Dat heeft niets te maken met het hebben van een ruggengraat.
Ik draaide altijd scouting, kreeg een relatie met een mede-leiding. Hij werd op een gegeven moment ook leiding van de tak die ik draaide en wij gingen uit elkaar. Ik ben toen ook gestopt omdat hij er niet mee om kon gaan. Ik kreeg vaak het commentaar dat ik me weg heb laten jagen, maar ík voelde me gelukkiger en hij niet. Dat telt! Laat je leven niet langer zuur maken door hem, hij heeft je al genoeg pijn gedaan.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 16:47
Luki
Luki is offline
Gewoon doorgaan met doen wat jij wil doen. En als je die kerel werkelijk vergeten bent, kun je hem ook net zogoed negeren mocht je hem tegenkomen. Waarom zou je dingen laten voor hem terwijl t je èx is????
Oud 26-03-2007, 18:17
Anika
Citaat:
Luki schreef op 26-03-2007 @ 17:47 :
Waarom zou je dingen laten voor hem terwijl t je èx is????
Misschien omdat je nog steeds van je ex kunt houden en het pijn kan doen om met hem geconfronteerd te worden?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Anika schreef op 26-03-2007 @ 19:17 :
Misschien omdat je nog steeds van je ex kunt houden en het pijn kan doen om met hem geconfronteerd te worden?
Of je hebt geen behoefte meer om hem te zien. Ik deel niets meer met mijn ex, hoef hem niet te zien omdat het mn ex is, en als het dan niet lekker loopt, waarom zou je dan niet voor jezelf kiezen?

Mja, mannen - vrouwen - gevoelens etc etc
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 18:38
Pruts0r
Pruts0r is offline
gewoon doen alsof je alleen iets hoort kraken als hij tegen je praat en doen alsof je hem niet ziet.....

Waarom zou je dingen door hem laten. Zou ik niet doen, mits je er jezelf fijn bij voelt, hoewel je wel zoveel mogelijk je dromen na moet leven...
Oud 26-03-2007, 19:35
Luki
Luki is offline
Citaat:
Anika schreef op 26-03-2007 @ 19:17 :
En hier een quote van de TS.
Citaat:
van mening dat ik niets meer met hem te maken wil hebben.
Oud 26-03-2007, 20:09
Verwijderd
ik heb zelf alles afgekapt met alle wederzijdse kennissen en iedereen die mij aan haar deed denken..

nogal rigoreus misschien, maar het was voor mij het beste en ik ben redelijk goed in mensen uit mijn leven bannen (behalve de desbetreffende ex, helaas)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 20:50
alys
alys is offline
Ja meisje, ik heb de laatste maand ook niets anders gedaan dan plaatsen en bepaalde mensen ontwijken omdat ik hem niet wou tegenkomen. Uit schrik voor hoe hij ging doen, of hij weer ruzie ging zoeken , weer verwijten ging maken waar niets van kloppen zoals dat ik zou drinken om ove rhem te geraken enz. Maar dat slijt. Ik wil maar zeggen, op een bepaald punt denk je : waarom laat ik hem mijn leven bepalen? Hij doet dat andersom ook zeker niet he? Ga en sta waar je wil. Wil hij je kop niet zien, dan maar pech voor hem...Je moet je toch harden, want je gaat hem toch wel eens tegenkomen onverwachts. Zolang je je heel kwetsbaar voelt of heel boos kan je hem idd beter ontwijken. Maar als je je sterker voelt, doe dan gewoon wat jij wil
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten