Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2007, 17:45
sammyboy
sammyboy is offline
Ik had een vraagje ivm met mijn lichaam.

Ik heb het toch al lang hoor maar nu vroeg ik het mij toch gwn af, of het normaal is. Ik dacht toch bij de meeste mensen heb je zo je borstspieren en gaat je buik dan strak naar beneden deronder (tenzij je zwaarlijvig bent natuurlijk).

Maar bij mij drukt dat zowat naar voor, als ik neerlig of zit dan heb ik het niet maar als ik rechtsta heeft dat toch de neiging om naar voor te drukken. als jullie niet goed weten wat ik bedoel het is;

http://img265.imageshack.us/img265/5113/fotopz8.png

ongeveer die regio, ik weet niet zozeer wat er allemaal binenin het menselijk lichaam gebeurd dus vraag me niet wat daar ligt of hoe het komt. en ik ben er toch ook een beetje ongerust over.

want het steekt zo wat verder vooruit dan mijn lower abs daarmee dat ik het raar vond want ik dacht altijd als je dik wordt dat dat toch vanonder aan je buik begint? alle hulp is welkom.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 21:33
luchtballon
luchtballon is offline
hm, mijn vader heeft ook zoiets. Nu valt het niet meer op door zn buikje , maar zijn borstkas steekt een beetje naar voren. Alleen zie je dit juist heel erg als hij ligt, dan is er echt een afdaling van 20 cm naar beneden van het eind van zn borstkas naar zijn buik.

Ik denk niet dat het met dik worden te maken heeft, maar gewoon met een wat zeldzamere bouw van je lichaam
Oud 28-04-2007, 21:34
zoemzoem
zoemzoem is offline

Zoiets? of is het echt je buik? Dit is een kippenborst/pectus carinatum, voor als je wil zoeken op inet.
Oud 29-04-2007, 08:56
sammyboy
sammyboy is offline
nah dat is het niet, tis net eronder, waar je lever ligt? ofzo kan dat?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 09:06
Stefanie
Stefanie is offline
Is het niet gewoon je maag die uitsteekt met de ingewanden eromheen? Maak eens een foto voor de duidelijkheid anders...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 10:46
Kwekky
Kwekky is offline
Als dat bij mij naar voor steekt duidt dat op een maagonsteking. Wat ik best vaak heb.

Als het een iets lager gelegen regio is die verdikt, dan duidt dat bij mij op te veel lucht in mijn darmen..

Ik weet niet of je er iets aan hebt..
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 11:45
Krabs
Krabs is offline
Maar maagontsteking zou je toch ook qua pijn voelen ofniet?

en OT: Hoelang heb je het al? Tijdens de groeispurt of ervoor? En als de lever groter wordt moet je toch al relatief veel drinken ofniet?
Oud 29-04-2007, 11:46
Kwekky
Kwekky is offline
Citaat:
Krabs schreef op 29-04-2007 @ 12:45 :
Maar maagontsteking zou je toch ook qua pijn voelen ofniet?

en OT: Hoelang heb je het al? Tijdens de groeispurt of ervoor? En als de lever groter wordt moet je toch al relatief veel drinken ofniet?
Ik heb daar niet echt 'pijn' van, alleen heel felle last van een brandende reflux. En als je op mijn maag duwt doet het wel pijn, maar niet van zichzelf..
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 14:15
Verwijderd
Je lever ligt niet lager dan je ribben maar erachter, behalve als hij vergroot is door alcohol/medicijngebruik/hepatitis/etc.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 14:55
frutos
frutos is offline
het is meer zo dat de bovenkant van mijn buik wat vooruit en boller staat dan de onderkant. mijn linker 'abs' of gwn de linker helft van mijn buikspieren lijkt sterker dan mijn rechter kan ik dit gelijk trainen of is dit gwn mijn lichaamsbouw?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten