Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2002, 09:32
Onlyme
Onlyme is offline
Nu heb ik een aantal vragen.

-Wat voor een gitaar is het beste om mee te beginnen?
-Wat kosten lessen?
-Hoeveel kost een beetje redelijke gitaar?

Overigens wil ik accoustische gitaar gaan spelen, en gewoon accoustisch dus geen Spaans klassiek.
Oud 16-07-2002, 09:37
Thutshui
Thutshui is offline
Ik heb geen idee wat lessen kosten maar ik pingel zelf wel es wat op m'n akoestische Fender, die heb ik ooit gekocht voor ƒ600,- en die heeft een heel prima geluid...

Ik denk dat je in de prijsklasse tussen de 3- en 4 honderd een prima beginnersmodel kunt kopen...

Ik ben zelf drummer dus ik heb niet zo'n goede kijk op gitaarmerken etc, koop iig geen merkloze, die zuigen.
Oud 16-07-2002, 11:06
Undeclinable
Undeclinable is offline
Geen merkloze idd.
Goed rondkijken (check penterman in geesteren(gld) die heeft nogal eens de neiging om dingen veel te goedkoop te verkopen )
..om te beginnen is het best leuk om van tabjes te spelen..doe ik momenteel met bassen ook nog..ga wel les nemen denk ik... en das vrij prijzig..of je moet iemand kennen die prive les wil geven...
Oud 16-07-2002, 11:15
konflict
konflict is offline
lessen zijn behoorlijk duur, en vaak ook saai. ik doe 't nu 9 jaar maar ik ga d'r mee kappen omdat het gewoon te saai wordt... alleen maar nummers spelen die anderen driehonderd jaar geleden geschreven hebben enzo. je hebt er natuurlijk wel veel aan, ik ben een goede tokkelaar al zeg ik 't zelf

op zich is het gitaarspelen met tabs vrij makkelijk, en de accoorden kun je jezelf ook nog wel aanleren. als je daarmee begint moet je je wel realiseren dat de kans groot is dat je je verkeerde speeltechnieken aanleert, iets wat later nog behoorlijk klote kan zijn als je lessen wilt gaan volgen.

een goede gitaar is relatief natuurlijk, ik heb nu een gitaar (geleend) van f3000 en die speelt heel relaxt, maar met een gitaar van rond de f500 (e220) kom je ook al een heel eind. zoek naar een tweedehands gitaar van een bekend merk, dan ben je meestal 't beste uit want die gitaren zijn vaak nog in goede staat.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 15:09
McMotion
McMotion is offline
idd gewoon een tweedehands gitaar kopen als je begint.. echt doen want die zijn veel goedkoper en zodra je een gitaar nieuw hebt gekocht in de winkel is hij nog maar de helft van de prijs ofzo

lessen verschillen nogal qua prijs.. je kan les nemen bij een muziekschool waar je 10 euro betaalt per les van 30 minuten ofzo maar je kan ook iemand anders vinden die les geeft.. ik heb les gehad van iemand voor 15 gulden per uur les en dat waren ook erg goeie lessen
Oud 16-07-2002, 18:45
acid-star
acid-star is offline
Tweedehands gitaar! Probeer er please niet meer dan 150 euro aan te besteden want op een gemene gitaar leer je het het beste..
Zelf ben ik begonnen met een KRENG van een stalen snaren bak... en daar ben ik heel erg blij mee want dan leer je pas het "ware" gevoel van een fender of een gibson te apprecieren
Oud 16-07-2002, 19:01
Custom
Custom is offline
Precies. Koop een goedkope, spaanse gitaar met een lekker dikke nek. Als je daar eenmal goed op kan spelen, dan kan je echt overal op spelen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 19:16
Carn
Carn is offline
overal?
Oud 16-07-2002, 19:54
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Als je nog geen noot kunt spelen kan je het beste een akoustische gitaar kopen. Speelt veel makkelijker.Bij electrische moet je wat harder drukken en zeker bij de F is dat lastig omdat je de vingers al 'raar' moet plaatsen
Oud 18-07-2002, 12:18
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
OnLyMe schreef:
Nu heb ik een aantal vragen.

-Wat voor een gitaar is het beste om mee te beginnen?
-Wat kosten lessen?
-Hoeveel kost een beetje redelijke gitaar?

Overigens wil ik accoustische gitaar gaan spelen, en gewoon accoustisch dus geen Spaans klassiek.
De beste accoustische gitaar ever vind ik Ibanez
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 14:08
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef:
Als je nog geen noot kunt spelen kan je het beste een akoustische gitaar kopen. Speelt veel makkelijker.Bij electrische moet je wat harder drukken en zeker bij de F is dat lastig omdat je de vingers al 'raar' moet plaatsen
juist niet... je moet het op een akoestische leren omdat de snaren stijver en stugger zijn.. zelfs een nylonsnarige gitaar heeft stuggere snaren als een electrische... als je dan eenmaal gewend bent om barrés te leggen en snaren te rekken enzo op een akoestische dan kan je het ook wel op een electrische
Reageren

Regels voor berichten