Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2007, 23:31
kalinho
kalinho is offline
Aangezien hier vooral studenten zitten hebben die vast vanmorgen wel de Spits! gelezen, of Geenstijl.nl gezien van de week, en ik kwam het volgende tegen:

We schrijven 8 mei 2007, een rustige net-niet-regenachtige dag in het lommerrijke Nijmegen. Zoals altijd zijn er straten opengebroken, dit maal is de Heyendaalseweg aan de beurt, een belangrijke verbinding tussen de stad en de universiteit. Niets aan de hand... Héé, kijk, daar fietst een student...

Maar wacht! We zien twee verdekt opgestelde heren, geniepig om het hoekje. Ze hebben bonnenboekies in hun hand. Wat zouden ze doen?

dit verzin je toch niet

Grappig overigens, dat ik ook vandaag in de krant las dat een 15 jarig ventje een boete kreeg vna 40 euro omdat hji de eentjes brood gaf.
En op diezelfde pagina stond nog een ingezonden brief van een vrouw die een stukje appel aan de vogels gaf en dat met 75 euro meost bekopen.

En daarbji de discussiewaarde: het is niet gek meer te noemen dat de gemiddelde Nederlander een steeds grotere hekel aan dep olitie begint te krijgen.

en nog het http://www.geenstijl.tv/2007/05/rutg...etsers_in.html erbij. Ik mag die Rutger niet zo, maar hoe die zich hier manifesteert en elke zin een dosis ironie legt: geweldig
Oud 10-05-2007, 00:36
Martiño
Martiño is offline
Ach blabla, Tiswah.
Ik werd laatst bijna omver gereden door een idioot die over de stoep fietste toen ik de deur uit liep. Ik wou dat die agenten daar stonden en hem flink beboet hadden.
Op de stoep mag je niet fietsen, zo simpel is het, en met goede reden, want voor hetzelfde geld kwam er een nietsvermoedende voetganger de hoek om en werd hij of zij aangereden.
Het is misschien wat overdreven om er intensief op te controleren, maar er wordt ook enorm overdreven op gereageerd; de pers gaat gelijk afgeven op de politie, dus wie doet er hier nu populistisch?
Oud 10-05-2007, 00:52
Daevrem
Daevrem is offline
Zo een boete betaal je toch niet? Daar ga je toch een paar daagjes voor zitten, als ze het zo idioot doorvoeren.

Burgelijke ongehoorzaamheid, plicht van iedereen. De Nederlandse burger moet echt wat mondiger worden. Niet zo veel meer zeuren, maar als er dan wat is ook echt opkomen voor probleem/recht/situatie/wat-dan-ook.
Oud 10-05-2007, 02:20
Dexter_M
Dexter_M is offline
Kreeg paar jaar geleden ook zo soort boete, omdat ik op de leuning van park bankje zat. omdat de normale zitvlak helemaal vol met vogelpoep zat. mooi voor de rechter laten komen niks hoeven te betalen.
Oud 10-05-2007, 04:17
Verwijderd
Wtf, waarom mag je de eendjes geen brood geven? Vinden ze dat vervuiling ofzo? Wat idioot.
Oud 10-05-2007, 06:58
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 10-05-2007 @ 05:17 :
Wtf, waarom mag je de eendjes geen brood geven? Vinden ze dat vervuiling ofzo? Wat idioot.
misschien iets met het feit dat de broodrestjes ook ratten aantrekt?
Oud 10-05-2007, 07:36
Verwijderd
Ja, ik had het ook een keer dat ze bij mijn middelbare school op de stoep stonden, en me aanspraken omdat ik de laatste 20 meter op de stoep fietste.

Maar ja, tiswah verder.
Oud 10-05-2007, 08:13
T_ID
T_ID is offline
Ach, ik heb een keer een matpartij gehad met een 40-jarige kakker omdat ik eerst fietsend over de stoep langs een opgebroken weg reed en daarna rustig loopfietsend langs hem probeerde te komen. Toch liever dienstkloppers op je dak dan dat zo iemand je tegen het hekwerk aandrukt en je je daarna vrij moet vechten.

Wie de bovenste foto bekijkt ziet overigens dat er hoge heggen staan waardoor fietsers niet kunnen zien of er iemand uit een tuin komt zetten. Fiets je daar langs dan kun je echt beter op dat strookje straat dat er nog is rijden, dat doen ze echter niet.
Oud 10-05-2007, 08:41
Kitten
Kitten is offline
Ik heb nog nooit een bekeuring gehad, maar ik zou d'r graag een willen voor een snelheidsovertreding in een 50km zone... op de fiets
Oud 10-05-2007, 13:16
juno
juno is offline
Mensen die uit hun tuin komen, kunnen prima uitkijken als ze op hun tuinpaadje even stilstaan. Ze worden niet vanuit hun voordeur van de sokken gereden. Ik zie het probleem niet.

Ach ja, zero tolerance, normen en waarden.

Iemand er wel eens bij stilgestaan dat je veel langer in de weg loopt als je naast je fiets loopt, en ook nog eens veel meer ruimte in beslag neemt? Je veroorzaakt veel meer overlast dan wanneer je rustig fietst..
Oud 10-05-2007, 15:24
MB
MB is offline
Bovendien sta je binnen een seconde stil als je rustig fietst en is de kans op een ongeluk dus erg klein.
Oud 10-05-2007, 16:52
Young Predator
Young Predator is offline
Volgens mij zegt dit meer over Nijmegen dan over de politie...
Oud 10-05-2007, 17:20
juno
juno is offline
Die bejaarden in hun scootmobiels, die zijn pas levensgevaarlijk.
Oud 10-05-2007, 22:21
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-05-2007 @ 09:13 :
Ach, ik heb een keer een matpartij gehad met een 40-jarige kakker omdat ik eerst fietsend over de stoep langs een opgebroken weg reed en daarna rustig loopfietsend langs hem probeerde te komen. Toch liever dienstkloppers op je dak dan dat zo iemand je tegen het hekwerk aandrukt en je je daarna vrij moet vechten.

Wie de bovenste foto bekijkt ziet overigens dat er hoge heggen staan waardoor fietsers niet kunnen zien of er iemand uit een tuin komt zetten. Fiets je daar langs dan kun je echt beter op dat strookje straat dat er nog is rijden, dat doen ze echter niet.
ja maar op de 2e foto zie je dat dat niet meer kan doordat dat ook opengebroken is. Dan blijven 9/10 fiets gelijk op hjet voetpadje fietsen

Daarbij blijft het geoon een nsb actie om uit het zicht om de hoek bonnen gaan zitten schrijven
Oud 11-05-2007, 13:43
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
En het opengebroken stuk weg is 50 meter? 100?

Als je rustig fietst vind ik het onzin om te bekeuren om de redenen die Juno aangeeft. Maar heb je er tempo inzitten vind ik het terecht dat je een bekeuring krijgt, dan is het immers gevaarlijk.

Mogen hier ook klachten over de politie in Breda?
Oud 11-05-2007, 14:49
Ritke
Ritke is offline
laat ze maar es wat drugsbendes en pedofielennetwerken oprollen want is natuurlijk gewoon de gemeentekas spekken
Oud 12-05-2007, 02:41
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 10-05-2007 @ 23:21 :
Daarbij blijft het geoon een nsb actie om uit het zicht om de hoek bonnen gaan zitten schrijven
Ga je moeder pesten.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten