Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2007, 15:53
Stefanie
Stefanie is offline
Onlangs kreeg ik van mijn huisgenoot een briefje waarop stond dat er mensen worden gezocht voor een callcenter (pensioen) in de buurt.

Wie doet dit soort werk? Bevalt het? Wat moet je precies doen (behalve mensen bellen en dingen uitleggen en overhalen?).

Verdere informatie is welkom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2007, 18:13
ekki
ekki is offline
Ik ken veel mensen die dit werk gedaan hebben en het gaat al snel vervelen.

Ik heb bij het Nipo gewerkt als telefonisch enqueteur. Dat is al een stuk minder erg, maar ook dat ging vervelen. Ben er na 9 maanden mee gestopt omdat het vrij saai werd. De onderzoeken waren wel steeds verschillend, maar het oplezen van het scherm enzo was een beetje niet-uitdagend .

Steeds maar weer hetzelfde doen en uitleggen lijkt me weinig uitdagend als je gaat bellen om mensen een pensioen te verkopen. Maarja, als je geld wilt en je hebt dus een doel is het misschien best vol te houden . Ik zou toch kiezen voor een baantje via het uitzendbureau.
Oud 27-03-2007, 18:16
Stefanie
Stefanie is offline
Hoe betaalt het eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 19:39
Verwijderd
Het betaalt wel goed, in ieder geval, ik heb bij mij in de buurt een aantal callcenters gebeld ook gesolliciteerd en varieerend van 6 tot 9 euro per uur.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 22:44
Balance
Balance is offline
Je kan dat op verschrikkelijk veel plaatsen doen, bijna elk studentenuitzendbureau zoekt wel mensen voor callcenters. Dat deze baantjes er zoveel zijn en niet ingevuld worden, zegt overigens genoeg over hoe leuk het baantje is. Mensen zijn zo verschrikkelijk brutaal en vervelend geworden aan de telefoon en ook de (doorzeur)teksten van de verkopers worden steeds lastiger.

Ik heb hetzelfde gedaan als ekki: voor het nipo vanuit huis enquetes afnemen. Ik vond het niks en ben met 2 weken gestopt. Mensen zeiken je af, willen grappige dingen terug zeggen en gaan er bij voorbaat vanuit dat je iets wil verkopen. Benadrukken dat je alleen maar een enquete afneemt voor een onderzoeksbureau helpt niet, ze geloven je niet. En terwijl het NIPO heel netjes je op het hart drukt 'vraag nooit door! als iemand niet wil, dan niet! Wens hem dan een prettige avond', mensen gaan er bij voorbaat vanuit dat je vast heel vervelend wordt als ze zeggen dat ze niet mee willen werken en ze worden zelf dus ook zo brutaal als maar kan. Ik vond het echt helemaal niks dus.
Oud 27-03-2007, 23:17
June bug
June bug is offline
Ik heb 2 weken lang hetzelfde (denk ik) gedaan als waar jij t over hebt, ik moest mensen een afspraak met een intermediar aansmeren om te kijken of hun hypotheek goedkoper kon. (en ze deden dat daar ook voor pensioenen, vandaar) Bijna niemand is daarin geinteresseerd, veel mensen reageren vervelend, etc. Het is vrij saai en eentonig want je moet iedere keer t zelfde riedeltje vertellen en ik had eigenlijk ook echt geen zin om aan te gaan lopen dringen en mensen echt proberen iets aan te smeren, weet zelf hoe vervelend dat is. Dus daarom heb ik t ook maar 2 weken gedaan en m'n proeftijd dus niet eens gehaald omdat ik te weinig afspraken had gemaakt.

Het betaalt wel oke, rond de 6/7/8 euro per uur plus meestal een bonus voor iedere afspraak oid. die je maakt.
Maargoed je moet dus niet bang zijn om aan te dringen enzo.
Oud 28-03-2007, 00:14
Dexter_M
Dexter_M is offline
Ook tijdje gedaan.
Eerste keer moest ik visolie verkopen aan mensen
En nog een paar keer enquetes gedaan.

Maar mensen zijn vervelend worden boos gaan schelden, bedreigen je en dat soort dingen.
Betaalt wel goed maar meestal ben je na 1 week er wel klaar mee.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 00:57
Verwijderd
ik zit nu 2 weken op een callcentre, maar ik moet telefoon opnemen en doorschakelen, niemand zelf bellen.

bevalt me tot nu toe prima ook al is het erg eentonig en saai
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 08:29
Stefanie
Stefanie is offline
Dus als mensen aan de andere kant van de lijn niet meewerken, verlies jij je baan? Dat is ook leuk dan
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 08:46
Verwijderd
Ruim een jaar callcentre ervaring. Een half jaar voor een kabelmaatschappij gebeld en dat was eh, drama. Soms overigens best leuke gesprekken met mensen (waar je uiteindelijk niks aan slijt maar wel leuk kunt ouwehoeren) Je moest sowieso een aantal sales per avond maken en wonder boven wonder lukte dat ook nog wel. Vervolgens wat meer service gerichte dingen (klanttevredenheidsonderzoekjes, informatieverstrekking e.d.) en dat beviel me opzich een stuk beter. Verdiende daar niet al te veel helaas.

Ga binnenkort beginnen voor een bank. Voordeel is dat je daar daadwerkelijk als medewerker van de bank werkt en je altijd redelijk 'warm' belt. De mensen die je belt zijn dus al klant en staan daarom veel meer open voor je telefoontje dan wanneer je koud belt. Dit betaalt overigens een stuk beter dan het andere callcentre.

Dat er mensen geen zin / tijd / whatever hebben om je verhaal aan te horen blijft deel van de baan en het is handig om dingen niet persoonlijk op te vatten. Moet overigens wel vermelden dat het ook heel afhankelijk is van hoe je opbelt; bij de meer service gerichte telefoontjes werkten in mijn geval mensen 80% van de tijd gewoon mee.

En verder moet je het ook vooral blijven zien als bijbaantje. 40 uur per week zou ik het absoluut niet trekken maar 2, 3 avonden vind ik goed te overleven.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 08:48
Stefanie
Stefanie is offline
Het is voornamelijk in de avonduren zeiden ze. Dus ik denk sowieso niet meer dan 12 uur per week. En ik weet ook niet of ik het wel ga doen, eerst even een kijkje nemen.

Lijkt me wel lastig als je afgekat wordt door allerlei mensen, alleen omdat je opbelt namens een callcenter.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 08:54
Verwijderd
Persoonlijk afgekat wordt je bijna nooit. Maar dan nog, dat is de eerste paar keer even vervelend, vervolgens doet het je helemaal niks meer.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 09:03
Poepkind
Poepkind is offline
Als je bij een callcenter wilt werken, is de meest rlxte plek dat mensen jouw opbellen. In almere had je tell sell, en dan moest je mensen hun bestelling plaatsen en vragen beantwoorden. Ik heb het zelf niet gedaan, maar iemand anders vind het wel leuk.
Oud 28-03-2007, 13:12
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 28-03-2007 @ 10:03 :
Als je bij een callcenter wilt werken, is de meest rlxte plek dat mensen jouw opbellen. In almere had je tell sell, en dan moest je mensen hun bestelling plaatsen en vragen beantwoorden. Ik heb het zelf niet gedaan, maar iemand anders vind het wel leuk.
Dan bellen ze jou. Dat betekent dat ze je willen spreken. Nu moet je maar zien of het gelegen komt...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 28-03-2007 @ 09:29 :
Dus als mensen aan de andere kant van de lijn niet meewerken, verlies jij je baan? Dat is ook leuk dan
mja, je moet het maar gewoon zo bekijken: dat er mensen zijn die heel weinig 'verkopen' en dat er mensen zijn die blijkbaar wél veel 'aan de man krijgen', betekent dat er tussen die mensen toch echt wel een verschil moet staan, want de mensen die ze moeten bellen komen uit dezelfde populatie. Conclusie is dus dat degenen die niets verkopen gewoon 'geen talent' hebben, of 'het niet kunnen uitleggen', whatever, en dat zijn degenen die je niet in die baan moet hebben als werkgever, want die kosten je geld en brengen niks binnen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 16:30
June bug
June bug is offline
^^ verkopen is indd wel een beetje een vak apart, en je moet het leuk vinden, willen, en er wel een beetje talent voor hebben. Ik kreeg iig daar heel vaak te horen dat ik een goede telefoonstem had, vriendelijk was, duidelijk, communicatief sterk, al dat soort dingen, maar op de 1 of andere manier lukte het me gewoon niet. Uiteindelijk heb ik zelf bedacht dat het ws. gewoon kwam omdat ik niet te hard door wilde drammen zegmaar, echt 3 keer tegen iemand ingaan zo van: jamaar waarom wilt u dat dan niet, en het is toch hartstikke fijn om geld te besparen, etc. Denk omdat ik een beetje bangig was dat mensen daar pissig om zouden worden en lomp zouden gaan doen (die kans is er dan natuurlijk ook wel), en omdat zo'n houding me gewoon niet ligt.
Maargoed, dat is voor iedereen anders.
Oud 29-03-2007, 09:37
luchtballon
luchtballon is offline
Ik werk bij een onderzoeksbureau in een 'callcenter' en ik vind het eignelijk wel leuk. Nu gaat het in dit onderzoek over hun opleiding en daar willen ze best even wat over zeggen. Ik vind het zeker leuk omdat ik zulke mensen anders nooit zou spreken. IS niet echt eentonig, want als mensen wat willen vertellen is het steeds een ander verhaal. En ja, natuurlijk is het neit erg uitdagend ofzo en vergt het niet al mijn capaciteiten, maar ik vind het wel interessant. Ik verdien 10 euro per uur trouwens.

Ik zou nooit now way iets willen proberen te verkopen over de telefoon. Ik vind het zelf verschrikkelijk en ik sta er ook niet achter. Dan kan ik het ook niet. Bovendien is het in veel commerciele callcentres zo dat er gelijk door de computer een nieuw nummer gedraaid wordt zodra jij ophangt. Dat zou ik ook echt niet trekken. Bah.
Oud 29-03-2007, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 28-03-2007 @ 09:29 :
dat zou kunnen ja, maar de kans dat dat gebeurt is heel klein
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 21:10
Verwijderd
Ik heb 9 maanden voor American Express gewerkt, mensen bellen om de informatie aan te vullen.
En nu werk ik voor Visa, kaarten activeren, opzeggers nabellen etc etc

Bij ons zijn we helemaal niet van het doordrammen en aansmeren, en mensen reageren dan ook vaak heel positief

het werk opzich is misschien niet bijster interessant, maar de sfeer op zo'n afdeling is bij ons iig wel heel gezellig.
Ik verdien 10,50, dus dat is zeker niet verkeerd

verder hangt het er gewoon heel erg vanaf bij wat voor soort bedrijf je zit, dus de keuze is aan jou
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 21:08
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Ik heb bij de Agis gewerkt. Mensen belden mij op met vragen over de zorgverzekering en ik moest ze offertes toesturen waneer ze dat aangaven.

Ik heb ook voor een regiotaxi gewerkt. Voornamelijk ouderen en gehandicapten bellen je op om een taxirit te bestellen. Dat vond ik echt geweldig Schreeuwen in de microfoon omdat mevrouw aangeeft heel slecht te horen of een verstandelijk gehandicapt meisje dat vol trots zelf opbelt en je de moeder/verzorgster op de achtergrond hoort zeggen wat ze moet zeggen.

Ik weiger zelf om outbound callcenterwerk te doen, ik kan niet verkopen en wil het ook niet. Mensen die je opbellen, inbound dus, willen iets van jou in plaats van andersom en dat is, vind ik, veel en veel fijner.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 11:06
Roos
Roos is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 28-03-2007 @ 14:12 :
Dan bellen ze jou. Dat betekent dat ze je willen spreken. Nu moet je maar zien of het gelegen komt...
Ja, dat is toch logisch?
Oud 31-03-2007, 12:07
Little Sister
Little Sister is offline
Ik heb het anderhalve maand gedaan. Het betaalde voor mij (mijn leeftijd) ongelofelijk geweldig (8 euro per uur), maar het werk is wat minder. Ik moest reclameplaatsten op het internet bij bedrijven aan de man brengen. Niet alleen wil niemand en worden de meesten ook nog boos, je staat ook onder druk om te verkopen en ze lang aan de telefoon te houden. Ik moest dan ook nog 40 uur per week van 8 tot half 5 alleen maar zitten en nee horen. Maar ach, het geld was het wel waardf.
Reageren

Regels voor berichten