Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2007, 19:30
Verwijderd
Over een paar weken ga ik naar de Biennale in Venetië.
Met nog wat klasgenoten vlieg ik met Raynair tot Milaan Bergamo. Heeft iemand hier misschien ook met Raynair gevlogen en wat zijn je ervaringen met deze vliegvaartmaatschappij? Vanaf Milaan Bergamo gaat er als het goed is een trein naar Venetië. Mijn vraag is, heeft iemand dit misschien eerder gedaan? Enig idee hoelang dat met de trein is en hoeveel het misschien kost? In Venetië is een hotel geregeld maar in Milaan Bergamo nog niet. Heeft iemand hier weleens een hostel (goedkoop?) geboekt en wat zijn je ervaringen? Ik ben erg benieuwd..
Dankjewel!
Advertentie
Oud 13-05-2007, 21:16
Poepkind
Poepkind is offline
Ik ben met transavia rechtstreeks naar Venetie gevlogen, overigens vliegt ryanair ook rechtstreeks. Gek dat jullie dat niet gedaan hebben.
Venetie heeft een goed OV netwerk, en is ook bereikbaar per trein. Het station Venezie Mestre (waar volgens mij veel treinen stoppen, ook vanuit milaan) bevind zich niet in het centrum. Vandaar moet je nog enige tijd met de bus. Dat is overigens goed te doen. Ik kan me vaag iets herinneren dat er centraal in de stad ook een station was, maaaar dat weet ik niet meer zeker.

ohja, mijn ervaringen met ryanair die zijn niet anders dan welke lowcost dan ook. Optij daanwezig zijn zodat je een mooi plaatsje kan bemachtigen. Eigen eten meenemen. Het is oke.
Oud 13-05-2007, 21:58
Verwijderd
Voor treinen in Italie --> www.trenitalia.com site kan gewoon ingesteld worden op de Engelse taal. Bedenk je verder goed dat het vliegveld waarop je landt op grote afstand ligt van Milaan zelf, maar raadpleeg de site van het vliegveld eens over hoe en wat naar en van het vliegveld.
Oud 16-05-2007, 21:26
Yezzica
Yezzica is offline
Vanaf milaan Bergamo gaan er pendelbussen elk half uur naar het station van Milaan Centraal. Duurt ongeveer 50 minuten.
Oud 19-05-2007, 14:55
*amélie*
*amélie* is offline
Volgens mij is dat nog best een hele onderneming! Je moet eerst van Bergamo naar Milano met een pendelbus en vanaf Milano naar Venezia (of Mestre als je daar een hotel hebt geboekt). Volgens mij is dat wel een uur of drie met de trein. Let op dat je genoeg tijd uittrekt voor het kopen van een treinkaartje. In Italie sta je gerust een half uur in de rij. Je moet ook aangeven welke trein je neemt, want de stoptrein is goedkoper dan de intercity (ze hebben geloof ik 4 soorten treinen). Maar zelfs de snelste terinen zijn goedkoper dan in Nederland. Treinen rijden ook lang niet zo vaak als in Nederland!
Ryanair is trouwens prima voor zo'n korte vlucht. Zelfs als je lange benen hebt is die anderhalf uur best uit te houden

Maar waarom vliegen jullie niet naar Venezia (Treviso)?? Was toch veel makkelijker geweest?
Oud 19-05-2007, 16:08
Verwijderd
Citaat:
*amélie* schreef op 19-05-2007 @ 15:55 :
Volgens mij is dat nog best een hele onderneming! Je moet eerst van Bergamo naar Milano met een pendelbus en vanaf Milano naar Venezia (of Mestre als je daar een hotel hebt geboekt). Volgens mij is dat wel een uur of drie met de trein. Let op dat je genoeg tijd uittrekt voor het kopen van een treinkaartje. In Italie sta je gerust een half uur in de rij. Je moet ook aangeven welke trein je neemt, want de stoptrein is goedkoper dan de intercity (ze hebben geloof ik 4 soorten treinen). Maar zelfs de snelste terinen zijn goedkoper dan in Nederland. Treinen rijden ook lang niet zo vaak als in Nederland!
Ryanair is trouwens prima voor zo'n korte vlucht. Zelfs als je lange benen hebt is die anderhalf uur best uit te houden

Maar waarom vliegen jullie niet naar Venezia (Treviso)?? Was toch veel makkelijker geweest?
Wij hebben op internet met ryanair geboekt... en daar stond alleen Milaan Bergamo in het lijstje van aankomsten. Dat hebben we dus toen maar gedaan. Verder heb ik nog nooit gevlogen dus ik heb helemaal geen idee hoe uberhäupt een vliegveld werkt maar dat wijst zich denk ik vanzelf. Dankje poepkind, dat je zei dat je zelf eten mee kon nemen. dat lijkt me wel fijn. En water mag je zeker niet meenemen? Goed om te weten dat je voor het kopen van een kaartje veel tijd moet uittrekken. Zeker voor de terugreis lijkt me dat handig..
Op de site staat het station milaan bergamo niet op. Ik denk idd dat het wel handig is om via het station milaan te gaan. Kan je nog studentenkorting krijgen, of met je ov jaarkaart?
Bedankt voor de informatie! Kan ik me wat beter oriënteren.
Oud 20-05-2007, 15:20
noa-zut
noa-zut is offline
Niet onaardig bedoeld ofzo, maar waarom zoek je dit soort dingen niet éérst uit voordat je een reis gaat boeken . Van die tijd dat je op reis bent ben je in totaal dus 4 dagen bezig met de reis
Oud 20-05-2007, 15:41
Verwijderd
Citaat:
noa-zut schreef op 20-05-2007 @ 16:20 :
Niet onaardig bedoeld ofzo, maar waarom zoek je dit soort dingen niet éérst uit voordat je een reis gaat boeken . Van die tijd dat je op reis bent ben je in totaal dus 4 dagen bezig met de reis
Omdat noa-zut en anderen allemaal vreemde dingen roepen heb ik het maar even uitgezocht hoe het precies zit. Ik weet niet wat voor dag je precies vliegt maar alle ryanair vluchten vanaf Eindhoven naar Milaan komen in de middag aan. Genoeg tijd dus nog om in Venetie te komen.

Dit is wat je moet doen:

- Bij aankomst vliegveld neem je de bus van het vliegveld naar het station in Bergamo. Dit duurt 15 min. en kost je 1.55eu.
- Vanaf het station in Bergamo koop je een kaartje naar Venezia S. Lucia. Je hebt verschillende treinen en dus verschillende prijzen maar een enkeltje 2de klas komt uit op ongeveer 20 euro. De laatste trein gaat iets voor 9 uur en de reis duurt ongeveer 3/3.5 uur. Hier boeken --> http://www.trenitalia.com/en/index.html of in een automaat op het station.

edit: Je kan ook via Milaan naar Venetie, maar dat duurt iets langer.
Oud 24-05-2007, 12:21
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
MCH schreef op 20-05-2007 @ 16:41 :
Hier boeken --> http://www.trenitalia.com/en/index.html of in een automaat op het station.

edit: Je kan ook via Milaan naar Venetie, maar dat duurt iets langer.
Kleine toevoeging: je kan je kaartje ook halen bij het loket. Het is mij nog nooit gelukt dit via de automaat te doen haha. En als ik het met goed herinner betaal je een jongerentarief. Ik geloof niet speciaal iets voor studenten.
Oud 24-05-2007, 21:04
Breg
Breg is offline
Let er inderdaad goed op dat je in de goede trein stapt. Je kan niet zoals hier zomaar een trein eerder of later nemen. Want als je een kaartje voor een stoptrein hebt en je stapt in de intercity, en je wordt gecontroleerd (wat meestal gebeurd), probeer dan maar eens aan een niet-Engels sprekende Italiaanse conducteur uit te leggen dat je een domme toerist bent die echt niet wist dat ie in de foute trein zat...

Gelukkig is het mij nooit overkomen, maar ik heb een andere toeriste in de trein behoorlijk uitgekafferd zien worden door een conducteur en ze moest bij het eerst volgende station uitstappen...
Oud 30-05-2007, 21:37
@Moon
@Moon is offline
Ik heb vorig jaar zelf met Ryanair naar Milaan Bergamo gevlogen. Ik wil je niet bang maken maar ik voelde me in dat vliegtuigje toch niet helemaal veilig. Bij het opstijgen en landen trilde het, ook voelde ik soms even een heel naar gevoel in mn buik net zoals je in de achtbaan zit. Niet echt fijn in ieder geval, maar het was wel lekker goedkoop

Oh, en nog iets! Koop geen eten en drinken tijdens de vlucht! Tis echt abnormaal duur. Ik had voor een zakje Maltesers en een broodje 8 euro moeten dokken!

Laatst gewijzigd op 30-05-2007 om 21:39.
Oud 30-05-2007, 22:06
Verwijderd
Citaat:
@Moon schreef op 30-05-2007 @ 22:37 :
Ik heb vorig jaar zelf met Ryanair naar Milaan Bergamo gevlogen. Ik wil je niet bang maken maar ik voelde me in dat vliegtuigje toch niet helemaal veilig. Bij het opstijgen en landen trilde het, ook voelde ik soms even een heel naar gevoel in mn buik net zoals je in de achtbaan zit. Niet echt fijn in ieder geval, maar het was wel lekker goedkoop

Oh, en nog iets! Koop geen eten en drinken tijdens de vlucht! Tis echt abnormaal duur. Ik had voor een zakje Maltesers en een broodje 8 euro moeten dokken!
Je vloog zeker voor het eerst. Alle Europese maatschappijen voldoen aan strenge eisen dus onveilig hoef je je niet snel te voelen.
Oud 01-06-2007, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef op 24-05-2007 @ 22:04 :
Let er inderdaad goed op dat je in de goede trein stapt. Je kan niet zoals hier zomaar een trein eerder of later nemen. Want als je een kaartje voor een stoptrein hebt en je stapt in de intercity, en je wordt gecontroleerd (wat meestal gebeurd), probeer dan maar eens aan een niet-Engels sprekende Italiaanse conducteur uit te leggen dat je een domme toerist bent die echt niet wist dat ie in de foute trein zat...

Gelukkig is het mij nooit overkomen, maar ik heb een andere toeriste in de trein behoorlijk uitgekafferd zien worden door een conducteur en ze moest bij het eerst volgende station uitstappen...
Dat is wel goed om te weten ja.. zou niet echt handig zijn idd om een verkeerde trein te nemen. Ik ga gewoon daar op het station kijken hoe het allemaal werkt. Op de heenweg is niet zo'n ramp, het vliegtuig komt dacht ik rond twaalf uur aan. of iig smiddag's idd. Dankje MCH, hier heb ik een hele hoop aan..
Dat met dat vliegveld zal ook wel lukken denk ik. Heb er wel heel veel zin in en ik denk dat Venetië heel mooi is. Bedankt voor alle reacties! Over twee weken is het zover. Ben benieuwd!
Advertentie

Regels voor berichten