Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2007, 09:58
botulismf
botulismf is offline
Nieuwe track, voor het eerst ook afgemixt op mijn nieuwe koptelefoon. Geprobeerd bas en beats wat beter dan gewoonlijk te laten klinken.

Te beluisteren en te downloaden op mijn myspace.

Commentaar en kritiek welkom.
Oud 15-08-2007, 12:51
antigone
antigone is offline
klinkt gaaf, eerste 2 minuten zijn heerlijk dromerig, is naar mijn mening wel het sterkste deel van het nummer, hoewel de climax ook niet verkeerd klinkt . veel naar four tet geluisterd ?

wat was je van plan met die intro ? op zich een grappig idee om het zo te vertragen, maar dit zou je misschien wat langer kunnen rekken. nu gaat het zo van de hak op de tak, vind ik.
Oud 16-08-2007, 09:37
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Hoezee, een volle sound! Uiteraard, heb ik nog wel wat zeikpunten maar dat is vooral smaak gerelateerd denk ik. Ik zou namelijk zelf de reverb op die beats killen, ik hou van lekker droog.

En ik vind ook het middelste deel van het nummer het zwakst, verder: goed bezig
Oud 20-08-2007, 12:48
botulismf
botulismf is offline
@antigone: Nee, volgens mij heb ik pas één keer een nummer van four tet gedownload hehe. En wat betreft die intro ben ik het wel met je eens, wat langer rekken is een goede optie. Het begon trouwens als een overgang van een ander nummer naar dit nummer, vandaar de vertraging in de beat. Dankjewel voor de positieve comments.

@Ce-El-Wan: Dankje. Met die reverb over de drums zal ik nog eens aanklooien, kijken of ik het beter kan laten klinken.

En jullie noemen beiden het middelste deel als minste deel, zal eens kijken of ik dat wat aan kan passen. Vind iig zelf het begin ook het beste gedeelte.
Oud 20-08-2007, 17:22
capibara
capibara is offline
Ja tof trackje wel dude. En idd die reverb, hij past er goed bij, maar misschien is het tof om wat meer variatie erin te gooien tussen droog en de reverb die je nu hebt. Iets meer punch zeg maar. Voor de rest kek.
Oud 21-08-2007, 12:14
botulismf
botulismf is offline
Ik heb een ietwat vernieuwde versie geupload, beetje geklooid met die reverb en het middenstuk veranderd. Ik was bang dat het te droog zou klinken zonder die reverb, maar dat valt reuze mee. Bedankt voor de tip, RDLF.
Het blijft w.i.p. maar ik ben wel vrij tevreden met het nieuwe middenstuk. Nieuwe versie is te beluisteren op dezelfde plek .

En ik overweeg nog om het eerste stuk wat langer door te laten gaan.
Oud 22-08-2007, 00:57
capibara
capibara is offline
Misschien her en der nog wat harder tweaken met die reverb, nog wat meer die dubwise verbs erdoor. Maar dat is denk ik bijna een smaakkwestie .

KUTGW
Oud 22-08-2007, 15:45
botulismf
botulismf is offline
Ik weet niet precies wat ik me moet voorstellen bij dubwise verbs. Ben niet zo bekend op dubgebied.

Maar bedankt voor de vrindelijke woorden.

Verder heb ik zojuist een nieuwe (definitieve?) versie geupload op m'n myspace maar het duurt even voor hij verschijnt.

EDIT: Hij staat erop.

Laatst gewijzigd op 22-08-2007 om 16:08.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 16:13
Verwijderd
Trek em goed, leuke baslijnen, lekker melodietjes en lekker organische geluiden.

Ding is ook goed gemasterd/gemixt. Gebruik je nog interessante plugins voor mastering?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 16:23
botulismf
botulismf is offline
Dankje.

Gebruik eigenlijk altijd de standaard FL-effecten. Master heeft een Fruity 7-band EQ en vervolgens een fruity compressor. Drums hebben een lichte distortion. Bas is effectloos.

En de goede mix is denk ik deels een toevalstreffer. Het is voor het eerst dat ik goede reacties krijg over de mix dus daar ben ik wel erg blij mee. Ik heb wel ook voor het eerst op mijn nieuwe koptelefoon afgemixt dus dat speelt ook wel mee denk ik.
Reageren

Regels voor berichten