Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2005, 19:37
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik hou niet van natuurkunde en biologie. Alles word daarbij uitgelegd. Nu telkens als ik inadem weet k precies wat er nou allemaal gebeurt. telkens als ik nu thee zet en ik kijk naar de dampwolkjes die ervanaf komen, en dan denk ik, watermoleculen die wild aan het bewegen zijn. ARGH!!
Oud 27-11-2005, 20:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik vind werkveldorientatie een rotvak omdat het ongelofelijk saai is. Iedere casus is eigenlijk toch weer hetzelfde. En omdat het groepswerk is; ik ben veel te veel afhankelijk van andere mensen en dat is echt vre-se-lijk! Zeker als je langer bezig bent met het corrigeren van het werk van iemand anders omdat dat zo ongelofelijk slecht is dan met je eigen werk.
Oud 27-11-2005, 20:27
ook hallo
ook hallo is offline
CKV, want dat is totaal nutteloos
Eco, want het interreseert me gewoon niet
Nederlands, ik vind het grootste gedeelte een beetje nutteloos
Wiskunde, het is saai en ik heb het idee dat ik deze kennis helemaal niet nodig heb
Oud 27-11-2005, 20:36
Verwijderd
Fonetiek. Ik had een hekel aan natuurkunde en dit komt veel te dicht in de buurt van natuurkunde.
Oud 27-11-2005, 21:34
sdekivit
sdekivit is offline
elk vak waarin anatomie voorkomt --> te veel saai leerwerk.
Oud 27-11-2005, 21:57
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Van de vakken die ik nu heb vind ik Wiskune en economie een rotvak! Maar dat komt ook doordat ik totaal geen wiskundeknobbel heb.
Oud 27-11-2005, 22:03
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik ken eigenlijk niet echt een rotvak.. Ja uhh.. talen in het algemeen en dan voornamelijk frans.
Oud 27-11-2005, 22:07
Femic
Femic is offline
Nu geen (maar heb er ook maar 3). Op de middelbare school (in 't laatste jaar) vond ik sommige onderdelen van Aardrijkskunde helemaal niks (hoe de aarde in elkaar zit interesseert mij niet zo (A)). Verder niks eigenlijk..
In de eerdere jaren veel te veel: natuurkunde, biologie, Frans, Duits, scheikunde, techniek, tekenen, handvaardigheid, Latijn. Niet omdat ik er moeite mee had, maar omdat die dingen me gewoon niet interesseren. Ik ben meer van de 'maatschappij'-vakken. Economie, geschiedenis, maatschappijleer, dat soort dingen. Sommige talen vond ik ook wel leuk (Grieks, Nederlans, Engels).
Oud 27-11-2005, 22:10
Verwijderd
Handvaardigheid, ik heb de zin van een fucking kijkdoos maken niet zo ingezien. En van de meer reguliere vakken wiskunde, dat was mij te abstract.

Op de universiteit: Histologie, het is mij te droog en ik krijg over het algemeen ook hoofdpijn als ik te lang in microscopen moet staren.
Oud 27-11-2005, 22:12
Estar
Estar is offline
Wiskunde en scheikunde, omdat ik dat gewoon saai vind.
Oud 27-11-2005, 22:17
Vice
Vice is offline
gym

vreselijk gewoon
Oud 27-11-2005, 22:19
Vice
Vice is offline
Citaat:
cherry-springs schreef op 27-11-2005 @ 20:37 :
Ik hou niet van natuurkunde en biologie. Alles word daarbij uitgelegd. Nu telkens als ik inadem weet k precies wat er nou allemaal gebeurt. telkens als ik nu thee zet en ik kijk naar de dampwolkjes die ervanaf komen, en dan denk ik, watermoleculen die wild aan het bewegen zijn. ARGH!!
Voor dat soort vakken heb je gewoon passie nodig. Het is gewoon iets waar je altijd mee te maken hebt, zonder dat je daar werkelijk aan denkt. Daarom zijn het ook een van de mooiste vakken.
Oud 27-11-2005, 23:27
Verwijderd
KCV. te nutteloos.
Oud 28-11-2005, 07:32
wizkid
wizkid is offline
ANW, erg nutteloos. Ik heb al natuurkunde, scheikunde en bio dus ik hoef niet nog zo'n vak erbij. Het enige wat we tot nu toe hebben gedaan is een panfluit maken en wat over de sterren leren.
Oud 28-11-2005, 07:48
Verwijderd
Op de middelbare school: Frans. Ik vind het een rot taal (het lijkt niet op het Nederlands, het is niet fonetisch, enz.) en in de tweede had ik zo'n !!#^*!#* lerares dat het nog erger werd dan het al was... Ik heb het na de tweede dan ook inmiddelijk laten vallen. Daarna vond ik Engels vreselijk, maar daar heb je tenminste nog wat aan en daar begreep ik ook nog iets van ipv niets.

Nu: Ik vind alles interessant. Alleen sommige docenten zijn wat saai en slaapverwekkend in hun lessen.
Oud 28-11-2005, 08:02
Goede Fee
Goede Fee is offline
M&O. Ik had het gewoon niet moeten kiezen.
Oud 28-11-2005, 08:07
Verwijderd
Duits, maar dat kwam gewoon door de docent. Op dit moment vind ik alle vakken wel leuk behalve ANW dat is gewoon elke 6 weken een scriptie schrijven en klaar ben je, je hebt er gewoon niets aan.

Hmm, ook geschiedenis1 vond ik een enorm rotvak, doordat we echt voor de tiende keer de tweede wereldoorlog behandelde enzo
Oud 28-11-2005, 08:07
Verwijderd
Duits, maar dat komt eigenlijk door de leraar. In de 3e wilde ik zelfs Duits gaan studeren, zo leuk vond ik het.

Nu vind ik het vreselijk, alleen door die puntje-puntje.
Oud 28-11-2005, 10:00
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
Communicatie... ik weet niet wat het is met mensen die communicatie geven, maar op een of andere manier zijn ze zoooooo slecht in commununiceren..

de ene verteld zooo saai dat we in slaap vallen
de ander zegt om de 2 woorden "uhhhm.."

errug irritant!!!

en gym op het HBO wie heeft dat nou weer verzonnen?!
Oud 28-11-2005, 10:04
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb nog geen rotvakken, maar op de middelbare scholen wel:

CKV
LO
FA1
DU1

Terwijl ik Frans en Duits met respectievelijk een 8 en een 9 heb afgesloten, vind ik het gruwelijke vakken
Oud 28-11-2005, 10:19
MTpower
MTpower is offline
Frans/Duits/Nederlands omdat ik erg slecht in talen ben
Wiskunde vond ik altijd nogal nutteloos, maar wel leuk
Ckv boeide me totaal niet en ook nog eens nutteloos, ik had ook maar een mager zesje vanwege weinig inzet
Geschiedenis om dezelfde reden als ckv
Oud 28-11-2005, 10:29
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Statistiek. Omdat ik er te dom voor ben.
Oud 28-11-2005, 10:39
Philemon
Philemon is offline
Natuurkunde..omdat ik er echt heel slecht in ben..

(had toch C&M moeten kiezen..)
Oud 28-11-2005, 15:09
Go
Go is offline
CKV en godsdienst. Beide vakken zijn geen fuck aan. Ook gym vond ik niks aan.
Oud 28-11-2005, 15:14
Subject
Subject is offline
Duits, dat is gewoon een kuttaal. En scheikunde is ook verschrikkelijk, maar dat ligt deels aan de leraar.
Oud 28-11-2005, 15:22
Nyawa
Economie. De manier waarop de theorie in de lesbrieven beschreven staat is heel droog en saai, onze leraar is verschrikkelijk, de tentamens zijn veel leerwerk en ik ben er ook gewoon niet zo goed in.
Oud 28-11-2005, 15:24
Lilium
Lilium is offline
Ik ben niet echt fan van Vaderlandse Geschiedenis. Continu over de geweldigheid van Nederland en 'onze' prestaties in de zeventiende eeuw. Bovendien zit er veel economie bij en dat interesseert me niet echt.
Oud 28-11-2005, 16:02
irisgriffel
irisgriffel is offline
Engels ik ben daar zo slecht in.
Net zoals frans en duits, maar dat heb ik gelukkig laten vallen
Ckv is waardeloos. Heb niks gedaan maar wel met een 8 afgesloten
Oud 28-11-2005, 16:19
Wawl
Wawl is offline
Burgerlijk procesrecht. Omdat ik het niet boeiend vind.
Oud 28-11-2005, 16:22
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
irisgriffel schreef op 28-11-2005 @ 17:02 :

Ckv is waardeloos. Heb niks gedaan maar wel met een 8 afgesloten
Wij hebben dat als handelingsdeel, het MOET voldoende zijn anders mag je niet over. aangezien ik nogal goed ben in dingen voor me uitschuiven moet ik dus nog zo'n 14 verslagen schrijven en dat worden er alleen nog mar meer
Oud 28-11-2005, 17:05
Guissie
Guissie is offline
Wiskunde: ben er slecht in, vind veel dingen vreselijk nutteloos om te leren. Saai
Oud 28-11-2005, 17:14
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Frans, het is moeilijk te leren omdat het ook niet op het Nederlands lijkt, zoals bijv. Duits.
Oud 28-11-2005, 17:25
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nu op de uni:
- Advanced Financial Accounting. De onderwerpen zijn niet saai, maar we hebben een docent die het ontzettend saai brengt. Ook het boek (Engelstalig ook nog) is niet superlevendig, vrij "juridisch" geschreven met complexe zinnen en weinig cijfermatige voorbeelden.
- Management Control: allemaal empirische Engelstalige papers lezen. Valt ook niet echt mee.

Verder vallen de overige vakken mee. AO vind ik geen rotvak, maar ik denk dat het tentamen wel rot wordt.

En toen ik op de middelbare school zat vond ik Engels een rotvak. Ik was in alle talen goed, behalve Engels. Ook B-vakken zoals natuur- en scheikunde vond ik niet echt interessant.
Oud 28-11-2005, 17:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
De talen Duits 1, Frans 1 en ook een beetje engels. En eigenlijk vind ik natuurkunde ook niet zo geweldig.
Oud 28-11-2005, 17:33
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Eco, ckv1, duits, nederlands en zo kan ik nog wel even door gaan.
Oud 28-11-2005, 17:40
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Citaat:
cherry-springs schreef op 27-11-2005 @ 20:37 :
telkens als ik nu thee zet en ik kijk naar de dampwolkjes die ervanaf komen, en dan denk ik, watermoleculen die wild aan het bewegen zijn. ARGH!!
Ik heb best medelijden met jou.
Oud 28-11-2005, 18:54
Lyne
Lyne is offline
Natuurkunde, omdat het me gewoon niet ligt. Ik heb er totaal geen inzicht voor en ik vind het verder ook niet zo boeiend. Scheikunde is veel leuker.
Oud 28-11-2005, 19:41
Hanneke
Hanneke is offline
Talen, te veel leren.
Juist exacte vakken zijn relaxt omdat het uitgelegd wordt en dan hoef ik nauwelijks meer te leren
Oud 28-11-2005, 20:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Middelbare school: Engels, Frans 1 en Natuurkunde: omdat ik voor alle drie die vakken zo mijn best deed en er heel hard voor werkte maar ik het gewoon maar niet kon snappen. Zo frustrerend dat je er vanzelf een hekel aan gaat krijgen

HBO: Ik denk dat het dit kwartaal het vak moleculaire componenten van cellen gaat worden omdat dat stuk me iets te natuurwetenschappelijk en te abstract is. Ik heb liever de wat medischere of wat praktischere vakken. Dingen waar ik me concreet wat bij voor kan stellen.
Oud 29-11-2005, 03:10
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Natuurkunde.

Maar daar ben ik dan ook klaar mee.
Oud 29-11-2005, 09:11
Verwijderd
Statistiek, omdat ik het nutteloos vind en er geen tijd aan wil besteden en ik mijn P nog niet heb doordat ik dit vak nog niet heb afgerond.
Oud 29-11-2005, 09:35
Miroir
Miroir is offline
Aardrijkskunde; in de les snap ik het altijd, mijn opgaven zijn altijd goed, maar zodra ik een toets voor mijn neus krijg, van dat vak, dan gaat het helemaal verkeerd. Ik sta dan ook al mn hele leven gemiddeld een 4, 5 of 5.4
Oud 29-11-2005, 13:38
shushu
shushu is offline
ik heb niet echt een rotvak...

waar ik alleen niet al te graag heenga is geschiedenis en maatschappijleer...maar dit komt vooral omdat ik de leraar niet mag....
Oud 29-11-2005, 14:50
Experiment
Experiment is offline
Nu Duits, ik vond het al leuk maar het wordt nu op een hele saaie manier gegeven. Op maandag doen we CITO-luistertoetsen, op dinsdag lezen we klassikaal een boekje, op woensdag doen we schrijfvaardigheid. gewoon te saai en voorspelbaar.

Van de vakken die ik niet meer heb ( ) vond ik ANW (ging nergens over) en praktische vakken zoals tekenen, handvaardigheid en techniek (ben gewoon niet gemaakt om met mijn handen te werken ) vreselijk.
Oud 29-11-2005, 19:54
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Gym, anw en economie.
Anw is nutteloos, aan gym heb ik gewoon een hekel en economie vind ik ook verschrikkelijk. Ik wil het het liefst laten vallen maar dat is ook weer zonde, ik hou het nog wel een half jaartje vol
Oud 29-11-2005, 21:23
I love stars
I love stars is offline
ckv -> nutteloos
du1 -> nutteloos , dat btje wat ik leer en nog saai ook
fa1 -> idem du1 bovendien kan ik het niet
levensbeschouwing-> saai,gelukkig al afgesloten
nl-> saai en grotendeeld nutteloos ( hoewel spelling en dergelijkge bij mij wel verbeterd zo kunnen worden , maar dat valt dan weer onder het nuttige deel van nl)
Oud 29-11-2005, 21:50
Fieneke
Fieneke is offline
anw en gym
anw >> stom en nutteloos
gym >> beweging vind ik wel goed, ze moeten er echter geen punten aan gaan hangen.
Oud 29-11-2005, 23:32
Verwijderd
engels, stomme lerares en gewoon een kutvak.
Oud 30-11-2005, 10:31
Verwijderd
Precies dat vind ik juist leuk aan biologie en natuurkunde

Ehm, meest vervelende vak vind ik denk ik ethiek. Het is heel belangrijk dat we leren nadenken over ethische kwesties en ook best interessant enzo, maar de lerares ervan is een zeurkous en het boek gaat nergens over en zet je helemaal niet aan tot nadenken.
edit: vandaag tijdens het college heeft de docente driekwart van de tijd uit een leesboek voorgelezen ja, het was als voorbeeld bedoeld, en voorbeelden zijn handig bij ethiek, maar een voorbeeld van drie kwartier op een college van 75 minuten...?
en het was niet eens een goed geschreven boek

Laatst gewijzigd op 30-11-2005 om 17:23.
Oud 30-11-2005, 14:58
Nijn*
Nijn* is offline
Natuurkunde en wiskunde, de enige twee vakken die ik echt haat! Reden: Ik snap er most of the time geen kont van en vind het zo oninteressant dat ik ook m'n best niet doe om het te snappen

Ben dan ook zoo blij dat ik geen Natuurkunde meer heb

Regels voor berichten