Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2007, 15:49
jongen16arnhem
jongen16arnhem is offline
ik heb 2 pc's: een op de router aangesloten en de ander met een draadloos netwerk op de router aangesloten. alleen is mn internetverbinding niet beveiligd en dat wil ik wel..want nu kunnen me buren bewijs van spreke op mijn kosten internetten..wie helpt me met duidelijk uitleg?
Oud 12-05-2007, 16:26
]{ing
]{ing is offline
je stelt dmv webinterface van je router de WEP encryptie in op aan, je kopieert de key/schrijft de key op. zodra je op ok duwt is de encryptie aan

je laat je pc opnieuw zoeken naar draadloze netwerken, stelt bij voorkeursnetwerken jouw netwerk in en vult daar de key in

dan gaat ie weer verbinden en heb je een beveiligde verbinding als je alles goed gedaan hebt
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 19:03
jongen16arnhem
Citaat:
]{ing schreef op 12-05-2007 @ 17:26 :
je stelt dmv webinterface van je router de WEP encryptie in op aan, je kopieert de key/schrijft de key op. zodra je op ok duwt is de encryptie aan

oke oke..deze stap snap ik al niet..kan je die ff uitleggen in begrijpbare taal danke
Oud 13-05-2007, 11:26
freyk
freyk is offline
Citaat:
]{ing schreef op 12-05-2007 @ 17:26 :

je laat je pc opnieuw zoeken naar draadloze netwerken, stelt bij voorkeursnetwerken jouw netwerk in en vult daar de key in

dan gaat ie weer verbinden en heb je een beveiligde verbinding als je alles goed gedaan hebt
Vertaling (met toevoegingen):

Om je router te beveiligen moet je naar de site van je router gaan (=webinterface).
Vanaf daar kan je dingen instellen, bijvoorbeeld je verbinding van en naar je provider, op 'telefoonnummers voor computers' (> IPadressen) worden uitgedeeld en natuurlijk de draadloze internetverbinding.
Om je draadloze internetverbinding te beveiligen dien je een aantal dingen te doen:
  • je standaard Inlogwachtwoord van je routerpagina veranderen
  • (hoeft niet) Ervoor zorgen dat je alleen via een kabeltje je router kan benaderen
  • (hoeft niet) Je routerpagina benaderen via een beveiligde verbinding via https.
  • Je draadloze verbinding coderen (> encryptie) met een speciale codeertaal.
    Bijvoorbeeld met wep, wpa, enz.
    Advies: Maak gebruik van WPA, want wep is al binnen een paar minuten/seconden gekraakt.
  • Instellen dat je router alleen 'telefoonnummers' uitdeelt aan computers/laptops waarvan je de licentienummer (>MAC-adres) geregistreerd hebt
  • enz
Voor dit alles heb je een handleiding van de maker die je router gemaakt heeft.

Laatst gewijzigd op 13-05-2007 om 11:36.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 18:22
jongen16arnhem
ik weet nu hoe ik mn netwerk beveilig via wpa, datheb ik nu gedaan, maar nu kan ik geen verbinding maken via het internet. hij geeft aan dat de dns de ip adressen niet kan oplossen..wat moet ik doen want ik heb internet wel heel hard nodig...
Reageren

Regels voor berichten