Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2007, 11:52
Kwekky
Kwekky is offline
Ik heb Tarivid als antibiotica gekregen, in combinatie met nog anderen.

Nu heb ik daar woensdagnacht een reactie op gekregen (op die Tarivid), zo erg dat we de dokter van wacht moesten bellen.

Ik bleef maar wegvallen, had geen coördinatie meer, praatte met een dubbele tong, was er gewoon niet meer bij, had stuipen...

Nu blijkt dat een soort reactie geweest te zijn op die antibiotica. Ik ben er inmiddels mee gestopt.

Nu is mijn vraag: hoe lang kan je zoiets voelen doorwerken? Ik ben namelijk nog altijd draaiierig, heb nog steeds moeite met mijn coördinatie, heb nog af en toe een stuiptrekking (vooral in handen en armen), heb nog steeds hoofdpijn en zie niet erg scherp.
Kan dat nog steeds een "nawee" zijn van die reactie, of is dit iets anders? Want ik ben wel een beetje ongerust aan't worden...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 12:01
Krabs
Krabs is offline
De concentratie van dat antibioticum neemt natuurlijk exponentieel af in je lichaam. Maar er zal nog wat in je bloed zitten. Maar het zijn al een paar dagen geweest en ik denk dat je in de tussentijd gewoon een paar keer naar de wc bent geweest? En heb je al eerder een soortgelijke aanval gehad? En hoelang geleden ben je voor het laatst "een stuk" gegroeid?

Maar als je er niet lekker bij voelt, mentaal en fysiek dan is er zeker niets verkeerd aan om vandaag nog contact op te nemen met een arts bij een huisartsenpost ofzo. Beter zeker zijn en je daar goed bij voelen dan niet zeker zijn van wat er aan de hand is. En ik zou niet te veel in de zon komen vandaag.

Laatst gewijzigd op 29-04-2007 om 12:14.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 14:29
Gothic
Gothic is offline
dat verschilt per persoon en hangt van de dosis af en nog een heleboel andere factoren...
Oud 29-04-2007, 14:34
Verwijderd
Gemiddeld is 85-90 % uit je lichaam na 48 uur, meer kan ik er zo gauw niet over vinden (voor de duidelijkheid: dit geldt alleen voor tarivid, niet voor alle medicijnen). Maar dat is dus nog niet alles en het verschilt inderdaad heel erg per persoon en hangt ook af van wat de dosis was.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 15:19
Krabs
Krabs is offline
googel^^

Patiënten die eerder ernstige bijwerkingen (b.v. ernstige allergische reacties, neurologische reacties) hebben ervaren na gebruik van andere chinolonen, hebben een verhoogde kans op dergelijke reacties na gebruik van Tarivid (zie ook contra-indicaties). Gedurende het gebruik van Tarivid dient bestraling met sterk UV-licht (hoogtezon en zeer felle zonneschijn) te worden vermeden. Bij verminderde nierfunctie dient de dosering te worden aangepast (zie onder Dosering bij gestoorde nierfunctie). Zoals voor andere chinolonen het geval is dient men bij gebruik van Tarivid rekening te houden met specifieke bijwerkingen op het centrale zenuwstelsel, met name psychiatrische reacties. Tendinitis van de achillespees kan leiden tot ruptuur. Het optreden van een dergelijke tendinitis vergt onmiddellijke beëindiging van de behandeling en passende medische begeleiding. De verschijnselen van myasthenia gravis kunnen verergeren waardoor zelfs levenbedreigende zwakte van de ademhalingsspieren kan optreden. Toediening van antibiotica, speciaal indien dit langdurig gebeurt, zou kunnen leiden tot de proliferatie van resistente micro-organismen. De toestand van de patiënt dient derhalve regelmatig te worden gecontroleerd. Indien zich een secundaire infectie voordoet, dienen maatregelen te worden genomen.

http://www.geneesmiddelenrepertorium...riv_11939.html
Oud 29-04-2007, 15:22
Kwekky
Kwekky is offline
Maar ik kan pas woensdag naar de dokter... Is dat levensbedreigend? nee toch?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 11:38
Krabs
Krabs is offline
Die vraag zou je ons echt niet moeten stellen. Ik dan namelijk dat er niet veel mensen zijn die daar het antwoord op weten. En al helemaal niet die jouw situatie kunnen inschatten en kennen. Je heb gebeld naar je arts en de situatie uitgelegd? Hij heeft je advies gegeven wat te doen? Heb je nog last van duizeligheid etc? Nogmaals als je je onzeker voelt gewoon een extra keer bellen naar die huisarts. Je moet in de zorg in Nederland gewoon drammen. Zo werkt dat hier nou eenmaal en dat mag ook gewoon. ^^
Oud 30-04-2007, 11:40
Roos
Roos is offline
Citaat:
Kwekky schreef op 29-04-2007 @ 16:22 :
Maar ik kan pas woensdag naar de dokter... Is dat levensbedreigend? nee toch?
Ik zou maandag even de dokter bellen. Die kan je dan van advies voorzien. Waarschijnlijk is het nog een nawee van de medicijnen, maar je wilt natuurlijk wel dat dit snel overgaat
Oud 30-04-2007, 13:37
Kwekky
Kwekky is offline
ik heb net een afspraak gemaakt.
Kan woensdag pas om 19.00

Ik zal het hopelijk wel zo lang volhouden

alvast bedankt iedereen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten