Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2006, 09:24
Jones
Ik vertrek over een paar dagen voor 10 dagen naar Ierland. Nog plaatsen die ik echt moet zien? Dublin nog interessante dingen die niet in het standaard boekje worden genoemd? etc etc. We blijven voornamelijk in het zuiden van Ierland dus met Belfast hoef je niet aan te komen
Advertentie
Oud 21-09-2006, 21:03
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
In Dublin, de gevangenis (Kilm(..) Gaol) is erg interessant en verder, Stephens Green is wel een bezoekje waard, gewoon relaxed zitten ofzo (ok, misschien minder relaxed in de herfst maar als je een mooie dag hebt ) en verder tja.. ik weet niet wat je leuk vind..

Verder een dagtocht naar de Wicklow Mountains ofzo (Glendalough is , voor een dag is over the top tours wel ok als het slecht weer is (klein busje ) maar als je wilt wandelen dan zou ik voor iets anders gaan

Ik heb er afgelopen zomer 2 maanden gezeten dus als je nog iets moet weten.. vraag t!
Oud 23-09-2006, 12:39
Jones
Op dit moment is het plan dat we 2 dagen Dublin doen, dan een dag lopen/fietsen in wicklow mountains, afdalen naar de zuidkust (op bezoek bij de zus van een vriend) in 3 dagen de zuidkust doen en dan van de zuidkust via de westkust weer terug naar Dublin. In principe wordt het een redelijk sportieve vakantie met (hopelijk) veel fietsen en wandelen. Veel natuur dus, als het heel slecht weer wordt dan duiken we ook wel een museum in. En als er een paar steden naast Dublin het bezoeken waard zijn dan wil ik dat ook wel weten
Oud 24-09-2006, 19:00
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Jones schreef op 23-09-2006 @ 13:39 :
Op dit moment is het plan dat we 2 dagen Dublin doen, dan een dag lopen/fietsen in wicklow mountains, afdalen naar de zuidkust (op bezoek bij de zus van een vriend) in 3 dagen de zuidkust doen en dan van de zuidkust via de westkust weer terug naar Dublin. In principe wordt het een redelijk sportieve vakantie met (hopelijk) veel fietsen en wandelen. Veel natuur dus, als het heel slecht weer wordt dan duiken we ook wel een museum in. En als er een paar steden naast Dublin het bezoeken waard zijn dan wil ik dat ook wel weten
Klinkt goed! Ik zou alleen NIET naar Cork gaan, die stad is geen flikker aan. Misschien kun je wel gewoon een fiets huren in Cork (en als je in een hostel blijft, Bru is wel een erg fijne! ) en dan erom heen wat dingen gaan bezoeken, want om Cork heen is het landschap echt gorgeous. Killarney is volgens mij ook wel de moeite waard. Ben er niet zelf geweest maar t werd me wel aangeraden het te doen.
Oud 06-10-2006, 18:25
Jones

Beetje groot
Oud 12-10-2006, 08:45
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
*zucht* Ierland. Ik mis Ierland...
Volgens mij heb je t super gehad!
Oud 07-11-2006, 12:36
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Is Dublin in februari druk? Ik wil er misschien heen maar weet niet zeker of ik wel een hostel wil boeken, ik heb geen creditcard voor online boeken.
Oud 07-11-2006, 15:01
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 07-11-2006 @ 13:36 :
Is Dublin in februari druk? Ik wil er misschien heen maar weet niet zeker of ik wel een hostel wil boeken, ik heb geen creditcard voor online boeken.
Ik ben er nooit in Februari geweest en ik weet niet op welke dagen je gaat maar als je niet op vrijdag of zaterdag gaat kun je t dr wel op wagen. En er vroeg heen gaat. Of misschien even een hostel bellen om te vragen wat de verwachtingen zijn. ofzo.
Oud 07-11-2006, 16:10
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Van een maandag t/m vrijdag.

Een andere reden is ook dat ik liever niet een hele week boek bij één hostel is vanwege de verschillen in kwaliteit in hostels, op hostelz.com staan erg verschillende reviews over dezelfde hostels. Maar ik mail wel denk ik, bedankt iig.
Oud 09-11-2006, 10:39
Jones
Het hostel bellen dat je op het oog hebt, uitleggen wat je situatie is en vragen of ze een bed voor je vast willen houden tot aan een bepaalde tijd. Als je er eenmaal bent snel orienteren en beslissen of je wil blijven of weg wil. En dan weer hetzelfde trucje bij het volgende hostel.

En zolang je niet op donderdag/vrijdag/zaterdag/zondag aankomt kan je het er ook best op wagen.
Oud 13-11-2006, 12:46
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Denk ik ook ja, maandag t/m donderdag is het grote kans dat het goed gaat!

Aanraders zijn Isaacs hostel of Jacobs Inn. Ook Avalon House heb ik goede verhalen over gehoord. Abraham's hostel is erg goedkoop, vooral de G1 met 20 bedden wat erger klinkt dan het is
Oud 13-11-2006, 14:20
Jones
Citaat:
ArtemisQ schreef op 13-11-2006 @ 13:46 :
Denk ik ook ja, maandag t/m donderdag is het grote kans dat het goed gaat!

Aanraders zijn Isaacs hostel of Jacobs Inn. Ook Avalon House heb ik goede verhalen over gehoord. Abraham's hostel is erg goedkoop, vooral de G1 met 20 bedden wat erger klinkt dan het is
Jacobs Inn is groot maar vond ik persoonlijk niet zo geweldig. Van buiten ziet het er uit als een oostblokflat en van binnen is het niet veel beter. (Ook al moet je ze natuurlijk niet uitkiezen op het gebouw) Wel prima mensen maar erg erg groot. En dus onpersoonlijker. Isaacs Hostel niet gezien maar wel goede verhalen over gehoord. Mooi gebouw van de buitenkant Avalon House is erg mooi/leuk/etc. Nadeel (of voordeel) is dat ze overal Wifi hebben en dus iedereen er met een laptop op schoot in de gemeenschappelijke ruimtes zit. Niet zo gezellig dus. Verder wel erg goede faciliteiten. (Alleen rotdouches...) En mooie kamers!
Oud 04-12-2006, 20:23
Donald Duck
Donald Duck is offline
Als je langs de west kust terug gaat kan je misschien nog langs gallway, is ook een hele mooie stad.

en verder zijn de wicklow mountains ook supermooi, maar ik geloof dat je daar al naar toe ging.
Oud 07-01-2007, 16:09
Drez
Drez is offline
Ik wil misschien een maand oid in de zomer naar Ierland. Tips, trucs? (zz) (:
Oud 09-01-2007, 13:32
Jones
Citaat:
Drez schreef op 07-01-2007 @ 17:09 :
Check mijn eerdere posts. Wicklow Mountains, Cliffs of Moher, Dublin mag je echt niet missen. De zuidkust vond ik niet niet zo interessant. De westkust daar in tegen wel!
Oud 11-01-2007, 19:55
Signy
Signy is offline
Citaat:
Drez schreef op 07-01-2007 @ 17:09 :
DublinDublin Dublin!
Voelde me er gelijk op me gemak.
En Galway is ook een leuke stad.
Cork is saai en wij kwamen nergens naar binnen toen we uit wilden gaan.
Oud 24-01-2007, 14:07
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Jacobs Inn was in vele opzichten prima, op 1 groot probleem na. Je kunt daar voor 1,50 per nacht kluizen huren voor je spullen. Die kluizen zijn een soort kooien met een slot erop. Mijn vriendin en ik hadden er één gehuurd en daar een keer al onze aangeschafte spullen in gedaan. Toen we terugkwamen uit de stad was de kluis opengebroken en onze spullen weg. Overal hingen camera's behalve daar dus er was niet duidelijk wie dit had gedaan. Ik vond de reactie van de staf in slecht, ze belden ze politie wel maar hadden verder zoiets van: 'dit gebeurt anders nooit, jullie hebben gewoon pech'. De meeste spullen kwamen de volgende dag weer boven water, maar dit zat me toch wel hoog.
Oud 15-04-2007, 22:13
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Op

Ben dus ook geweest. Heb in The House of Avalon geslapen. De ligging is goed ( 10 min. van de temple bar ) maar iemand in mijn kamer is bestolen, het is erg gehorig en iedereen zit er met zijn laptop op zijn poten...Niet echt een backpackerssfeer. Lekker ergens anders boeken dus.

De stad is wel mooi, Kilmainham Gaol ( de gevangenis ) licht best een eindje uit het centrum maar is erg leuk om te zien en ook niet al te duur.
Heel cliché ook, maar de Guinness Brouwerij vond ik echt het hoogtepunt. Het museum is gewoon leuk maar bovenin heb je echt een perfect uitzicht en een erg gezellige bar.
Leuke mensen ook! 3 dagen Dublin zou ik persoonlijk wel als een max. nemen, ik ga ooit nog wel een keer terug naar Ierland om het hele land te verkennnen.
Oud 16-04-2007, 11:20
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 15-04-2007 @ 23:13 :
Op

Ben dus ook geweest. Heb in The House of Avalon geslapen. De ligging is goed ( 10 min. van de temple bar ) maar iemand in mijn kamer is bestolen, het is erg gehorig en iedereen zit er met zijn laptop op zijn poten...Niet echt een backpackerssfeer. Lekker ergens anders boeken dus.

De stad is wel mooi, Kilmainham Gaol ( de gevangenis ) licht best een eindje uit het centrum maar is erg leuk om te zien en ook niet al te duur.
Heel cliché ook, maar de Guinness Brouwerij vond ik echt het hoogtepunt. Het museum is gewoon leuk maar bovenin heb je echt een perfect uitzicht en een erg gezellige bar.
Leuke mensen ook! 3 dagen Dublin zou ik persoonlijk wel als een max. nemen, ik ga ooit nog wel een keer terug naar Ierland om het hele land te verkennnen.
Had je een dorm geboekt of gewoon een prive kamer?
Oud 16-04-2007, 12:03
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Een dorm. Eerst de grootste, dat is 24 bedden geloof ik en 1 nacht moest ik er een voor 4 personen boeken wegens volboeking. Ben je van plan te gaan?
Oud 16-04-2007, 14:54
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 16-04-2007 @ 13:03 :
Een dorm. Eerst de grootste, dat is 24 bedden geloof ik en 1 nacht moest ik er een voor 4 personen boeken wegens volboeking. Ben je van plan te gaan?
Ik heb daar een 2persoonskamer voor de zomer geboekt. Vond zelf de commentaren op hostelworld.com nog wel gaan. Zie het ter plekke wel weer.
Oud 17-04-2007, 09:19
Jones
Citaat:
MCH schreef op 16-04-2007 @ 15:54 :
Ik heb daar een 2persoonskamer voor de zomer geboekt. Vond zelf de commentaren op hostelworld.com nog wel gaan. Zie het ter plekke wel weer.
Ik zat er ook en het enige waar ik me eigenlijk aan stoorde waren inderdaad de laptops. Voor de rest is vooral de ligging een pluspunt.
Oud 17-04-2007, 09:22
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
En eet vooral de gele jam niet, echt te smerig. De staff was wel erg behulpzaam trouwens. Op de site van the house of Avalon staat trouwens een routebeschrijving vanaf het vliegveld, bus 16A geloof ik voor 1,70 stap je uit bij de halte tegenover dat hostel.
Oud 17-04-2007, 13:46
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 17-04-2007 @ 10:22 :
En eet vooral de gele jam niet, echt te smerig. De staff was wel erg behulpzaam trouwens. Op de site van the house of Avalon staat trouwens een routebeschrijving vanaf het vliegveld, bus 16A geloof ik voor 1,70 stap je uit bij de halte tegenover dat hostel.
Geel is nog wel je favoriete kleur.
Oud 17-04-2007, 15:18
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
In combinatie met zwart wel
Er zit trouwens een toeristeninformatie in the temple bar, daar kan je een gratis map krijgen die nog goed is ook. In de winkel kan je er best wat voor betalen.

Regels voor berichten