Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2007, 10:37
Verwijderd
Oke. Ik studeer momenteel Engelse taal en cultuur in Utrecht (uni), maar zie het om meerdere persoonlijke redenen niet meer zitten - en daarnaast interesseert het me minder dan ik dacht. Nu ben ik me dus aan het oriënteren voor een andere studie, en ik liep tegen muziekwetenschap aan (ook UU). Dit lijkt me ontzettend leuk..

.. maar dat dacht ik van Engels ook Eigenlijk wil ik een dagje meelopen met iemand, dus mijn vraag: studeert hier iemand muziekwetenschap in Utrecht, en wil mij een dagje/paar colleges op sleeptouw nemen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2007, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Sidhe schreef op 28-03-2007 @ 11:37 :
Oke. Ik studeer momenteel Engelse taal en cultuur in Utrecht (uni), maar zie het om meerdere persoonlijke redenen niet meer zitten - en daarnaast interesseert het me minder dan ik dacht. Nu ben ik me dus aan het oriënteren voor een andere studie, en ik liep tegen muziekwetenschap aan (ook UU). Dit lijkt me ontzettend leuk..

.. maar dat dacht ik van Engels ook Eigenlijk wil ik een dagje meelopen met iemand, dus mijn vraag: studeert hier iemand muziekwetenschap in Utrecht, en wil mij een dagje/paar colleges op sleeptouw nemen?
Wil je zekerweten in Utrecht blijven ? Volgens mij heb je ook muziekwetenschap in Amsterdam. Ik ken iemand die muziekwetenschap aan de UvA doet, als je wil kan ik zijn e-mailadres geven
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 12:20
Verwijderd
Waarschijnlijk blijf ik wel in Utrecht ja, maar alle informatie is welkom PM?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 12:23
Verwijderd
Ik heb muziekwetenschap geproefstudeerd aan de UvA, ik weet er dus niet zo heel veel van af, maar ja, alle informatie. Op de UU ligt de nadruk op westerse muziek en op de UvA op 'wereldmuziek' zegmaar.

Het is wel zeer aan te raden dat je een muziekinstrument bespeelt, omdat je wel een zeker muzikaal gehoor nodig zal hebt om alles goed te kunnen volgen. Daarnaast schijnt het zo te zijn dat het belangrijk is dat je je theoretische kennis ook praktisch kan toepassen. En wat ik er nog meer heb van heb begrepen is dat er niet heel werk met muziekwetenschap te vinden is, helaas.

Tot zover mijn korte verhaaltje.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 15:13
bingomassacre
bingomassacre is offline
Ik ken wel iemand die het gedaan heeft. Hij is na een jaar gestopt omdat hij het veel te theoretisch vond. Hij is gek op muziek maar hij wilde zich veel meer bezig houden met de praktijk en het maken van muziek. Het is een wetenschappelijke studie dus verwacht niet dat het minder theoretisch is dan andere universitaire studies... maargoed als jij muziekgeschiedenis, muziektheorie, en het analyseren van composities geweldig vindt, dan is het misschien wel echt iets voor jou
(Hij studeerde trouwens aan de UU)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 17:38
Lotte
Lotte is offline
Mijn afdelingshoofd heeft muziekwetenschappen gestudeerd. Hij gaf eerst ckv en muziek en nu is hij dus gepromoveerd naar sectorleider. Hij is in ieder geval heel slim en sociaal vaardig (en homo)

Laatst gewijzigd op 01-04-2007 om 17:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten