Advertentie | |
|
![]() |
||
is het zo raar dan? dat je mensen die anders zijn dan jou moeilijk accepteert? tenminste... volgens mij doe jij toch een beetje hetzelfde:
Citaat:
ik voel me totaal niet beledigd (mocht je dat denken) want ik behoor niet tot de groep die jij beschrijft, maar ik vind nou neit echt dat je hiermee respect voor hún manier van leven toont, terwijl je zelf vindt dat je ouders de jouwe wél zouden moeten accepteren? dat het vervelend is begrijp ik wel, maar je kan zo wel zien dat het al snel gebeurt en zo raar dus helemaal niet is. als tip zou ik zeggen, leg je ouders eens goed uit wat het voor jou allemaal betekent. Waarom jij zo graag je op ogen zwart op wilt maken (vind je mooi), waarom jij zo graag zwarte kleren draagt (wederom: vind je mooi) en dat jij nou eenmaal een andere muzieksmaak hebt dan zij. Stel voor dat jij voortaan je muziek iets zachter zet zodat zij d'r niet al te veel last van zullen hebben, maar in ruil daarvoor wel wat meer respect voor jouw stijl wilt hebben. Misschien dat dat iets helpt?
|
Hmm.. jij bent zeker meer de doorsnee 'alto' a.k.a
Zet-zich-af-tegen-alles-dat-met-de-massa-meegaat.. (of denkt dat in ieder geval.. Want uiteindelijk doet ze precies hetzelfde ? ![]() Het spijt me als ik hiermee mensen beledig p.s. Denk niet dat ik je aanval.. Been there, done that.. I'm myself again now. ![]() Ontopic : Je moet doen wat jij goed vindt voelen.. Helaas dat je ouders het er maybe niet mee eens zijn,maar je blijft echt niet je hele leven zo.Deze fase moeten ze dan maar accepteren.. ![]()
|
mijn vader accepteerd niet hoe ik ben omdat ik volgens hem te ver afwijk van het standaart 15 jarige meisje... Ik heb zoiets van hij moet het zelf weten ik voel me er prettig bij. Het is mijn leven dusse.... ik denk dat je vader het moet accepteren het is jouw leven. Als jij er last van heb omdat je vader je niet accepteerd zou ik gewoon aah me vragen waarom niet?
|
![]() |
||
Citaat:
maar idd je moet doen waar jij je goed bij voelt enja, ze gaan je vanzelf accepteren...
||
Citaat:
Geloof je het zelf.. Maar ik kraak niemand af hoor.. Zoals ik al zei : Do what you like.. Mij zul je dr niet over horen. Begin alleen niet met : breezersletten met buikriempjes, want er is meer in de wereld.. Dat je je 'normaal' kleedt wil niet zeggen dat je vanbinnen ook maar een 'meeloper' oid bent.
|
Ehm...nou ja ik ben niet zo dus ik heb er geen last van.
Maar ik heb nooit gemerkt dat m'n ouders mijn kleding niet accepteerden. Maar ik ben dan ook nooit gothic geweest met piercings enzo. Maar ik zou het zelf ook moeilijk kunnen accepteren. Ik zou me bijv. niet graag vertonen met een gothiczusje of broertje. Dat anderen het doen heb ik geen problemen mee, als zij het doen opzich ook niet, maar ik zou het wel moeilijk kunnen accepteren denk ik. Maargoed, zoals het er nu naar uitziet hoef ik me geen zorgen te maken.....
|
![]() |
alles wat anders is als de zogenoemde NORMALE MENSEN met blond haar en blauwe ogen (dit is een voorbeeld) is raar en daar moet je je maar LIEVER niet mee bezig houden..
Ik heb blond haar en groen/blauwe ogen. ![]() en dan heb ik het over kledingstylen, make up en gedrag. ik luister naar vooral metal en gothic achtige muziek en dan vinden mijn ouders vreselijk.. Ik kleed me graag in het zwart of andere donkere kleuren omdat ik me daar lekker bij voel... maak me vrij donker op omdat ik het gewoon mooier vind (alleen me ogen) en ik ga graag even alleen rustig op me kamer zitten om gewoon na te denken terwijl andere mensjes gaan sporten enzo... ik heb aantal piercings en ik wil er nog meer ![]() De puberteit is, geloof ik, al eens aangehaald. ![]() Kortom ik ben niet de doorsnee breezerslet met een buikketting (sorrie als ik hiermee mensen beledig) Oh ja, alle mensen die geen so called 'gothic' zijn, zijn breezerslets. ![]() ..dit vind vooral me pa heel erg moeilijk zegt me moeder maar wat IK nou niet snap TIS TOCH MIJN LEVEN MIJN DINGEN mag ik toch zelf weten wta ik doe enzo ik accepteer hun toch ook met hun domme muziek? dan ga ik ook niet gillen van zet die klere muziek zachter of doe eens normaal? Het zijn je opvoeders en ze hebben daarom van alles over je te zeggen. Daarnaast woon je ook in hun huis en moet je rekening met ze houden. Zo simpel is dat. dank u Alstu. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben zelf bruin(ben geadopteerd kom uit sri-lanka) En heb er zelf ook een tydje last gehad van zeikende ouders maar this al minder geworden. Nou moet ik wel zeggen dat het bij mij langzaam is gegaan. Ik kocht altyd metal maar droeg de kleding nog niet want ik wist niet waar ik ze kon halen maar tegenwoordig draag ik bandshirts wije broeken en zo. Ik liep wel een tyd voor schut aangezien in mijn dorp alleen trance kneuzen lopen maar er beginnen steeds meer metalheads te komen.
Maar je ouders zullen er aan wennen(hoppelijk) This ook misschien schaamte wat je ouders hebben metalheads/alto's/gothics hebben een negatief imgo en ik denk dat je ouders zich ervoor schamen dat je een metalhead/goth/alto bent
|
Gewoon doen en schijt hebben aan je ouders.
Ik bedoel, mijn ouders hebben een keer het lef gehad om 2 polotjes voor me te kopen. De eerste heb ik verbrand en de tweede hebben ze toen zelf maar bij het oud vuil geflikkerd omdat ik em nooit droeg. Mijn muziek klagen ze al niet meer over (alleen al die TE hard staan ![]() Mijn kleding wordt voortaan door mij uitgezocht en door hun afgerekend (om te voorkomen dat er dingen gekocht worden die dus nooit gedragen gaan worden) Prima oplossing ![]() Ik koop wat ik mooi vind en lekker vind zitten. Hun betalen ![]() Als het ze niet aanstaat zullen ze er maar mee moeten leven dat ik eerder in mijn blote reet over straat ga (of gewoon thuis blijf) dan dat ik iets van kleding aandoe waar ik nog niet dood in gevonden wil worden. (en nee, dat is geen fase. Niemand die mij hoeft te vertellen wat ik mooi vind. Alles is eigen smaak. Als iemand die polotjes, spijkerbroeken, veel te strakke shirtjes, whatever drek allemaal mooi vind moeten hun het weten. Ik trek het iig nooit vrijwillig aan ![]() En dat moet je eigenlijk gewoon afdwingen bij je ouders want ze kunnen je niks maken in feite ![]() ![]() En wat die muziek betreft. Hij hoeft niet op max volume om het te horen hoor ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Als je je normaal gedraagt (dus geen lijken opgraven iod dit is maar een voorbeeld! ) zullen je ouders vanzelf merken dat je nog steeds gewoon dezelfde persoon bent en dat je nog steeds een persoon bent met een gezond verstand, alleen dat je je wat anders kleed en misschien over sommige dingen wat anders denkt.
Mijn ouders hebben er totaal geen probleem mee met wat ik aantrek en opsmeer, ze weten toch wel dat ik van binnen nogsteeds een normaal denkend persoon ben en dat ik bijvoorbeeld niemand in elkaar zal slaan en gewoon goed m'n best doe op school enz. Sommige dingen vinden ze niet mooi, maar ze zullen me nooit verbieden ergens in te lopen, ook al zouden ze het wel laten merken als iets te extreem zou zijn (dat is trouwens nog nooit het geval geweest).
|
Ik kleed me toch ook niet echt heel normaal, best wel make-up op..en doe wat ik wil.
En toch.... ik krijg vaak te horen dat ik de ideale dochter ben ![]() Serieus.. En ik vind het niet erg ook. Al moet ik zeggen dat ik me beter kleed dan een jaar geleden, misschien zijn ze zo opgelucht.. ![]() Nee, met mijn ouders heb ik nog nooit ruzie gehad om kleding/make-up/lifestyle. Mijn moeder komt weleens aan met truitjes waar van ik denk..nee dat is te érg, te bloot, daar durf ik niet in over straat. Voor de rest koopt ze veel kleding voor me die ik hartstikke leuk vind! Laatst had ik een dag geen make-up op, mijn moeder probeerde voorzichtig te zeggen dat een donker streepje toch wel wat mooier stond hoor. Terwijl ik juist voor hun weer wat minder make-up op doe en zo. Ze accepteren me verder gewoon helemaal zoals dat ik ben en zo. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
al dat gezeik over ''pubertijd'' altijd
als het echt een fase is, dan gaat ze vanzelf wel weer 'normale' kleding dragen en als het geen fase blijkt te zijn, dan zou het ook wel weer heel wreed zijn om iemand niet te laten dragen waar ie zin in heeft en zich lekker bij voelt kortom laat dr lekker
|
Verwijderd
|
Ik heb nooit echt fases gehad die in de ogen van mijn ouders "vreemd" waren. Ik heb met altijd vrij "normaal" gekleed om het zo te zeggen. Ze hebben eigenlijk nooit extremen met mij meegemaakt. Vandaar dat ze mijn kleding (en alles daarom heen) ook altijd geaccepteerd hebben. Ik heb nog nooit gehoord dat ik iets aan had wat zij verschrikkelijk vonden.
Ik denk niet dat mijn ouders er erg blij mee zouden zijn als ik me ineens gothic ging kleden en gedragen, bijvoorbeeld. Dat zouden ze iets te extreem vinden. Alhoewel ik wel denk dat als ik me altijd, van jongs af aan, zo gevoeld en gekleed had, ze het misschien wel gewoon zouden accepteren. Ik weet het niet. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Mijn ouders zouden alleen gaan zeuren als ik ineens kakker word, want dat is "niet óns soort mensen"
![]() Verder zal het ze een worst zijn (hoewel tattoo's en piercings wel mogen, maar dat ze me dan "bah" vinden.. ![]()
|
Verwijderd
|
Me ouders doen niet moeilijk over mijn muziek, kleding, uiterlijk enz. Simpelweg omdat ik ook niet moeilijk doe over dat van hun. Ik zeg wel eens dat ik hun muziek totaal niks aan vind, maar als ik bij hun in de auto zit bijv en er staat nederlandstalig op is het niet zo dat ik met 2 vingers in de oren zit. Ik houd gewoon rekening met ze, zoals ik ook al een tijdje graag iets wil maar zij het niet op prijs zullen stellen. Dus wacht ik er gewoon mee tot ik het huis uit ben.
|
![]() |
||
Citaat:
2. De muziek staat me niet aan. Dus het zou me tegenstaan als 1 v.d. 2 gothic zou worden(niet alleen gothic hoor, punk of bijv. metal ook). Verder zou het wel geaccepteerd worden alleen niet van harte, en dat heb ik zelf ook. T blijft familie maar toch......kleed je normaal. Ik heb niks tegen gothics maar het zal me denk ik niet plezieren als 1 v.d. 2 gothic zou worden. Maar zoals ik al zei, ik zie het niet gebeuren. N.B. ik ben via via(via gematigde "alto's") wel in aanraking gekomen met zgn. gothics en ook punks en die hard metalfreaks maar als ik met hun praat kom ik al gauw in discussie(ander wereldbeeld, overtuigingen en interesses) en hebik gemerkt dat ik dus naast de uiterlijke kant(kleding, muziek) me ook niet kan vinden in hun innerlijke kant(om het zo maar te zeggen). Dus ook daarom zou ik het niet prettig vinden om een gothic/punk/metal als broertje of zusje te hebben.
|
![]() |
mijn ouders (ex-punker en ex-hippie, dus zelf ook zo hun pubertijd/afzet-fase gehad) hebben me nogal vrij opgevoed en hebben nooit wat gezegd van mijn opwellingen. Heb trouwens nooit echt opwellingen gehad, maar twee eigenlijk....mijn periode als Backstreet Boys fan (12 jaar) en mijn "oh-wat-ben-ik-duister-gothic-en-anders-en-beter-en-vooral-depressiever-dan-jullie-ookal-komt-het-niet-geloofwaardig-over-aangezien-ik-veel-te-happy-overkom-en-dus-niet-in-mijn-rol-kan-blijven"- fase. Beide duurde trouwens niet langer dan 2 maanden.
Ik ben nu een doodnormaal burgertrutje en dat bevalt zowel mij als mijn ouders eigenlijk prima. oh ja, vergeten...je wilde tips... ehm, tja, gewoon laten zeiken heeft bij mij in die 2x2 maanden wel geholpen. dat hoort er nou eenmaal bij en wordt minder naarmate jij er minder op reageert (als ik ertegenin ging, vonden mijn ouders het nog leuker worden om te zeiken en mij op de kast te jagen heheh) en toch gewoon je eigen gang gaat. je kan eventueel inderdaad een gesprek aangaan waarom die dingen belangrijk voor je zijn, maar dat lijkt me nutteloos, want dat zullen ze toch moeilijk te begrijpen vinden.
Laatst gewijzigd op 20-07-2003 om 14:03. |
![]() |
|
Mijn ouders vinden het prima, welke kleren ik ook draag, welke schoenen make up etc... Dat vinden ze allemaal owkej. Maar wel een keer liepen ze te zijken over mn muziek. "satanistische leuzen en texten" zeiden ze. (Was Dimmu Borgir trouwens en Immortal
![]() ![]() maar ze begonnen wel ineens te praten over. Ik vind nu wel dat je een beetje rare muziek luistert (Moonspell en Tristania ![]() Maar elke keer als ik weer vriendinnen mee naar huis nam enzo die allemaal gothic waren toen zagen ze dat zij ook zo waren. En toen zeiden ze tjah jullie moeten maar gewoon lekker jullie zelf blijven. Damn straight I do ! ![]() Dus ga gewoon eens met je ouders praten dan en zeg gewoon ik ben altijd al zo geweest en die kleren draag ik graag, die muziek vind ik beter dan die top 40 computer bliep bliep doeing doeing muziek. ![]() Mijn pa maakter er zelfs een keer een grapje over. "Hey wat wil je voor je verjaardag ? " Uhm ff denken weetik nogniet. "Ow moet ik iets bedenken?" ja doe maar. "ow haal je bed maar uit mekaar dan" ???? WTF heb je het over?? " Dan krijg je een doodskist van ons" hebben we heel lang nog over gelachen ![]() Of kom ik terug van een schoolfeest met allemaal make up. mn pa: "no shit daar is tie" ik zo huh ? wat bedoel je "de black demon" lol pa waar heb je het over. "ja die poster van je black demons" nej pa das demons of metal van Immortal. hij nog steeds vet bang kijken ![]() mn moeder toen: "ga maar even het eraf halen het feestje is voorbij " (lol moeders zijn altijd zo subtiel) want ik heb met hun afgesproken dat ik alleen bij feestjes enzow mn gezicht wit mag maken enzow. En het enige wat die ouwe lui niet snappen. Damn pentagrammen zijn niet slecht! ![]() Punt naar boven Geest boven de materie. ---> means good ![]() Punt naar beneden Materie boven de geest --> means "not right " (I never say bad ![]()
Laatst gewijzigd op 20-07-2003 om 14:47. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
En het is niet materie maar elementen (water, wind, vuur, aarde).. Of de natuur, als je het dan tóch globaal wilt zien.. jaja jullie mogen ook weer op mij gaan zeiken als ik het fout heb, wist het niet helemaal meer zeker ![]()
|
mijn ouders acepteren wel hoe ik erbij loop... nou loop ik dr ook redelijk normaal bij... maar als ik gothic/skater ofzo zou zijn zouden ze het ook accepteren, zolang het maar niet te extreem wordt. (k mag alleen geen piercings/tattoos
![]() Maar ik vind wel dat je ouders je moeten accepteren zoals je bent... misschien kun je ff met ze praten???
||
Citaat:
Maar al die lui die snappen het gewoon niet. Waarom loop jij met satanskruizen enzo. Rustig maar kiddo punt naar boven is juist goed. Soms heb ik gewoon geen zin meer om het allemaal uit te leggen en zeg ik "ja en ik roep geesten op in mn kamer en dans met de doden om een kaars " dus dan houden ze hun bek weer ff ![]() trouwens wicca is een behoorlijk goede levensstijl, je leert jezelf kennen enzo zitten egt veel goeie dingen in. Ik ben het niet ofzow maar mensen denken en denken..... pffff ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toen ik in mijn ik-draag-wat-ik-leuk-vind fase zat, heb ik mijn vader vooral veel pijn gedaan. Het lukte hem niet tot zijn ideaal beeld te komen. Ik was zijn kleine meisje en langzaam ging ik mijn eigen dingen doen. Dat was moeilijk voor m. Ik denk dat Je vader er gewoon erg veel moeite mee heeft. Het zijn idd. jou keuzes maar zie in dat jij wel zijn kind bent! Misschien moet je je ouders eens wat meer betrekken in je leven. in je keuzes en in je waarom! |
![]() |
|
Je ouders verschaffen je onderdak en hebben (waarschijnlijk) het beste met je voor. Is het dan zoveel gevraagd geen hekel aan ze te hebben omdat ze toevallig een iets andere smaak hebben dan jij?
Als je geen zin hebt in hun 'gezanik' kleed je dan wat subtieler of hou op met je gezemel. Wees godverdulleme eens blij met wat je allemaal wel hebt *zucht*
||
Citaat:
Lees eens goed er staat nergens dat ik een hekel aan mijn ouders heb hoor.. integendeel ik hou van ze maar gezien ik voor mezelf ALLES betaal (kleding make up feestjes geven uitgaan) vind ik het raar dat ze er wat op aan te merken hebben.. |
![]() |
||
Citaat:
En dan hebben we het nog niet eens gehad over je sig.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
bi/homo-jongens-s.com-forum-meeting Verwijderd | 90 | 04-06-2004 10:16 | |
Liefde & Relatie |