Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2007, 20:47
MB
MB is offline
Ik ben al meer dan een maand snotterig en ik vraag me af wat dat kan zijn. Ik moet de hele tijd snuiten/mijn neus ophalen en produceer echt abnormaal veel slijm en snot. Net alsof ik flink verkouden ben, maar dan echt al anderhalve maand ofzo. Een normaal griepje duurt volgens mij ook maar een week, dus dat heb ik al min of meer uitgesloten.

Verder eet ik redelijk gezond, heb ik genoeg beweging (elke dag wandel ik een uur om naar school en terug te komen en squash ik ongeveer 1/2/3 keer per week vrij intensief) en ben ik altijd warm gekleed als het koud is.

Wat kan het zijn?
Oud 27-03-2007, 20:50
Volk
Volk is offline
Heb ik ook gehad. Maar kwam erachter dat ik gewoon beter had moeten uitzieken en minder stress moest hebben. Toen ik dat deed was het in 3 dagen voorbij. Weet niet of het bij jou ook om die redenen is maar zo zat het wel bij mij...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 20:54
Verwijderd
Dat kan zoveel zijn...verkoudheid, toch een griepje (als je niet goed uitziekt kan dat heel lang aanhouden), een ontsteking, een allergie, enz. ff langs de dokter gaan kan geen kwaad als het al een maand duurt.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 20:57
MB
MB is offline
Ik wilde eigenlijk deze week naar de dokter, maarhet komt er niet van omdat ik het zo druk heb.

Maar dat ik het zo druk heb is pas een week, daarvoor had ik wel tijd gehad, maar ik besefte het pas toen mijn pa zei (die ik al meer dan een maand niet had gezien) dat hij het raar vond dat ik nog steeds verkouden was.

Ik heb hier ook nog geen huisarts, dus dan moet ik die regelen, een afspraak maken en naar die afspraak toe tussen 9 en 5 en dan heb ik juist dienst...
Oud 27-03-2007, 21:06
Verwijderd
Je gezondheid lijkt me wel iets om tijd voor te maken. Een afspraak bij de dokter hoeft maar tien minuten te kosten (plus de 'reis' er naar toe natuurlijk).
Waarom moet je tussen 9 en 5 naar die afspraak? Huisartsen beginnen over het algemeen al om 8 uur (soms nog eerder, de mijne begint bv. al om half 8).

Natuurlijk kun je ook nog langer wachten...misschien maakt het niet uit, misschien wordt het nog erger of duurt het vervolgens nog langer voordat je er van hersteld.
Dat kan natuurlijk ook een keuze zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 08:52
Poepkind
Poepkind is offline
mischien ben je wel allergisch? voor pollen ofzo,dat zou de ha makkelijk kunnen vasstellen.
Oud 29-03-2007, 21:24
MB
MB is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-03-2007 @ 22:06 :
Je gezondheid lijkt me wel iets om tijd voor te maken. Een afspraak bij de dokter hoeft maar tien minuten te kosten (plus de 'reis' er naar toe natuurlijk).
Waarom moet je tussen 9 en 5 naar die afspraak? Huisartsen beginnen over het algemeen al om 8 uur (soms nog eerder, de mijne begint bv. al om half 8).

Natuurlijk kun je ook nog langer wachten...misschien maakt het niet uit, misschien wordt het nog erger of duurt het vervolgens nog langer voordat je er van hersteld.
Dat kan natuurlijk ook een keuze zijn.
Haha, mijn dienst begint om kwart voor 8 en dan is de praktijk nog niet open. En als ik me echt ontzettend veel zorgen maakte over mijn gezondheid zou ik wel onder mijn dienst naar de dokter gaan, maar ik denk niet dat het zo ernstig is dat het nog 4 dagen kan wachten

Een allergische reactie zou misschien wel kunnen,maar is het dan niet raar dat ik er dit jaar voor het eerst last van zou hebben?
Oud 29-03-2007, 21:30
Flindur
Flindur is offline
een allergie kan zich ook op latere leeftijd pas uiten..
Dat was bij mij in ieder geval het geval
k was vroeger nooit allergisch
maar een paar jaar geleden kreeg ik steeds traanogen en begon ik te snotteren nadat ik m'n konijn had vastgehouden..
en sindsdien heb ik dus last van mijn allergie voor verschillende dieren
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 06:34
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 29-03-2007 @ 22:24 :

Een allergische reactie zou misschien wel kunnen,maar is het dan niet raar dat ik er dit jaar voor het eerst last van zou hebben?
Het moet een keer beginnen, toch?

En een allergie kan zich best op latere leeftijd ontwikkelen...ik had vroeger bv. nooit last van hooikoorts, dat kwam pas toen ik een jaar of 18/19 was.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten