Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2002, 17:35
Verwijderd
Als ik plaatjes heb staan ze allemaal, los van het bestandstype, met zo'n windowsicoontje (uitvoerprogramma onbekend). Ze hebben allemaal als bestandstype": PV1.image
Maar als je ze opent door met rechtermuis--->openen met...-->Paint/Photo-editor doet krijg je wel de juiste indeling te zien. Verder kan je ook gewoon al die indelingen opslaan enzo. Maar je krijgt dus niet meer het *.gif/*.bmp/*.jpg/etc te zien. En je moet ze ook steeds openen met: openen met...
Hoe kan je dit weer terug zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2002, 22:53
DeathKnight
DeathKnight is offline
Ik ben bang dat het terugzetten van al die bestandstypen een heidenskarwei is. Persoonlijk zou ik gewoon windows opnieuw installeren.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 23:08
Paperz
Paperz is offline
Wat heb je geinstalleerd?
en heeft ie alle extensie veranderd? van al je plaatjes...?
want dat lijkt me niet iets wat een programma zomaar doet, dan denk ik eerder aan een virus...

Voor de rest, als je "openen met..." doet kan je toch aanvinken "standaard gebruiken..." ? Werkt dat anders...

Wat je ook zou kunnen doen is bijv. een pictureviewer installeren, die kan al je bestanden opnemen, zodat hij ze opent... maar of je daar zo blij mee moet zijn... :/

voor de rest is her-install ook een optie, maar check eerst even wat er precies mis is...
Oud 16-07-2002, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Paperz schreef:
Wat heb je geinstalleerd?
en heeft ie alle extensie veranderd? van al je plaatjes...?
want dat lijkt me niet iets wat een programma zomaar doet, dan denk ik eerder aan een virus...

Voor de rest, als je "openen met..." doet kan je toch aanvinken "standaard gebruiken..." ? Werkt dat anders...

Wat je ook zou kunnen doen is bijv. een pictureviewer installeren, die kan al je bestanden opnemen, zodat hij ze opent... maar of je daar zo blij mee moet zijn... :/

voor de rest is her-install ook een optie, maar check eerst even wat er precies mis is...
Ik heb nix nieuws geinstalleerd. Ow ja wel, ik heb Photo explorer 7.0 geinstalleerd (trial) maar die heb ik al weer verwijderd. Virus lijkt me niet. Heb net systeemscan gedaan met laatste upgrade Norton.
Maar het gekke is dus dat alle bestandstype zijn veranderd naar PV1.image
Als ik overigens 'standaard openen met' doe, werkt het weer goed ik krijg het juiste bestandstype. Enig nadeel: ik moet het bij elk bestand opnieuw instellen
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 10:58
Paperz
Paperz is offline
Hoe heb je die explorer verwijderd?
want het lijkt me dus dat het daar doorkomt...
misschien als je 'm netjes uninstalled dat ie alles weer terug zet naar de standaard-programma's....

dus eventueel dat programma er nog een keer op gooien... en dan kijken wat ie met de associaties doet... als hij werkelijk alle extensie-veranderd moet je even in de preferences kijken welke bestandstypes die opent (hernoemt) en dan die associaties uitzetten... een beetje fatsoenlijk programma veranderd de extensies dan ook wel terug...
Oud 16-07-2002, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Paperz schreef:
Hoe heb je die explorer verwijderd?
want het lijkt me dus dat het daar doorkomt...
misschien als je 'm netjes uninstalled dat ie alles weer terug zet naar de standaard-programma's....

dus eventueel dat programma er nog een keer op gooien... en dan kijken wat ie met de associaties doet... als hij werkelijk alle extensie-veranderd moet je even in de preferences kijken welke bestandstypes die opent (hernoemt) en dan die associaties uitzetten... een beetje fatsoenlijk programma veranderd de extensies dan ook wel terug...
Ik heb het verwijderd door:
Config scherm--->Software--->verwijderen
Dat leek me wel de juiste manier
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 18:14
bam
bam is offline
Citaat:
Paperz schreef:
idd

hmm
nee dat wordt verkeerd opgevat denk.
Het werkt niet anders het is precies zoals je zei OF je download een leuk proggie dat alle extensie (*.image) veranderd in *.jpg
Reageren

Regels voor berichten