Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2007, 14:01
sjappiej88
sjappiej88 is offline
Ik heb een debat op school. De discussie luidt VERKEERS deelnemers (dus ook mensen op de fiets en ter voet) mogen geen druppel drank meer.
Ik kan alleen maar meningen zoeken die deze stelling meebetuigen. Ik zoek juist nadelen waarom het onnozel is dat mensen die in het verkeer deelnemen geen drank op mogen hebben... Dusja barst los waarom mensen best nog wel een glaasje bier in het verkeer mogen hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2007, 14:56
Lepton
Lepton is offline
Ik denk dat je op een fiets moeilijk een persoon dood kan rijden De gevaar zit hem vooral in dat de fietser zelf het grootste gevaar loopt. Verder hoef je om te fietsen ook geen rijbewijs te halen ofzo, dit zegt ook iets over je verantwoordelijkheid lijkt me. Met een glaasje kan je nog makkelijk p de fietspad blijven fietsen dus je bent dan ook niet echt een gevaar.

maarja, ik ben een beetje stoned dus misschien heb je hier niet zoveel ahn.

edit"; enuh je kan verkeers deelnemers niet zomaar generaliseren vind ik, er is zeker wel een groot verschil tussen voetgangers, fietsers enz. De regel die voor de ene geldt hoef niet voor de andere te gelden. Als voetganger hoef je niet aan zoveel regels te houden als de bestuurder van de auto bijv.

Laatst gewijzigd op 08-03-2007 om 14:59.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 14:56
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
omdat mensen met een licht alcoholpercentage geen gevaar vormen in het verkeer en er is dus geen enkele reden is hun de toegang tot het verkeer wél te ontzeggen?

(tenslotte is dat promillage niet voor niets ontdekt).
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 15:02
Lepton
Lepton is offline
misschien nemen wij een "druppel te serieus
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 17:39
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
dat zou kunnen, als dat glaasje bier ook niet letterlijk bedoeld is .

misschien is het onnozel omdat je moet kijken naar wat voor gevaar iemand voor een ander vormt. als jij boven een afgrond gaat balanceren, of in het roze over straat wilt, staat dat vrij. al is dat risicovol of al doe je jezelf daar oneer mee aan.
het eerste punt lijkt me dan ook gevaar voor de ander, het tweede punt gevaar voor jezelf (waar je volgens mij volledig vrij in bent in nl en ook moet zijn dus, dat kun je aanvoeren). je hebt ook een punt van openbare dronkenschap natuurlijk, dat is weer een ander onderdeel. dat kan van betekenis zijn voor bijv. voetgangers (die anders idd weinig met verkeersregels van doen hebben).

nadelen heeft het in principe niet (het staat zo léuk die dronken mensen op straat), maar het is de vraag of die voordelen niet in strijd zijn met bijv. je rechten. ik zou het er dus maar op gooien waarom het niet niet moet mogen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 17:43
Young Predator
Young Predator is offline
Sinds de BOB campagne is het alcoholgebruik in het verkeer al afgenomen. Vooral weggebruikers zouden hier op moeten letten.

Voetgangers lopen in mijn ogen de minste risico's, aangezien die niet laat nog over de snelwegen moeten rijden. het lijkt me ook sterk dat als je midden in de nacht naar huis moet rijden fietsers en voetgangers op de snelweg ziet dansen. Alcohol doet veel met je , maar nee ik ben het hier niet mee eens.
Oud 08-03-2007, 17:51
coopergirl
coopergirl is offline
Was er in een Brainiac aflevering niet een keer gesteld dat het testpersoon beter in voetballen, darten en tafeltennis was nadat hij 2 glazen bier had gehad???? Wiewie heeft deze aflevering ook gezien op discovery??
Oud 08-03-2007, 19:23
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 08-03-2007 @ 18:51 :
Was er in een Brainiac aflevering niet een keer gesteld dat het testpersoon beter in voetballen, darten en tafeltennis was nadat hij 2 glazen bier had gehad???? Wiewie heeft deze aflevering ook gezien op discovery??
*zwaait*

Inderdaad ja. Klopt helemaal. En hangt van de persoon af hoe hij/zij reageert. Dus dat is al een reden het niet te doen, weliswaar niet erg sterk, maar toch.
Oud 09-03-2007, 01:50
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Mijn benenwagen is laatst afgesleept
Oud 17-03-2007, 14:36
Twanos
Twanos is offline
Omdat taxi's belachelijk duur zijn en fietsen altijd nog beter is dan dronken autorijden. damn, wat een sterk argument!
Oud 17-03-2007, 22:06
Verwijderd
omdat je anders dus enkel ergens kan drinken waar je blijft tot je ontnuchterd bent, niet erg realistisch dus (want je mag dan dus ook niet als je gedronken hebt naar een taxi lopen)
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 22:39
J-roenn
J-roenn is offline
ongeveer 10% van de ongevallen word veroorzaakt door mensen die gedronken/drugs gebruikt hebben...

dat betekent dus dat 90% van de mensen nuchter een ongeluk veroorzaakt.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 23:07
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 20-03-2007 @ 23:39 :
ongeveer 10% van de ongevallen word veroorzaakt door mensen die gedronken/drugs gebruikt hebben...

Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 01:13
Lenny K
Lenny K is offline
bij brainiac gebruiken ze rare proefpersonen.
het hoeft niet 100% wetenschappelijk te zijn, maar brainiac is mij iets te lollig, doe mij maar mythbusters
Oud 21-03-2007, 09:54
Roos
Roos is offline
Veel mensen pakken juist de fiets, of gaan lopen, OMDAT ze alcohol hebben gedronken. Het is veel minder gevaarlijk (lijkt me) dan met de auto, ook voor andere verkeersdeelnemers.
Oud 21-03-2007, 23:26
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ik zag eerder deze week op straat een man lopen die aan weerszijden van zich een paard had lopen en de bij het paard corresponderende teugels in zijn linker- en rechter hand.

Nu weet ik niet of er wetten zijn die tegengaan dat je, al fietsend, een tweede fiets aan de hand meevoert (een toch niet al te onvertrouwd beeld in onze Hollandse fiets-georiënteerde samenleving), maar in theorie ben je als je lopend twee paarden met je meevoert bestuurder van twee voertuigen tegelijk.
Ben je in geval van een beschonken toestand in combinatie met een ongeval in dergelijke situatie verantwoordelijk voor twee ongelukken, is dit de dubbele overtreding van een enkele wet of genieten groot-veehouders bepaalde uitzonderingen/gedoogregelingen?
Oud 27-03-2007, 12:13
Verwijderd
Voor fietsen en voetgangers vind ik het een beetje overdreven omdat die niet zo veel schade aan kunnen richten, ook niet aan hunzelf. Voor de rest: prima, verbieden maar.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 15:05
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 20-03-2007 @ 23:39 :

Bron?

Overigens vind ik zelf dat dronken danwel stoned in een auto echt niet kan. Je bent niet alleen een gevaar voor jezelf maar ook voor anderen. Op een fiets vind ik een uitzondering omdat je dan een stuk wendbaarder bent en uitwijken dus een stuk makkelijker is.

Als je dan zo dom bent om midden op de weg te gaan fietsen in plaats van op een fietspad is dat uiteraard je eigen verantwoordelijkheid. Hetzelfde geld voor eventuele bomen, paaltjes enzovoorts die je tegenkomt op je weg. Lopend intereseert het me al helemaal niet.
Oud 01-04-2007, 18:18
Ploek
Ploek is offline
Citaat:
sjappiej88 schreef op 08-03-2007 @ 15:01 :
Ik heb een debat op school. De discussie luidt VERKEERS deelnemers (dus ook mensen op de fiets en ter voet) mogen geen druppel drank meer.
Ik kan alleen maar meningen zoeken die deze stelling meebetuigen. Ik zoek juist nadelen waarom het onnozel is dat mensen die in het verkeer deelnemen geen drank op mogen hebben... Dusja barst los waarom mensen best nog wel een glaasje bier in het verkeer mogen hebben.
als je niet meer aan het verkeer mag deelnemen, nadat je gedronken hebt. gaan alles waar gedronken wordt falliet
Je moet op één of andere manier thuis komen!
Dat is economische en sociaal dus een argument.

Bovendien is bewezen dat mensen na 1 glas drank nergens last van hebben (99% van de gevallen)
Dus niets drinken is geen optie!
Oud 03-04-2007, 14:54
stout!
stout! is offline
Citaat:
Ploek schreef op 01-04-2007 @ 19:18 :
Oud 06-04-2007, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Ploek schreef op 01-04-2007 @ 19:18 :
Bovendien is bewezen dat mensen na 1 glas drank nergens last van hebben (99% van de gevallen)
Lmao, wat is dit voor gelul.

Edit: o, 1 april.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 21:55
Bonga
Bonga is offline
ja sorry jongens jullie zullen me moeten dragen..
Oud 10-04-2007, 11:59
Verwijderd
Ah gezellig, de kroegen gaan slaapplekken aanschaffen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 12:07
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
nivea schreef op 10-04-2007 @ 12:59 :
Ah gezellig, de kroegen gaan slaapplekken aanschaffen.
Yeah dan hoeven we op zaterdagavond niet meer om 4 uur naar huis en op zondag om een uur of 2 weer terug maar blijven we gewoon.
Oud 10-04-2007, 12:10
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 10-04-2007 @ 13:07 :
Yeah dan hoeven we op zaterdagavond niet meer om 4 uur naar huis en op zondag om een uur of 2 weer terug maar blijven we gewoon.
Ja kom nou zeg. Ik denk dat mensen echt liever thuis drinken met hun vrienden als we straks niet eens meer mogen fietsen met drank op. Ik ga echt geen taxi betalen voor die 10 minuutjes fietsen naar het centrum. :/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten