Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2007, 17:15
Shira
Shira is offline
Hallo iedereen!

Ik wist niet precies of ik dit topic hier of bij sport moest plaatsen dusi k hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Mijn probleem is: Ik doe aan hockey, maar wil graag zwemmen erbij doen (ik zwem nu drie weken, telkens één keer per week). Ik heb de laatste drie maanden een winterstop gehad met hockey en ben dus eigenlijk net weer begonnen met sporten. Met hockey train ik 1x en heb ik ook 1x een wedstrijd per week. Met wedstrijdzwemmen wil ik 2x per week gaan trainen.

Ik kom dus op 4x sporten per week. Ik wil het graag doen maar ik vroeg me af of ik het niet eerst met iets minder zou moeten opbouwen. Want van niets naar 4x lijkt me toch wel veel ineens.
Wat raden jullie mij aan?

Trouwens : met hockey stop ik zodra het seizoen is afgelopen, dan ga ik 3x per week zwemmen. Deze vraag is dus eigenlijk gewoon voor de komende paar maanden

Alvast bedankt, groetjes!
Oud 28-03-2007, 17:40
adon1s
adon1s is offline
4x is niet zoveel, gewoon zelf aanvoelen hoe stijf je bent en of je lichaam het trekt dan komt het wel goed. En als je net begint met zwemmen niet gelijk alsmaar tot je max gaan, maar rustig opbouwen. Je kan wel een uur gaan zwemmen, maar je moet je niet binnen het uur helemaal kapot trainen.
Oud 28-03-2007, 18:08
Verwijderd
Ik denk dat het belangrijker is dat de inhoud van de training zelf langzaam opbouwt (dus niet gelijk 200 meter vlinderslag willen zwemmen oid).

En ik denk dat je idd een eind komt met het gewoon aan te voelen...en dan als je je een keer echt verrot voelt bv. een keertje niet gaan trainen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 20:50
Breg
Breg is offline
ik denk inderdaad dat je beter 4x per week kan trainen en dan je trainingen rustig opbouwen dan beginnen met 2x per week op je maximum sporten.
Dus met zwemmen; kijk hoeveel baantjes je nu zwemt en probeer er elke keer dat je gaat een paar meer te doen binnen dezelfde tijd. En de verschillende slagen afwisselen is misschien ook handig zodat je je spieren op verschillende manieren traint?
Oud 30-03-2007, 06:45
Nebel
Nebel is offline
Juist met opbouwen is het belangrijk dat je regelmatig traint en de intensiteit langzaam verhoogt. Je kan dus beter vaker korter trainen dan 1 keer per week lang en heel intensief.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten