Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2007, 20:59
looneylover
looneylover is offline
Hallo mensen,

Ik heb nou bijna een week echte nachtmerries.
Ik denk overdag weer veel over de dood na en over dood gaan hoe het is enzo. En heb weer eens nergens zin in.

maar nou is het ook nog zo dat ik snachts droom wat ik overdag denk. Het lijkt dan gewoon allemaal zo echt en uiteindelijk ga ik dood in me droom op pijnlijke manieren.
Vanacht leek het allemaal zo echt dat ik wakker schrok en gewoon de pijn voelde waar ik neergestoken werd.

Heeft dit nou wat te betekenen ofzo..
Kan ik dat misschien veranderen, want ik heb nou al nachten niet meer fatsoenlijk geslapen enzo. Ik begin me weer overal zorgen om te maken enzo.
maar ja ik ga morgen op vakantie enzo en als ik dan ook niet fatsoenlijk kan slapen word ik echt gek.
Hebben die dromen nou echte betekenissen of niet? en kan ik er wat aan veranderen?

alvast bedankt,
het kan zijn dat het even duurt voordat ik kan kijken op reactie, want ik weet niet of er internet is waar ik op vakantie ga.

groetjes
Oud 26-04-2007, 21:10
Mariekje*
Mariekje* is offline
Wat vervelend zeg, maar dit zijn geen voortekenen hoor, dus maak je niet te druk...

Probeer overdag andere bezigheden te zoeken, zodat je minder gelegenheid krijgt om bezig te zijn met en na te denken over dood. En dan is de kans groot dat je ook weer iets rustiger slaapt, meestal verwerk je in je slaap de dingen die je overdag hebt meegemaakt of die je overdag hebben bezig gehouden. En aangezien je zelf al aangeeft dat je overdag vaak met de dood bezig bent... Tel uit je winst.
Oud 26-04-2007, 21:12
looneylover
looneylover is offline
Citaat:
HvJ schreef op 26-04-2007 @ 22:10 :
Wat vervelend zeg, maar dit zijn geen voortekenen hoor, dus maak je niet te druk...

Probeer overdag andere bezigheden te zoeken, zodat je minder gelegenheid krijgt om bezig te zijn en na te denken over dood. En dan is de kans groot dat je ook weer iets rustiger slaapt, meestal verwerk je in je slaap de dingen die je overdag hebt meegemaakt of die je overdag hebben bezig gehouden. En aangezien je zelf al aangeeft dat je overdag vaak met de dood bezig bent... Tel uit je winst.
ja dat had ik ook al zitten denken inderdaad, maar ja het probleem is dat me dat niet echt lukt om daar niet aan te denken.

ik denk altijd al te veel na.. zelfs als ik met andere dingen bezig ben denk ik daar aan.. dus dat is wel lastig..
Oud 26-04-2007, 21:23
Daboman
Daboman is offline
Als je zo bezig ben met dood gaat is het alleen maar logisch dat je 's nachts ook droomt over dood gaan. Niets geen voorteken, het punt is alleen dat als je bewust veel ermee bezig bent, het ook in je onbewuste blijft hangen.
Oud 26-04-2007, 23:05
Verwijderd
Dromen zijn wel een soort verwerking van wat je overdag doet. Ik merk ook dat ik, nu ik het heel druk heb, 's nachts ook druk heb in mijn dromen en daar komen dan ook nachtmerries bij. Misschien moet je inderdaad overdag wat meer afleiding zoeken in andere dingen en ben je daardoor 's nachts ook 'rustiger'. Ook kan het helpen om een uur voor je gaat slapen een leuk boek te lezen (die je dus niet aan de dood doen herinneren), mooie muziek te luisteren of iets totaal anders wat jou andere gedachten geeft.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 08:11
gewoonmax
gewoonmax is offline
tsjah, dan denk je misschien ook niet zo positief overdag. Leer de wetten van je mind kennen, dan weet je dat. Wat je denkt gedurende de hele dag, en wat je waarneemt wordt allemaal verankerd in je onderbewuste. En je onderbewuste zorgt o.a. voor dromen, maar regelt ook veel andere dingen. Leer dus positief denken, leer om de juiste suggesties aan je onderbewuste door te geven en leef makkelijker

En als je moeite hebt met niet denken aan de dood. Probeer dan wat positiviteit in je leven te brengen, zodat het die gedachtes wegspoelt. Probeer ook je denkpauze's groter te maken door te zijn in het hier en het nu. Dan leef je veel meer ontspannen en dat is nog gezonder ook.
Oud 29-04-2007, 20:43
infrasoft
infrasoft is offline
ik heb ook altijd dromen waar ik alles in kan voelnen(niet altijd prettig)
en de laatste tijd heb ik ook nachtmerries over de dood maar dan anders dan bij jou.....
ik droom niet dat ik neergestoken word (alhoewel een paar dagen terug droomde ik dat ik neergeschoten werd en dat deed pijn)
ik droom de laatste tijd vaken over lijken die om me heen liggen (lijken die al half vergaan zijn en no steeds aan het rotten zijn(walgelijk)
en ik zou ook graag willen weten wat dat nou betekend
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 20:40
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik denk dat je dromen wel een betekenis hebben. Als je vaak nadenkt over de dood, dan heeft dat vast een reden. Ik heb zelf lang over de dood nagedacht toen een bekende zelfmoord pleegde. Ik heb toen zelf een nare droomtijd gehad. Uiteindelijk denk ik dat de dromen helpen, ze laten je soms problemen uit een andere hoek zien, ze werken probleemoplossend denk ik.

Ik zou zeggen: denk niet teveel na over de dood, denk bijvoorbeeld ook eens over het leven! Wat wil je gaan doen in de toekomst? Wil je wel/geen relatie, wat voor baan zal je later hebben? Hoe zal je eruit zien? Ik denk dat je dromen minder over de dood gaan als je minder aan de dood denkt.

Succes en sterkte ,

Tom
Oud 02-05-2007, 10:29
looneylover
looneylover is offline
Eeyz
ten eerste bedankt allemaal al voor jullie reacties

Citaat:
Kingofthemall schreef op 30-04-2007 @ 21:40 :
Ik denk dat je dromen wel een betekenis hebben. Als je vaak nadenkt over de dood, dan heeft dat vast een reden. Ik heb zelf lang over de dood nagedacht toen een bekende zelfmoord pleegde. Ik heb toen zelf een nare droomtijd gehad. Uiteindelijk denk ik dat de dromen helpen, ze laten je soms problemen uit een andere hoek zien, ze werken probleemoplossend denk ik.

Ik zou zeggen: denk niet teveel na over de dood, denk bijvoorbeeld ook eens over het leven! Wat wil je gaan doen in de toekomst? Wil je wel/geen relatie, wat voor baan zal je later hebben? Hoe zal je eruit zien? Ik denk dat je dromen minder over de dood gaan als je minder aan de dood denkt.

Succes en sterkte ,

Tom
nou ik zit nou ook met het probleen dat ik niet weet wat ik met me leven wil enzo, ik moet nog een keuze maken wat ik na dit jaar ga doen, want als het goed is krijg ik me havo diploma, maar ja dat is ook niet eens zeker..
met dat relatiegebeuren zit ik ook nogal in de knoop, want ik heb nog steeds meer het idee dat relaties meer problemen op leveren dan wat anders en ja ik weet niet..

en ja ik leef eigenlijk elke dag met de gedachte van dat wat doe je hier nou eigenlijk je leeft wat.. en dan ga je dood.. wat is het nut ervan..?? en ja van dat ik als ik er niet meer zou zijn ik geen keuzes meer hoef te maken van wat ik nou wil enzo.. geen ruzie meer krijg.. en niet hoef te zien hoe andere mensen altijd ruzie krijgen om de kleinste dingen, waar ik me nogal over kan ergeren..

maarja..

groetjes
XxX
Reageren

Regels voor berichten