Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2007, 17:51
Lorelei
Lorelei is offline
Mijn broertje heeft dit spel gekocht in een uitverkoop ergens. Ik heb er snel even een blik op geworpen en er waren 2 dingen die mijn aandacht trokken. In het engels staat er een waarschuwing op dat het geschikt is voor kinderen van 12 jaar en ouder. Daarnaast stond er in het duits een waarschuwing op dat het geschikt is voor 'kinderen' van 18 jaar en ouder.
Nou vind ik het sowieso verbazingwekkend dat het verschil zo groot is, iemand van 12 is toch weer anders dan iemand van 18. Maar goed, mijn broertje is dus (bijna) 9! Heeft er iemand ervaring met dat spel die mij een beetje een idee kan geven van wat er ongeveer gebeurt en welke leeftijd jullie erop zouden plakken?

Ik snap dat dit per persoon en per opvoeding een beetje verschillend is maar mja
Oud 06-05-2007, 18:07
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Hexen is niet heel gruwelijk. Ik heb dit spel zelf op de N64, en het is niet zo vreselijk. Vergeleken met de huidige films en games is het zelfs nog netjes. Geen bloed, geen ingewanden, enzovoorts. Verder is het een actiegame, dus tja, geweld kan je verder wel verwachten.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 18:11
Lorelei
Lorelei is offline
Zou jij je kind van 9 het laten spelen? =)
Oud 06-05-2007, 18:33
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
de duitse rating is zoiezo raar... wat wij hier gerust mogen zien wordt of geknipt of geblured of het is gelijk 18+...
Oud 06-05-2007, 18:35
Verwijderd
Ik denk dat ik niet veel ouder was toen ik het speelde op de pc. Meer spannend dan eng, bovendien kan je hem cheats geven ofzo om alle monsters makkelijker te killen 8)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 19:05
Verwijderd
Tja, vraag is, zou je hem Doom laten spelen? graphics zijn van vergelijkbaar niveau en vergeleken met de huidige graphics redelijk toony te noemen.
Hexen kan nog redelijk 'gore' hebben. Maar door de graphics is het redelijk toony.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 19:41
Verwijderd
Hexen ziet er wel beter uit dan doom hoor, in mijn herinnering waren het quake graphics.. of was dat hexen 2? geloof dat dat het was ja..

Zelf vond ik het een gaar spel, het deed me niet zo veel..
Dan was doom leuker, en halflife een beter verhaal, maar dat was pas later..

Over die duitse rating, herinnert me aan carmeggedon met groene zombies..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 19:49
freyk
freyk is offline
Nou, ik speel het pc-spel tig keren uitgespeeld (inclusief de addon).
Zie het als doom 1 en 2, maar dan in de middeleeuwen.

Het enige waar bepaalde mensen afkeer van het spel kunnen krijgen, is hoe bepaalde monsters uit elkaar spatten wanneer je ze verslaat met een krachtig wapen.
Kleine kinderen kunnen misschien nachtmerries krijgen van bepaalde pijnkreunen van monsters.
Gelukkig kan je het geluid zachter of uitzetten.
(weet niet of dit ook bij de ps1 of nin64 ook kan)

Ik zou mijn neefjes/kinderen van bijna negen dit spel wel laten spelen.
Kinderen worden hier niet agressief van, want ze zien namelijk hoe nep dit is.
En er zijn altijd andere oorzaken, wanneer een bepaald kind agressief reageert.

Mensen kunnen ook van dit spel leren, zoals geduld hebben voor bepaalde acties, verder kijken dan zijn neus lang is, enz.

Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 06-05-2007 @ 20:41 :
Hexen ziet er wel beter uit dan doom hoor, in mijn herinnering waren het quake graphics.. of was dat hexen 2? geloof dat dat het was ja..
precies, dat was hexen 2 en op de motor van quake 1.
En ik durf mijn neefje van 3 dit spel wel te laten spelen, want dit was zo nep. (maar wel leuk)

Laatst gewijzigd op 06-05-2007 om 19:57.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 20:10
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben niet zozeer bang dat-ie er agressief van wordt hoor. Meer inderdaad dat het eng (of simpelweg te moeilijk) of smerig is.
Oud 06-05-2007, 20:27
freyk
freyk is offline
ja, moelijk is het alleen als je de weg daar niet weet.
Spoiler
Oud 07-05-2007, 00:21
Verwijderd
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 00:48
Verwijderd
Hexen is serieus één van de betere shooters / puzzelaars ooit. Eeuwig jammer dat er nooit een fatsoenlijk vervolg op is gekomen (Hexen II was redelijk kut).
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 08:32
Paperz
Paperz is offline
Tja hexen heeft zover mijn geheugen 't bij staat veel doodshoofdjes enzo. De vraag is of ie van dat soort zaken nachtmerries krijgt Verder wat hier boven al wordt gezegd, wat ik me herinner zijn de graphics nogal 'onschuldig' (in hoeverre dingen kapot schieten dat kan zijn natuurlijk )
Oud 07-05-2007, 10:13
Chimera
Chimera is offline
Mwa, het is wel redelijk 'eng', creepy sfeer enzo. Zou goed kunnen dat 'ie er niet lekker op slaapt
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 06-05-2007 @ 20:41 :

Zelf vond ik het een gaar spel, het deed me niet zo veel..
Dan was doom leuker, en halflife een beter verhaal, maar dat was pas later..

Over die duitse rating, herinnert me aan carmeggedon met groene zombies..
Hexen maakt gebruik van de Doom engine.

Ik zie er geen probleem mee om een kind van 9 dit te laten spelen, volgens mij speelde ik rond die leeftijd ook Doom en dat is vergelijkbaar. Alleen Hexen is iets minder hersenloos knallen, en meer een 'spooky' sfeer en meer puzzelen. Er is wel bloed en shit, maar niet overdreven veel, en het zijn fantasy-achtige beesten.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 14:27
Lorelei
Lorelei is offline
Hmkay. Nou ja. Ik hoor niemand zeggen: "Ben je he-le-maal gek geworden om een kind dit te laten spelen!" dus we laten het maar even. Zolang je inderdaad niet ingewanden alle kanten op ziet spuiten of het er erg realistisch uit ziet of zo, is het in ieder geval minder erg.
Oud 07-05-2007, 16:00
Verwijderd
2 kleine vraagjes; Heeft hij het in de tussentijd al gespeeld?
En probeer het zelf anders eens, je bent zelf denk ik iets beter in het beoordelen van wat je broertje gewend is dan wij
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 16:37
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Morridin schreef op 07-05-2007 @ 17:00 :
2 kleine vraagjes; Heeft hij het in de tussentijd al gespeeld?
En probeer het zelf anders eens, je bent zelf denk ik iets beter in het beoordelen van wat je broertje gewend is dan wij
Hij heeft het voor zover ik weet nog niet gedaan en dat ga ik inderdaad ook doen. In ieder geval er naast zitten.
Oud 07-05-2007, 17:43
freyk
freyk is offline
Och, en anders staan er genoeg in-game filmpjes van het spel op het net.

Oud 07-05-2007, 19:32
Verwijderd
Ik heb nog steeds een toffe 3-d engine op m'n pc staan voor Doom, Heretic en Hexen, vergelijkbaar met unreal tournament scherpte
Helaas is de Hexen.wad die ik heb van de demo versie, baal daar dan ook erg van
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 08:03
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Bedoel je de Doomsday-engine of een andere fork?
Oud 08-05-2007, 15:21
Verwijderd
Heretic
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 16:45
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 08-05-2007 @ 09:03 :
Offtopic:
Bedoel je de Doomsday-engine of een andere fork?
Dat is hem, geweldig programma
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 23:21
Verwijderd
Hexen. Wat een geweldig mooi spel was dat. Voor die tijd mooie graphics, ongekend diepe ravijnen, uitgestrekte levels met vele moeilijke puzzels, en nieuwe mogelijkheden t.o.v. Doom (springen, op en neer kijken, portal technologie).

Vooral de muziek is prachtig. Synthesizermuziekjes, dat wel, maar goed gecomponeerd en erg spannend. Eén van de beste game soundtracks ooit.

Ik denk dat een kind van 9 het eng kan vinden. Het is niet enger of gruwelijker dan Doom. Er zit gore en veel bloed in, maar niet meer dan de uiteensplattende mensen uit Doom. Het spel vereist wel meer denkwerk en zoekwerk dan de gemiddelde 9-jarige aankan, denk ik. Ik kan me herinneren op latere leeftijd nog weken vast te hebben gezeten omdat ik een puzzel niet kon oplossen (lees: de schakelaar naar een andere portal niet kon vinden).

En ik heb het spel later nog eens gespeeld met de Doomsday-engine. Alhoewel de sfeermakende mist (in de levels) daarmee wat afgezwakt wordt, en ravijngrond zichtbaar is, haalt het wel een beetje de mysterie van de levels weg. Maar voor de rest zijn de graphics zeer scherp en de effecten prachtig.
Met de nieuwe hi-res texture maps is het helemaal een feest.

Beste Doom-kloon dus, vind ik.

Edit: Hexen 2 daarentegen miste alle kwaliteiten van zijn voorganger. Minder vijanden, moeilijker te doden, minder sfeer, minder muziek, makkelijkere puzzels.

Laatst gewijzigd op 14-05-2007 om 23:25.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 22:14
Verwijderd
Dat vuurwapen was zo tof, dat de mannetje branden weg liepen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2007, 01:02
Verwijderd
De spoken waren toffer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten