Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2007, 18:36
xx123
xx123 is offline
Is WiskundeB1 een uitgebreide versie van WiskundeA1,2?
Ik zit nu in 4Vwo, en bij ons is er dit jaar nog alleen een scheiding tussen Wiskunde A en B.
Voor zover ik weet is WiskundeB een uitbreiding op WiskundeA. Ikzelf heb WiskundeA (=kansberekening en paar hoofdstukjes vergelijkingen/grafieken). Van mensen die WiskundeB hebben, hoor ik dat ze hetzelfde doen, in minder tijd, en daarnaast nog meer vergelijkingen/grafieken en meetkunde.

Ik wil dus graag weten of volgend jaar, als ik in 5Vwo zit, WiskundeB1 een volledigere versie van WiskundeA1,2 is. Ik zit er namelijk over te denken Wb1 te kiezen i.p.v. Wa1,2 zoals dat in mijn profiel E&M zit. Dit is op mijn school niet gebruikelijk, ik weet ook nog niet of dit kan, maar ik zou liever Wb1 doen omdat ik wiskunde dit jaar ontzettend makkelijk vind en omdat het mijn mogelijkheden met E&M vergroot. Is dit allemaal waar?
En vervangt Wb1 Wa1,2 helemaal? Heb ik dus dan wel een volledig E&M diploma?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2007, 18:47
Verwijderd
Ik dacht dat wiskunde B een heel ander vak was? Ja, wel met raakvlakken natuurlijk, maar volgens mij staan A en B los van elkaar.. Zo is het mij op school altijd verteld
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 18:56
Morri
Morri is offline
Er zitten inderdaad wel wat verschillen tussen wiskunde A en B, er zijn een paar kleine dingen die je dan niet behandelt, maar dat is niet erg. Als je wiskundeB1 doet wordt je gewoon toegelaten tot opleidingen waarvoor je wiskundeA12 nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 21:00
Verwijderd
Wiskunde B is meer en moeilijker, maar sommige aspecten van wiskunde A worden bij B niet behandeld. Niet dat dat zo erg is, bij ons wordt alle wiskunde A-kennis bekend verondersteld aan het begin van het eerste jaar. Het is ook erg weinig en heel makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 21:06
Verwijderd
Bij ons is er een redelijk groot verschil tussen wiskunde A1,2 en wiskundeB1. Ik doe zelf wiskundeb1,2 maar mijn b1 uren zijn gelijk (en de stof) aan de b1 uren van NG.

Bij wiskundeA1,2 gaan ze langzamer (ontzettend sloom voor mijn gevoel) door de stof heen en is er meer uitleg en wordt alles in kleinere stapjes behandeld. Ze behandelen ook meer kansrekening en véél minder analyse.

WiskundeB1 is meer het aanleren van trucjes om dingen op te lossen in de analyse. Ze gaan vlot door de stof heen en verwachten dat je zelf ook enig inzicht hebt.

Even een vergelijking betreffende kansrekening:
mijn b1-deel 5 boek:
S1 = statistiek
S2 = verdelingen
S3 = hypothesen

bij A1,2 zijn hoofdstuk 1 en 2 nog een keer door midden gesplits (geloof ik) dus zijn er méér uitleg en méér oefensommen erover. Ze verwachten ook dat je bij kansrekening (het voornaamste raakvlak) bij B1 alles met algebra oplost en niet met je rekenmachine.

Als het kan, en wiskunde gaat je goed af, én je vindt het leuk zou ik gaan voor wiskundeB1
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 10:44
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Het grootste verschil bij ons op school is dat A heel erg sloom gaat, en B door de boeken heen racet. Ik doe zelf A en op de manier zoals we het nu doen is het wel fijn, maar voor mensen die op een B-niveau zitten is het véél te makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 15:21
Nyawa
Bij ons miste je bij Wiskunde B1 een heel klein stukje kansberekening, maar voor de rest was het alleen maar meer. Mensen die wb1 hadden ipv wa12 kregen dan ook gewoon een volwaardig E&M-diploma.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 19:36
***ailá***
***ailá*** is offline
Toen ik naar de 4e ging iig niet. Dat was in... ff tellen... naja, een aantal jaar terug iig ik heb in 2005 examen gedaan. Wiskunde A1,2 heeft dingen behandeld die wij niet hebben gekregen en andersom. Bij ons was redelijk abstract, meetkunde en andere ellende enzo, integralen. (ik deed B1 voor de duidelijkheid) en bij wis. A1,2 hadden ze grafen en matrices... (wat dat dan ook moge zijn) Dus mja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten