Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2007, 11:52
Dotcom
Dotcom is offline
Ik ken een leuke vrouwelijke collega en daar zit ik al anderhalf jaar elke pauze bij in de kantine (samen met nog een vrouw). Maar ik vond haar al die tijd al erg leuk.

Ze werkt aan de overkant van de hal in een ander kantoor. Als ik haar mee uit zou vragen en ze weet dat ik 'r leuk vind kan ik niet meer in de kantine zitten bij haar, en verder ken ik daar weinig mensen.

Hoe kom ik erachter of ze mij ook leuk vindt?
Oud 27-04-2007, 11:55
Verwijderd
Gewoon vragen. "Goh ik vind het altijd wel gezellig met je in de kantine, heb je zin om een keer iets te gaan doen?" Hoe moeilijk is het om zoiets te zeggen? Dan zegt ze ja of nee en dan weet je waar je aan toe bent. Alleen draken van wijven gaan je vervolgens belachelijk zitten maken. En al doet ze dat, daar kan je wel boven staan lijkt me.

Allemachtig ben je echt 26?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 11:55
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
Dotcom schreef op 27-04-2007 @ 12:52 :

Ze werkt aan de overkant van de hal in een ander kantoor. Als ik haar mee uit zou vragen en ze weet dat ik 'r leuk vind kan ik niet meer in de kantine zitten bij haar, en verder ken ik daar weinig mensen.

Hoezo dat? Ik zie niet in waarom je daar niet meer zou kunnen gaan zitten dan;/
Oud 27-04-2007, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Krabs schreef op 27-04-2007 @ 12:55 :
Hoezo dat? Ik zie niet in waarom je daar niet meer zou kunnen gaan zitten dan;/
Als hij haar opbiecht dat ie d'r leuk vindt en zij vindt hem niet leuk is het natuurlijk een kwelling van schaamte om bij haar in 1 ruimte te verkeren.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 12:22
Dotcom
Dotcom is offline
Citaat:
z0pje schreef op 27-04-2007 @ 12:55 :
Gewoon vragen. "Goh ik vind het altijd wel gezellig met je in de kantine, heb je zin om een keer iets te gaan doen?" Hoe moeilijk is het om zoiets te zeggen? Dan zegt ze ja of nee en dan weet je waar je aan toe bent. Alleen draken van wijven gaan je vervolgens belachelijk zitten maken. En al doet ze dat, daar kan je wel boven staan lijkt me.
Nou het moeilijke is dat ik altijd bij hen zit, en ze me gewoon als een collega ziet.

Als ze weet dat ik haar heel leuk vind, en zelfs een beetje verliefd ben, en zij is dat niet, KAN ik niet meer bij haar in de kantine zitten. Schaamte ofzo.

Citaat:
Allemachtig ben je echt 26?
Yep. Ik ben al lid van scholieren.com sinds Lid sinds: 21-05-2000 , en je wordt ouder he
Zie: http://forum.scholieren.com/member.p...nfo&userid=535
Oud 27-04-2007, 12:23
ducky
ducky is offline
Zeker met dit warme weer lijkt het me niet moeilijk... Als je dan al weer binnen zit te lunchen, stel dan eens voor om na het werk ergens een terrasje te pakken, om toch nog even van de zon te genieten.
Sowieso kan je ze natuurlijk ook allebei mee vragen, is misschien wel niet helemaal wat je wil, maar al wel een stuk informeler dan op het werk en zie je ook eens hoe ze daarbuiten is. En als het gezellig is, kan je haar altijd nog eens vragen, het blijft nog wel een tijdje mooi weer, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 12:25
Dotcom
Dotcom is offline
Ja ik vroeg net in de pauze wat ze met koninginnedag ging doen. Dat wist ze nog niet zei ze. Ze vroeg terug wat ik ging doen. Ik zei dat ik 's middags niks te doen had.

Dat was haar kans te vragen een terrasje te gaan pakken in de stad ofzo, maar dat deed ze niet.
Oud 27-04-2007, 12:44
Verwijderd
Waarom vraag je haar dan niet? Waarom moet zij het initiatief nemen? Je kan haar toch gewoon mee vragen? Ik zie echt het probleem niet. Als je haar mee vraagt iets te doen en haar dan zegt dat je haar een erg leuke collega vindt dan zal ze dat als een compliment zien hoor. Je hoeft niet direct te vertellen dat je een beetje verliefd bent, je kan gewoon laten merken dat je het leuk vindt met haar om te gaan.

Ik snap niet zo goed waarom dit zo lastig is
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 12:56
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dotcom schreef op 27-04-2007 @ 13:25 :
Dat was haar kans te vragen een terrasje te gaan pakken in de stad ofzo, maar dat deed ze niet.
Laffe scheiterd.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 13:12
stout!
stout! is offline
Citaat:
Dat was jouw kans te vragen een terrasje te gaan pakken in de stad ofzo, maar dat deed je niet.

Hoogstwaarschijnlijk kan ze geen gedachten lezen dus als je iets van haar wil is het verstandig dat (subtiel) zelf te vragen in plaats van conclusies te trekken wanneer zij niet zegt wat je op dat moment zelf had willen zeggen, maar niet durft.
Oud 27-04-2007, 13:12
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:

Nee, dat was JOUW kans om haar te vragen.
Oud 27-04-2007, 13:15
Dotcom
Dotcom is offline
Ja makkelijker gezegd dan gedaan. Als ze nee zei, waar moet ik dan zitten in de kantine? Dan kan ik nooit meer normaal met haar omgaan.

De hint was duidelijk genoeg leek me.

Hoe kan ik erachter komen of ze mij ook leuk vindt!?
Oud 27-04-2007, 13:19
stout!
stout! is offline
Daar kom je niet achter, want daar ben je te bang voor. Er is altijd een risico en dat ben je duidelijk niet bereid te nemen. Dus laat het lekker zitten en blijf aan de andere kant van de gang van haar dromen.

Als iemand mij btw zou vragen om eens een terrasje te pakken, denk ik echt niet meteen dat hij verliefd op me is.
Oud 27-04-2007, 13:26
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
stout! schreef op 27-04-2007 @ 14:19 :
Als iemand mij btw zou vragen om eens een terrasje te pakken, denk ik echt niet meteen dat hij verliefd op me is.
Dat dus.

En als ze nee zegt, betekent dat niet dat ze niks met je te maken wil hebben. Voor hetzelfde geld vraag je haar een week later of ze nu wél tijd heeft, en zegt ze ineens enthousiast 'ja'. Dus zit niet zo te miepen en doe wat.
Oud 27-04-2007, 15:24
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Ja ik vroeg net in de pauze wat ze met koninginnedag ging doen. Dat wist ze nog niet zei ze. Ze vroeg terug wat ik ging doen. Ik zei dat ik 's middags niks te doen had.

Dat was MIJN kans te vragen een terrasje te gaan pakken in de stad ofzo, maar dat deed IK niet.

Verander de titel van het topic in: hoe maak ik mijn collega duidelijk dat ik doodsbang ben in mijn sociale contacten? Lees daarna je eigen antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 17:36
Krabs
Krabs is offline
Nodig anders haar en die andere vrouw samen uit? Als ze dan nee zegt, waar de kans klein op zal zijn met dit mooie weer dan kan je tenminste bij hen blijven eten in de kantine?^^
Oud 27-04-2007, 17:41
adon1s
adon1s is offline
Waarom niet gewoon in het kader van het werk een keer wat gaan drinken ? Dan een praatje maken werkt beter als op de werkvloer.
Oud 27-04-2007, 18:32
Drlove
Drlove is offline
is die nieuwe maagdenservice niet iets voor je
Oud 27-04-2007, 20:21
hermanf
hermanf is offline
Citaat:
Dotcom schreef op 27-04-2007 @ 13:22 :
Schaamte ofzo.
Een wijdverbreid misverstand is dat je je zou moet schamen voor je gevoelens of lusten.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 22:25
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
hermanf schreef op 27-04-2007 @ 21:21 :
Een wijdverbreid misverstand is dat je je zou moet schamen voor je gevoelens of lusten.
In bepaalde gevallen is daar niet zoveel mis mee. Ik zit niet te wachten op een situatie waarin iedereen zijn gevoelens en lusten zonder schaamte nastreeft.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 23:09
Verwijderd
vragen.

of heeeeeeeeeel duidelijk hinten

of voooool op de bek pakken

komaan gast, 26 zegt je profiel, moeten we echt alles voor je voorkauwen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 01:12
hermanf
hermanf is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 27-04-2007 @ 23:25 :
In bepaalde gevallen is daar niet zoveel mis mee. Ik zit niet te wachten op een situatie waarin iedereen zijn gevoelens en lusten zonder schaamte nastreeft.
Wat ik probeer te zeggen is dat als je iemand niet meer onder ogen durft te komen als je door diegene afgewezen bent dit mijns inziens komt door een gevoel van schaamte dat je op zoek bent naar genegenheid. Op het moment dat je inziet dat het zoeken van genegenheid/liefde etc. gezond en normaal is zul je hier minder problemen mee hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 01:19
ducky
ducky is offline
Volgens mij moet je het gewoon aan haar vragen, en ook al ze nee zegt, je daar niks van aan trekken. Zolang jij er geen probleem van maakt en nog gewoon met haar om blijft gaan, zal zij er ook geen probleem van maken, denk ik. Maar op het moment dat zij uiteindelijk nee zegt en jij gaat meteen de volgende pauze ergens anders zitten, dan zal ze zich inderdaad afvragen wat je aan het doen bent. Dan moet je misschien je eigen "schaamte" even negeren, maar uiteindelijk maakt dat het een stuk makkelijker. En over het algemeen kijken mensen je niet zo snel vreemd aan, behalve als je je er zelf naar gaat gedragen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 07:34
Verwijderd
Citaat:
Dotcom schreef op 27-04-2007 @ 14:15 :
Ja makkelijker gezegd dan gedaan. Als ze nee zei, waar moet ik dan zitten in de kantine? Dan kan ik nooit meer normaal met haar omgaan.
Wat doe je moeilijk in vredesnaam!

Dan zegt ze toch lekker nee, even goede vrienden. Alsof je meteen je ziel blootlegt als je haar meevraagt om ergens iets te gaan drinken. Zeg gewoon dat het je gezellig lijkt.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 22:05
zoemzoem
zoemzoem is offline
*herkenning*
Maar ik ben een meisje en vind dat de jongen het meisje mee moet vragen (lekker ouderwets ja), misschien zit zij daar nu ook wel anderhalf jaar op te wachten!

En hoe je weet of zij jou leuk vind: zeker weten doe je het pas als je het vraagt. Ze zal je echt niet opeten.
Oud 29-04-2007, 09:24
Verwijderd
Ik kan zo slecht tegen afwachtende mensen he . Als je iemand leuk vindt, waarom zou je dan wachten met er iets mee te doen? Je kan beter een keer op je bek gaan dan dat er nooit iets gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 10:17
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
stout! schreef op 27-04-2007 @ 14:19 :
Daar kom je niet achter, want daar ben je te bang voor. Er is altijd een risico en dat ben je duidelijk niet bereid te nemen. Dus laat het lekker zitten en blijf aan de andere kant van de gang van haar dromen.
Dit

Dus niet moeilijk doen en haar vergeten of haar gewoon vragen. Zo moeilijk is het niet
Oud 29-04-2007, 11:28
Verwijderd
Als ze altijd met d'r kont omhoog over het kopieerapparaat gaat staan als jij in haar richting kijkt zal daar wel wat achterstekekn ja.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 12:23
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
z0pje schreef op 29-04-2007 @ 10:24 :
Ik kan zo slecht tegen afwachtende mensen he . Als je iemand leuk vindt, waarom zou je dan wachten met er iets mee te doen? Je kan beter een keer op je bek gaan dan dat er nooit iets gebeurt.
En als je op je bek gaat heb je tenminste een reden om je keihard te gaan bezuipen.
Reageren

Regels voor berichten