Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2007, 13:48
Oktay-Y
Oktay-Y is offline
Vandaag ging er een gozer bij mij inde klas doodleuk heletijd met mijn pc ouwhoeren vanaf zijn eigen pc, Ik zei dat hij ermee moest ophouden en als hij het nog 1x zou flikken ik zijn voeding kabel eruit zou roppen... hij doodleuk zo'n schermpje erop laten komen waarop staat uw computer wordt afgesloten in ... seconden... ik ga naar hem toe... rop zijn kabel eruit.. en toen zei hij nu verander ik al je wachtwoorden... imo is dit toch 'hacken' en privacy schending? heb getuigen die hoorden/zagen hem dit zeggen kan ik hem nu aangeven? want 3 sties zijn al veranderd... ik probeer of ik hem eerst kan aangeven...
Ik heb getuigen die het hoorden/zagen hem zeggen dat hij me wachtwoorden zou veranderen...

Kan ik hem wel aangeven?
Oud 23-04-2007, 14:06
Mestkever
Mestkever is offline
Ja, waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 14:06
Verwijderd
Ik zou het eerst eens op school aankaarten. Je kunt wel naar de politie gaan, maar dan schrijven ze netjes op wat je vertelt en verder doen ze er waarschijnlijk niets mee omdat hij geen echte schade heeft veroorzaakt, maar als je rector weet dat die jongen een schoolcomputer gebruikt om op een andere computer in te breken dan is die daar vast ook niet blij mee en dan is de kans dat die jongen er last mee krijgt groter.

Overigens is het hacken van een computer niet voldoende om al iemands wachtwoorden te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 14:10
T_ID
T_ID is offline
Als hij inderdaad is binnengedrongen in een systeem dat jouw eigendom is, dan is hij strafbaar.
Dat is op papier. Dit lijkt me echter gewoon een goed voorbeeld van een kansloze koter die denkt leuk te zijn omdat hij in een schoolnetwerk weet binnen te dringen.

De pc is echter eigendom van de school, en zij zijn dus de aangewezen personen om maatregelen te treffen. Scholen zijn daar ook over het algemeen vrij hard in.
Oud 23-04-2007, 15:25
Oktay-Y
Oktay-Y is offline
Ik zit op een computer van school en hij ook, en hij gebruikt die computer om achter mijn wachtwoorden te komen om het ff te verduidelijken
Oud 23-04-2007, 15:42
Lollige
Lollige is offline
Wat 'n nerd gewoon afdoen die handel
Oud 23-04-2007, 15:47
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Je vuist van dichtbij laten zien is veel effiecienter
Of jij moet m echt aan willen klagen met je getuigen ofzo. Mijn ervaring is nameljk dat de politie daar niks aan doen
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 15:48
herby
herby is offline
heh, als ie je wachtwoorden wil veranderen: gooi genoeg anti-spyware op je pc. en scan regelmatig. Dan moet ie nog een manier vinden om te op je PC te krijgen dus vertrouw bestandjes die hij je stuurt gewoon niet.
(en zorg natuurlijk dat ie niet meekijkt als je ergens op inlogt)
Oud 23-04-2007, 23:00
Verwijderd
Gewoon negeren, stopt het vanzelf. Hij probeert je alleen op te jutten (en dat lukt blijkbaar).
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 08:51
DJ Inpossible
DJ Inpossible is offline
Om je even gerust te stellen, als hij jou een schermpje 'stuurt' met de tekst: Je computer wordt afgesloten in .. seconde is dat geen hacken. Dus hij kan onmogelijk jou wachtwoorden veranderen.

Verder zal ik inderdaad naar de directeur o.i.d. gaan om dit aan te geven mocht het vaker voorkomen, vraag eventueel van te voren ofdat de klasgenoten die het hebben gezien willen bevestigen.

p.s. het schoolsysteem daar mag wel wat beter worden beveiligd
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 09:44
Oktay-Y
Oktay-Y is offline
Citaat:
DJ Inpossible schreef op 24-04-2007 @ 09:51 :
Om je even gerust te stellen, als hij jou een schermpje 'stuurt' met de tekst: Je computer wordt afgesloten in .. seconde is dat geen hacken. Dus hij kan onmogelijk jou wachtwoorden veranderen.

Verder zal ik inderdaad naar de directeur o.i.d. gaan om dit aan te geven mocht het vaker voorkomen, vraag eventueel van te voren ofdat de klasgenoten die het hebben gezien willen bevestigen.

p.s. het schoolsysteem daar mag wel wat beter worden beveiligd
Hij kan alles onderscheppen @ school dus ook waar ik inlog etc,

En hem negeren? wordt het alleen maar erger je moet voorjezelf opkomen want als je niets doet kan hij leuk verder gaan...
Reageren

Regels voor berichten