Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2007, 10:56
Nebel
Nebel is offline
Ik drink best veel, ik denk toch gauw wel drie liter per dag (met 's nachts erbij). Dat heb ik altijd al gedaan en met mn medicijnen moet ik ook meer drinken dan normaal dus dat is op zich het probleem niet. Alleen heb ik nog steeds de hele tijd het gevoel dat ik dorst heb en ik heb vooral 's nachts ontzettend last van een droge mond wat niet met een slokje water weggaat .
Ik heb overdag juist weer vaak branderige ogen.
Het lijkt me niet echt verstandig om meer te gaan drinken, dus iemand enig idee hoe je die droge mond weg krijgt?
Ik zou trouwens niet weten hoe het komt, in het ziekenhuis prikken ze ook altijd op suikerziekte, en mn bloedsuiker is altijd eerder te laag dan te hoog dus dat is het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 11:14
Verwijderd
Je kunt wat citroensap op je eten druppelen en op snoepjes zuigen, dan maak je meer speeksel.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 13:27
Bloem
Bloem is offline
Volgens mij is het (kan het) ook een soort gewenning (zijn) doordat je zoveel drinkt. Ik heb periodes dat ik ook zoveel drink en om de een of andere reden krijg ik daar ook juist meer dorst en een droge mond door.

Als ik wat minder drink verdwijnt dat ook weer.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 14:40
Verwijderd
Je kunt trouwens een droge mond en droge ogen krijgen door je te trage schildklier. Daardoor wordt niet alleen je verbranding maar zo'n beetje alles in je lichaam op een wat lager tempo ingesteld, dus ook de speekselproductie en traanvochtproductie.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 15:29
Nebel
Nebel is offline
@ Bloem ik heb altijd al zoveel gedronken, als baby al. maar in principe is dat geen probleem omdat ik het ook echt nodig heb met mijn medicijnen. Ik wil alleen niet meer gaan drinken, en extra drinken helpt ook niet om die droge mond weg te krijgen (ja voor 5 minuten).

Maar als het ook aan die schildklier kan liggen zal ik het toch maar ook tegen mijn dokter zeggen, ik had niet gedacht dat het er iets mee te maken zou kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 18:04
Roos
Roos is offline
Jep, het past bij je schildklier.

Hoeft natuurlijk niet per se de oorzaak te zijn, maar het is waarschijnlijk.
Oud 28-03-2007, 18:13
DDM
DDM is offline
Kan inderdaad door een traagwerkende schildklier komen. Maar de combinatie van een droge mond en branderige ogen doet mij ook denken aan het Syndroom van Sjogren.
Oud 28-03-2007, 18:14
Verwijderd
Maar er is al bekend dat ze een traag werkende schildklier heeft (al staat dat dan niet in dit topic, wel in een andere )
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 18:18
DDM
DDM is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-03-2007 @ 19:14 :
Maar er is al bekend dat ze een traag werkende schildklier heeft (al staat dat dan niet in dit topic, wel in een andere )
Aha oke Maar als je dan internistisch denkt heeft ze sowieso een hogere a priori kans op een andere autoimmuunziekte. Temeer moet je bij deze patientengroep Sjogren uitsluiten. Toevallig staat dit ook op een "leken"site.

http://www.hypomaarniethappy.nl/auto_immuun/sjogren.htm
Oud 28-03-2007, 18:26
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
DDM schreef op 28-03-2007 @ 19:18 :
Aha oke Maar als je dan internistisch denkt heeft ze sowieso een hogere a priori kans op een andere autoimmuunziekte. Temeer moet je bij deze patientengroep Sjogren uitsluiten. Toevallig staat dit ook op een "leken"site.

http://www.hypomaarniethappy.nl/auto_immuun/sjogren.htm
Hmm als ik op die site kijk heb ik alleen niet echt last van spierpijn (wel fenomeen van raynaud). Ik zal het dan toch allemaal met mn arts bespreken (moet over 1,5 week terugkomen). Heb het allemaal maar een beetje gelaten omdat er de vorige keer belangrijker zaken speelden.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 19:04
Verwijderd
Ik zou niet weten waar dit aan ligt, ik weet alleen dat meer dan drie liter water drinken geen probleem is, pas vanaf een liter of zes wordt het ongezond.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 15:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Van medicijnen kan je overigens ook een droge mond krijgen, misschien is dat met de jouwe ook het geval? Ik heb er ook last van maar veel doe je er helaas niet aan. Kauwgom kauwen helpt wel wat.
Oud 30-03-2007, 06:44
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Quis schreef op 28-03-2007 @ 20:04 :
Ik zou niet weten waar dit aan ligt, ik weet alleen dat meer dan drie liter water drinken geen probleem is, pas vanaf een liter of zes wordt het ongezond.
Dat is iig wel een geruststelling

Maar ik word echt gek van die droge ogen. Computeren doet gewoon pijn, wat ook niet echt handig is met de studie en ik kan mn lenzen ook echt niet meer in. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik heb ook al een tijd opgezette klieren (speekselklieren maar denk ook lymfe, weet ik niet zeker). Toen ik dat tegen de arts zei zei hij alleen maar, ja nou, ja, zal wel weer overgaan, dan werken ze tenminste...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 16:34
DDM
DDM is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 30-03-2007 @ 07:44 :
Dat is iig wel een geruststelling

Maar ik word echt gek van die droge ogen. Computeren doet gewoon pijn, wat ook niet echt handig is met de studie en ik kan mn lenzen ook echt niet meer in. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik heb ook al een tijd opgezette klieren (speekselklieren maar denk ook lymfe, weet ik niet zeker). Toen ik dat tegen de arts zei zei hij alleen maar, ja nou, ja, zal wel weer overgaan, dan werken ze tenminste...
Droge ogen, een droge mond en opgezette speekselklieren en/of lymfeklieren passen bij het Sicca syndroom/Syndroom van Sjogren. Dat zei ik al eerder Maar de symptomen worden wel steeds completer.
Oud 30-03-2007, 17:12
Nebel
Nebel is offline
Ik zal dit zeker met mn arts overleggen. Heel erg bedankt voor de reacties .
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten