Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2007, 12:55
miekmuis
miekmuis is offline
Onze twee katten laten vooral in de badkamer allemaal hele kleine rode puntjes achter. Het is onduidelijk waar die puntjes vandaan komen, uit hun bekjes of pootjes of vacht of nog iets anders. Ook als ze een papiertje te pakken hebben gehad zit deze onder de rode puntjes. Op de foto zie je de rode vlekjes die ze achter laten. Heeft iemand enig idee wat dit voor vlekjes zijn? Kan het bijvoorbeeld iets van het voer zijn?

Oud 31-03-2007, 13:47
wizkid
wizkid is offline
Iets van het voer lijkt me niet. Heb je 2 poezen of 2 katers en hoe weet je dat allebei de katten het doen?

Geef je ze iets tegen vlooien, mijten, luizen etc.? want in eerste instantie lijkt het bloedluis, vooral omdat je tegels wit achtig zijn, zie je het daarbij sneller.

En plakken de rode dingen aan de tegels vast (probeer maar met een zakdoekje ofzo, of blaas eens, maar ga er maar ff niet met je handen aan ), of ligt het er gewoon op. Dan zou het misschien iets van een plant kunnen zijn.

Nouja ik gok op bloedluis, ook na je reactie nog eens gelezen te hebben.

Laatst gewijzigd op 31-03-2007 om 13:49.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 14:07
Stefanie
Stefanie is offline
Dat ziet er wel heel maf uit zeg
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 09:44
miekmuis
miekmuis is offline
De beestjes hebben in ieder geval vlooien. Ik weet inderdaad niet of ze het allebei doen. Het is een vrouwtje en een mannetje. Ze krabben wel allebei erg en bij beide beestjes hebben we vlooien gezien.
Oud 03-04-2007, 10:05
Verwijderd
Ik neem aan dat je daar al wat aan gedaan hebt?
(Zo'n pipetje in de nek en kammen ed.)
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 10:10
miekmuis
miekmuis is offline
Nee nog niet, we hebben ze onlangs behandeld voor vlooien, maar die zijn net weer terug. Ik zal vanmiddag even langs de dierenwinkel. Ik heb net de dierenarts maar even gebeld en die zei dat de rode puntjes hoogstwaarschijnlijk uitwerpselen van dewone vlooien zijn. Die worden rood als ze vochtig worden en dat verklaart dat we ze alleen in de badkamer zien, want daar is het natuurlijk vochtig. Volgens haar kan ik het beste druppels voor in de nek gebruiken en een goed merk zou dan frontline zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Oud 03-04-2007, 11:12
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Veel dieren zijn allergisch voor Frontline.

Mijn hond reageerde altijd heel onrustig nadat hij Frontline kreeg. Nu na ruim 2 jaar ben ik erachter gekomen dat dat geen trauma is (ik dacht dat het van vroeger kwam), maar dat hij er echt allergisch voor is. M'n hond heeft ruim 2 jaar lopen verrekken van de pijn, terwijl ik het niet doorhad

Bovendien is Frontline echt op en top chemisch. Dat wil je niet eens op je hond spuiten, zo chemisch.

Frontline is tevens op het eind van z'n carriere. Na verloop van tijd worden vlooien resistent voor bepaalde middelen. Dit begint nu bij de Frontline te komen. In het ene gebied is het nog minder erg dan in het andere, maar ik ken al heel veel mensen die aangeven dat de Fronline gewoon niet meer werkt (terwijl dit voorheen wel zo was).

Op het moment ben ik zelf nog aan het uitzoeken wat nu het beste is, maar ik heb positieve verhalen gehoord over:

Stronghold
Biosect
Teatree

Succes ermee in ieder geval, vlooien zijn echt kutbeesten
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 14:44
miekmuis
miekmuis is offline
Oh ik lees je reactie net nu ik dus wel frontline heb gekocht. Ik hoop maar dat het werkt. Ze hebben ook vlooienbandjes om, maar volgens de dierenarts zijn die echt kansloos. Die laat ik nog een paar dagen om, tot ze weer terug gaan naar mijn ex, waar ze wonen. Die gaat in de tussentijd zijn huis flink ontvlooien en dan ga ik de poesjes op de dag dat ze terug gaan ontvlooien. Hopelijk zijn we er dan nu een keer echt vanaf. Verder nog tips om vlooien uit huis/poes te verbannen?
Oud 03-04-2007, 15:10
drukknoopje
drukknoopje is offline
Je kat douchen. Dan springen de vlooien er aan alle kanten vanaf en dan verzuipen ze. Ze gaan dan ook veel op de neus van de kat zitten en bij zn anus. Dan kun je ze er zo vanaf pakken.
Dat werkt bij ons het beste, als ie weer vlooien heeft van de hond van mn schoonouders.
Oud 03-04-2007, 15:57
miekmuis
miekmuis is offline
Een kat douchen? Ja hoor grapjas! En wat denk je dan dat er van mij over blijft?
Oud 03-04-2007, 16:30
Verwijderd
vlooienspray en bolfo gold pipetzooi, dat werkt bij mij het beste. en het op tijd herhalen, anders heb je zo weer een plaag (let dus goed op de bijsluiter, want sommige producten moeten na twee weken alweer herhaald worden en andere na een maand). zorg ook dat je weet hoe zwaar je kat is, ivm de dosering. succes!

ow.. en als je een douche hebt met een cabine, dan zette ik vroeger altijd de douche aan op een goede temperatuur en dan sloot ik mijn kat 5 minuutjes op in die cabine. daarna wel goed afdrogen natuurlijk.
vergeet ook niet alle hoekjes te stofzuigen voor je de spray gebruikt en je bed en dergelijke te verschonen. na het sprayen mag je ook even niet stofzuigen, zodat het langer kan doorwerken
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 16:53
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 03-04-2007 @ 16:10 :
Je kat douchen. Dan springen de vlooien er aan alle kanten vanaf en dan verzuipen ze. Ze gaan dan ook veel op de neus van de kat zitten en bij zn anus. Dan kun je ze er zo vanaf pakken.
Dat werkt bij ons het beste, als ie weer vlooien heeft van de hond van mn schoonouders.
Wat een onzin. Vlooien gaan niet dood van een beetje water en zeep, daar heb je speciale middelen voor nodig zoals Frontline.

Anders zou een mens ook wel douchen als hij luizen op zijn hoofd had.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 17:51
miekmuis
miekmuis is offline
Hah nou ik heb net toch even geprobeerd om ze onder de douche te krijgen, omdat hun vacht best eens gewassen mag worden, maar zij zijn de helft van hun vacht kwijt, en ik was als ik nog langer door was gegaan de helft van mijn huid kwijt geweest. Daarnaast inderdaad wat Stefanie zegt.
Oud 03-04-2007, 18:07
wizkid
wizkid is offline
Als je ex gaat schoonmaken kan hij misschien ook wat vlooien poeder gedoe in de stofzuiger zak doen, als hij de vlooien dan opzuigt, zijn die ook meteen dood.
Oud 03-04-2007, 18:30
miekmuis
miekmuis is offline
Van dat vlooienpoeder heb ik nog nooit gehoord, maar de anti vlooienmiddeltjes kosten inmiddels ook al wel genoeg eigenlijk. Hij gooit gewoon onmiddelijk na het zuigen de zak weg. Dan zijn ze in ieder geval het huis uit.
Oud 03-04-2007, 18:34
Stefanie
Stefanie is offline
Zitten er geen verdwaalde vlooien op de slaapkamer? Die kunnen gemeen prikken.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 18:55
miekmuis
miekmuis is offline
Die beestjes zitten waarschijnlijk overal, maar in bed komen ze niet echt omdat daar teveel bewogen wordt. Ze komen meer op stille plekjes als achter plinten en in donkere hoekjes en onder meubelen. Zodra de katten weg zijn moet ik mijn huis dus ook ontvlooien.
Oud 03-04-2007, 23:05
Sagana
Sagana is offline
Er bestaan ook speciale sprays om in je huis te spuiten, misschien helpen die.

Vlooien zijn echt verschrikkelijk lastig, mijn 2 katten hebben er vorige zomer veel last van gehad. Ik heb ook Frontline geprobeerd en dat werkte niet. Mijn jongste kat was toen nog maar een kitten en daar waren speciale poeders voor, maar die werkten ook niet. Uiteindelijk heb ik ze allebei behandeld met Stronghold, en toen was het opgelost.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 11:15
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Sagana schreef op 04-04-2007 @ 00:05 :

Vlooien zijn echt verschrikkelijk lastig, mijn 2 katten hebben er vorige zomer veel last van gehad. Ik heb ook Frontline geprobeerd en dat werkte niet. Mijn jongste kat was toen nog maar een kitten en daar waren speciale poeders voor, maar die werkten ook niet. Uiteindelijk heb ik ze allebei behandeld met Stronghold, en toen was het opgelost.
Bij een kitten moet je wat vlooienspray op een washandje sprayen en het daarmee inwrijven, maar dan moet je ook meteen de moeder er ook mee doen.
Oud 04-04-2007, 12:27
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
wizkid schreef op 04-04-2007 @ 12:15 :
Bij een kitten moet je wat vlooienspray op een washandje sprayen en het daarmee inwrijven, maar dan moet je ook meteen de moeder er ook mee doen.
Oh, nouja, onze dierenarts had ons zulke speciale poeders aangeraden, omdat het kitten (volgens hem) toen nog te jong was voor andere dingen. En de moeder hebben we toen ook met zo'n poeder behandeld (en ook met Frontline, dat mocht in combinatie).
Maar dat werkte dus niet.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Sagana schreef op 04-04-2007 @ 00:05 :
Daar hadden ze onze jongste kat mee ingespoten in het asiel.
(iig zo leek/rook/voelde het. )

Wij laten de dierenarts altijd één of ander iets geven (als we er toch zijn voor de jaarlijkse inenting) tegen alle wormen en volgens mij ook tegen vlooien. Ik heb nog nooit een vlo op ze ontdekt (maar ze komen ook niet buiten, misschien dat dat verklaart).
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 22:08
miekmuis
miekmuis is offline
Gewijzigde plannen. Ik heb ze de drupjes nu maar gegeven en hoop dat mijn huis nog niet te erg onder de vlooien zit. Ik heb de vlooienbandjes maar afgedaan, want die stinken verschrikkelijk en schenen toch niet te werken. Nou hopen dat het helpt. Hoe snel zouden ze op moeten houden met krabben?
Oud 16-04-2007, 18:23
juno
juno is offline
Twee maal daags kammen, bakje water met een beetje zeepsop erin ernaast. Iedere vlo die jij vangt zijn zij maar kwijt.

Vooral achter de oortjes, daar gaan die krengen zitten.

Program maakt de vlooien onvruchtbaar, dan ben je van die vicieuze cirkel af. Zodiac omgevingsspray killt ze ook goed.

DE oplossing bleek een leren bank en laminaat op de vloer. Sindsdien nooit meer vlooien gehad, zonder te hoeven druppelen of sprayen.

Laatst gewijzigd op 16-04-2007 om 18:49.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 13:04
El Kim
El Kim is offline
Ik gebruik zelf Advantage, dat werkt bij mijn katten goed. Maar eerlijk gezegd ontvlooi ik ze niet zo vaak Maar ze komen ook niet buiten, dat scheelt

Anders kun je een middeltje bij de dierenarts kopen.

Voor de rest: alles van stof in je huis wassen of behandelen met anti-vlooienspray want die beesten gaan werkelijk overal zitten.

NB: Gebruik Frontline nooit op kittens.
Oud 17-04-2007, 14:05
miekmuis
miekmuis is offline
Ze zijn nu 7 of 8 maanden en heb die frontline nu 1x gebruikt. Voor beide poezen heb ik nog twee pipetjes over, dus kan ze beide nog twee keer daar mee behandelen. Na die eerste keer frontline leken de vlooien uit hun vacht wel te zijn verdwenen, maar in huis waren ze nog wel. Het huis hebben we ook twee keer gesprayed en het lijjkt erop dat ze nu uitgeroeid zijn, maar voor de zekerheid gebruik ik die twee pipetjes nog maar wel. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je elke maand een pipetje geven, dus over twee weken krijgen ze er weer een en dan een maand later weer. Ze komen wel buiten, dus daar lopen ze binnen no-time weer vlooien op als het tegenzit, maar ze vinden het heerlijk buiten, dus ik vind het te zielig om ze dan maar binnen te houden. De rode puntjes heb ik sinds de behandeling niet meer gezien in ieder geval
Oud 20-04-2007, 10:54
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 03-04-2007 @ 17:53 :
Wat een onzin. Vlooien gaan niet dood van een beetje water en zeep, daar heb je speciale middelen voor nodig zoals Frontline.

Anders zou een mens ook wel douchen als hij luizen op zijn hoofd had.

Dat zei ik ook niet, ik zei dat de vlooien erafspringen omdat ze een hekel hebben aan water en dan springen ze van de kat af en verzuipen ze.
Maar iedereen moet maar doen wat hij of zij het beste vind, bij ons werkt douchen prima, onze kat vind het niet echt leuk maar heeft er ook geen mega hekel aan ofzo. behalve als je op zijn kop gaat met de straal.
Oud 20-04-2007, 11:54
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 17-04-2007 @ 15:05 :
Ze zijn nu 7 of 8 maanden en heb die frontline nu 1x gebruikt. Voor beide poezen heb ik nog twee pipetjes over, dus kan ze beide nog twee keer daar mee behandelen. Na die eerste keer frontline leken de vlooien uit hun vacht wel te zijn verdwenen, maar in huis waren ze nog wel. Het huis hebben we ook twee keer gesprayed en het lijjkt erop dat ze nu uitgeroeid zijn, maar voor de zekerheid gebruik ik die twee pipetjes nog maar wel. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je elke maand een pipetje geven, dus over twee weken krijgen ze er weer een en dan een maand later weer. Ze komen wel buiten, dus daar lopen ze binnen no-time weer vlooien op als het tegenzit, maar ze vinden het heerlijk buiten, dus ik vind het te zielig om ze dan maar binnen te houden. De rode puntjes heb ik sinds de behandeling niet meer gezien in ieder geval
Onze 4 katten komen allemaal buiten en als we ze gewoon regelmatig een pippetje opdoen dan blijven de vlooien weg. Dus over het buiten laten zou ik me niet meer zoveel zorgen maken.
Je hebt trouwens ook pippetjes die je maar iedere 3 maanden hoeft op te doen. Dit doen we bij onze katten want ze laten zich niet zo snel vangen als ze eenmaal doorhebben dat we met het vlooienmiddel bezig zijn.
Oud 21-04-2007, 17:22
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 20-04-2007 @ 11:54 :
Dat zei ik ook niet, ik zei dat de vlooien erafspringen omdat ze een hekel hebben aan water en dan springen ze van de kat af en verzuipen ze.
Maar iedereen moet maar doen wat hij of zij het beste vind, bij ons werkt douchen prima, onze kat vind het niet echt leuk maar heeft er ook geen mega hekel aan ofzo. behalve als je op zijn kop gaat met de straal.
Maar niet alle vlooien springen eraf en ook de eitjes blijven hangen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 18:09
Lotte
Lotte is offline
Jullie weten toch wel van het bestaan van een vlooienkam af he? Ik ontlast mijn katten zo ongeveer elke dag van hun vlooien en elke dag zitten er wel een paar. Het is ook gewoon heel leuk om te doen want ze weten inmiddels waar dat ding voor is dus ze geven soms ook aan waar ze zitten. Ze zitten meestal bij de wortel van de staart (vooral hier) en achter hun oren. Heel soms onder hun bekje of aan de zijkanten van hun lichaam. Mijn katten genieten er in ieder geval heel erg van om gekamd te worden gezien het spingeluid wat er elke keer uitkomt. Zowiezo is het leuk om elke dag een beetje te knuffelen en rommelen met je kat
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 18:35
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Lotte schreef op 21-04-2007 @ 19:09 :
Jullie weten toch wel van het bestaan van een vlooienkam af he? Ik ontlast mijn katten zo ongeveer elke dag van hun vlooien en elke dag zitten er wel een paar. Het is ook gewoon heel leuk om te doen want ze weten inmiddels waar dat ding voor is dus ze geven soms ook aan waar ze zitten. Ze zitten meestal bij de wortel van de staart (vooral hier) en achter hun oren. Heel soms onder hun bekje of aan de zijkanten van hun lichaam. Mijn katten genieten er in ieder geval heel erg van om gekamd te worden gezien het spingeluid wat er elke keer uitkomt. Zowiezo is het leuk om elke dag een beetje te knuffelen en rommelen met je kat

Geven die katten dat serieus aan? Tuurlijk ken ik die kam, die hebben we ook wel gebruikt, maar de beestjes zaten echt verschrikkelijk onder de vlooien dus die kam hielp niet genoeg. Maar nu de vlooien weg lijken te zijn kunnen we ze best regelmatig even kammen.
Reageren

Regels voor berichten