Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2007, 16:04
Clemenzia
Clemenzia is offline
LONDEN - De drie banken die ABN Amro willen overnemen, zijn vergevorderd met het regelen van de financiering van de overname.
Een groot deel van het bedrag van 72 miljard euro dat zij op tafel willen leggen, is al binnen. Dit meldde de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal maandag. Mogelijk gaan de banken aandelen uitgeven en onderdelen verkopen.
De afgelopen dagen hebben Royal Bank of Scotland (RBS), Fortis en Banco Santander gesproken met andere grote Europese banken om financieel bij te springen, aldus The Wall Street Journal.

Voortouw
RBS neemt, zoals afgesproken, het voortouw bij het voorbereiden van een bod. ABN Amro heeft de voorkeur voor een overname door de Britse bank Barclays omdat de bank dan niet wordt opgesplitst.
De lancering van een eventueel vijandig bod door het bankenconsortium is afhankelijk van de uitspraak van de Ondernemingskamer van het gerechtshof in Amsterdam.

Lasalle
Zaterdag diende een zaak die is aangespannen door de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) over de verkoop van het Amerikaanse onderdeel LaSalle.
ABN Amro heeft LaSalle voor 21 miljard dollar verkocht aan Bank of America in een bliksemsnelle transactie die veel wenkbrauwen deed fronsen. Volgens de VEB had de bank de desinvestering aan de aandeelhouders moeten voorleggen.

Inlijven
Als de Ondernemingskamer deze week instemt met de verkoop, zal het bankentrio snel moeten handelen. RBS zou LaSalle graag willen inlijven.

Voor wie moet ABN amro volgens jullie gaan? Het bankentrio of voor barclays?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2007, 17:20
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Degene die het meeste betaalt natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 17:51
Soundwave
Soundwave is offline
Geen.
Oud 01-05-2007, 17:52
Verwijderd
Zal me een zorg zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 18:12
Verwijderd
ABN Amro prefereert duidelijk Barclays
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 18:39
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
FuSe schreef op 01-05-2007 @ 19:12 :
ABN Amro prefereert duidelijk Barclays
Het bestuur prefereert Barclays misschien, maar de aandeelhouders volgens mij niet...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 18:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 01-05-2007 @ 19:39 :
Het bestuur prefereert Barclays misschien, maar de aandeelhouders volgens mij niet...
Ik vraag me af of ze niet gewoon beter hun spul kunnen verkopen en elders hun winst halen. Ik snap de ophef niet zo.
Oud 01-05-2007, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Makaveli schreef op 01-05-2007 @ 19:39 :
Bestuur is uiteraard voor het behoud van de bank, de aandeelhouders willen slechts winst.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 10:18
Oktay-Y
Oktay-Y is offline
OMG!!! Bank word overgenomen!!!

...

...

who cares ?
Oud 02-05-2007, 11:04
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
FuSe schreef op 01-05-2007 @ 23:29 :
de aandeelhouders willen slechts winst.
"Slechts"? Ze willen heel begrijpelijkerwijs hun investering goed zien opleveren.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-05-2007 @ 12:04 :
"Slechts"? Ze willen heel begrijpelijkerwijs hun investering goed zien opleveren.
Weet ik. Ik begrijp het voor de aandeelhouders ook wel, maar ik zou zeggen dat het voorbestaan van de bank met een nieuw bestuur genoeg potentie heeft.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 14:34
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 01-05-2007 @ 23:29 :
Bestuur is uiteraard voor het behoud van de bank, de aandeelhouders willen slechts winst.
Dit in tegenstelling tot Graaiman Groenink, die 10 miljoen overhoudt aan de overname door Barclays.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 17:22
Go
Go is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-05-2007 @ 15:34 :
Dit in tegenstelling tot Graaiman Groenink, die 10 miljoen overhoudt aan de overname door Barclays.
Nou en? De aandeelhouders hebben het voorheen goedgekeurd.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 12:26
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Soundwave schreef op 01-05-2007 @ 18:51 :
Geen.
Tja, weer een Nederlands bedrijf verpatst. In Groot-Brittannië komen honderden zo niet duizenden werknemers op straat te staan, 'om het bedrijf gezond te houden'. Maar de managers leveren hun miljoenensalarissen en bonussen niet in om het bedrijf 'gezond te houden'.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 16:59
Verwijderd
Verkoop Lasalle afgekeurd. Ai ai, dat gaat ABN bakken geld kosten en brengt een overname door Fortis & co een stuk dichterbij. Nasty.

Grotendeels uit eigenbelang moet ik zeggen dat ik voor de Barclays optie ben. Maargoed, kan d'r buiten dat vrij moeilijk een mening over vormen.

Laatst gewijzigd op 03-05-2007 om 17:02.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 00:10
Verwijderd
Citaat:
Oktay-Y schreef op 02-05-2007 @ 11:18 :
OMG!!! Bank word overgenomen!!!

...

...

who cares ?
72 miljard says we do.
Met citaat reageren
Advertentie