Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2007, 16:21
Verwijderd
sinds kort heb ik een nieuwe dell met vista erop.
internet werkt prima, totdat ik een downloadprogramma open (zoals emule, soulseek, limewire..).
dan kan ik geen enkele internetpagina meer openen en na een tijdje loopt het downloadprogramma zelf ook vast.

ik heb verder geen verstand van firewalls/poorten/etc. heb al een tijdje zitten googlen en wat dingetjes geprobeerd, maar niks helpt.

de programma's staan al bij 'uitzonderingen' bij windows firewall.
heb ook al de download/upload snelheid aangepast in emule, en het vinkje bij 'UDP uitschakelen' aangevinkt. helpt allemaal niet.

qua internetverbinding is er niets veranderd tov de oude pc, waar alles wel goed werkte.

weet iemand een oplossing?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2007, 20:33
Moonspell
Moonspell is offline
Kuch, ehh ja, dell & vista.

Maar, probeer je huidige firewall eens uit te schakelen, helemaal

En anders moet je even een poorttester uitvoeren op internet.
Oud 06-05-2007, 21:10
M@rco
M@rco is offline
Als je een third party firewall (Sygate, McAfeel, Norton, etc.) hebt: meteen weggooien, 90% kans dat dat de oorzaak is van je probleem.
Oud 07-05-2007, 17:19
Verwijderd
ok ik had dus inderdaad ook een mcafee firewall. heb ik gedeinstalleerd en die andere uitgeschakeld, maar het werkte nog niet. (ondertussen de normale firewall maar weer aangezet..)

Citaat:
Moonspell schreef op 06-05-2007 @ 21:33 :

En anders moet je even een poorttester uitvoeren op internet.
en waar kan ik dat doen?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 17:21
freyk
freyk is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 06-05-2007 @ 17:21 :
ik heb verder geen verstand van firewalls/poorten/etc. heb al een tijdje zitten googlen en wat dingetjes geprobeerd, maar niks helpt.
Eerst is de vraag of je achter een router zit, door IP-adressen met elkaar te vergelijken.
Een router blokkeert namelijk net zoals een firewall ook poorten en dan is het verstandig om bepaalde poorten te openen en de verbinding door sturen naar je computer (oftewel [urlhttp://www.digimuziek.nl/poorten.htm]port-forwarding[/url])
(Ip-adressen moet je zien als een telefoonnummer voor je netwerkkaart)
  • Lokale IP adres: start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig
  • Internet IP adres: Mijnip.nl
Als deze anders zijn, dan zit je achter een router.
Om bij je instellingen te komen, vul je het ipadres in van default gateway in je adressenbalk van je internet explorer/firefox/opera/enz.
En als je de instellingen van je router bereikt hebt, dan volg je de verschillende handleidingen op Port-forward.com om de poorten van emule,soulseek,enz door te kunnen sturen.

Citaat:
freakjuh schreef op 07-05-2007 @ 18:19 :
en waar kan ik dat doen?
Dat kan bijvoorbeeld met shields up

Laatst gewijzigd op 07-05-2007 om 17:35.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 17:52
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 07-05-2007 @ 18:21 :
Eerst is de vraag of je achter een router zit, door IP-adressen met elkaar te vergelijken.
Een router blokkeert namelijk net zoals een firewall ook poorten en dan is het verstandig om bepaalde poorten te openen en de verbinding door sturen naar je computer (oftewel [urlhttp://www.digimuziek.nl/poorten.htm]port-forwarding[/url])
(Ip-adressen moet je zien als een telefoonnummer voor je netwerkkaart)
  • Lokale IP adres: start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig
  • Internet IP adres: Mijnip.nl
Als deze anders zijn, dan zit je achter een router.
Om bij je instellingen te komen, vul je het ipadres in van default gateway in je adressenbalk van je internet explorer/firefox/opera/enz.
En als je de instellingen van je router bereikt hebt, dan volg je de verschillende handleidingen op Port-forward.com om de poorten van emule,soulseek,enz door te kunnen sturen.

Dat kan bijvoorbeeld met shields up
ok, ze zijn inderdaad anders.
maar, als ik het ipadres van standaard gateway intik in internet explorer dan vindt-ie hem niet, dan gaat hij in google zoeken. is er geen andere manier om bij die instellingen te komen?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 17:55
Verwijderd
bij shields up komt er trouwens overal dit uit:

There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 20:26
freyk
freyk is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 07-05-2007 @ 18:55 :
There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!
Dat wil dus zeggen dat al deze poorten potdicht zitten.
Je moet dus echt bij de instellingen van je router kijken.

Citaat:
freakjuh schreef op 07-05-2007 @ 18:52 :
ok, ze zijn inderdaad anders.
maar, als ik het ipadres van standaard gateway intik in internet explorer dan vindt-ie hem niet, dan gaat hij in google zoeken. is er geen andere manier om bij die instellingen te komen?
Lees de handleiding van je router/modem door.
En als je de handleiding niet kan vinden, zoek de merk/type op en download dan de handleiding de handleiding vanaf de site van de maker.
Oud 07-05-2007, 20:48
Verwijderd
maar hoe kan het iets met de modem te maken hebben als ik er eerst geen last van had en nu wel? met dezelfde modem? alleen de computer is veranderd.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 22:18
Verwijderd
nouja. met soulseek lukt het nu wel, zolang ik geen internetpagina's open. bedankt iig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten