Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2007, 16:23
duivelaartje
duivelaartje is offline
Na mijn examenuitslag en voordat ik vakantiewerk (midden juni dus) ga doen willen mijn moeder en ik een midweekje weg. Liefste door de weeks, zodat ik niet echt examenfeesten mis.

Maar wat zijn leuke steden/plekken op een midweekje door te brengen? Mag in Nederland zijn, maar ook in Europa wat goed bereikbaar is. We zijn al eens een midweek naar Parijs, Barcelona en Londen geweest, dus het liefste een andere tip.

Alvast bedankt!
Advertentie
Oud 11-05-2007, 19:16
Boef
Boef is offline
Berlijn, Praag, Antwerpen, Rome? Ik weet niet echt wat je onder goed bereikbaar verstaat en hoever je wilt .
Oud 12-05-2007, 18:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Europa met max. 3 uur vliegen.

Maar Praag is inderdaad wel een leuke!
Oud 12-05-2007, 19:00
Poepkind
Poepkind is offline
Praag is erg leuk, maar mischien wat kort. Verder is Brussel een hele leuke en verassende stad, het lijkt heel dichtbij en daarom suf. Maar ik ben er nu al 2 keer geweest, en echt het is er heel mooi en heel leuk.
Oud 12-05-2007, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 12-05-2007 @ 20:00 :
Praag is erg leuk, maar mischien wat kort. Verder is Brussel een hele leuke en verassende stad, het lijkt heel dichtbij en daarom suf. Maar ik ben er nu al 2 keer geweest, en echt het is er heel mooi en heel leuk.
Ik ben er nu 1x geweest, en misschien was het omdat ik er een dag was maar ik vond het aan de ene kant heel vies en smerig maar aan de andere kant waren die straatjes ronde de grote markt wel gezellig?

Milaan is ook leuk, of Venetië of Oslo of Kopenhagen . Praag is inderdaad leuk
Oud 13-05-2007, 00:09
Lorelei
Lorelei is offline
Tja.. ik kan bijna niets verzinnen wat echt *niet* leuk is.

Hebben jullie voorkeuren qua cultuur/natuur/weer/prijs/vervoer/iets anders?
Oud 13-05-2007, 00:12
Lorelei
Lorelei is offline
Ik vond trouwens Milaan minder. Maar ik had een beetje wat jij met Praag lijkt te hebben.. het was te warm, het was stoffig, het stonk, was te druk.. nou ja.. allerlei dingen waardoor het minder leuk was dan het mogelijk had kunnen zijn.

Stockholm en Oslo wel

En Barcelona was ook erg leuk.
Oud 13-05-2007, 11:35
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
grl schreef op 13-05-2007 @ 01:09 :
Tja.. ik kan bijna niets verzinnen wat echt *niet* leuk is.

Hebben jullie voorkeuren qua cultuur/natuur/weer/prijs/vervoer/iets anders?
We zijn wel van de cultuur, maar niet super van de natuur. Een wandeling door de mooie omgeving natuurlijk wel, maar natuur is meer voor een lange rondreis. Prijs maakt niet zoveel uit.

Voor het vervoer een niet al te lange vliegreis of goed bereikbaar met de auto (dus niet een halve dag rijden ).

Stockholm is ook wel hip, trouwens.
Oud 13-05-2007, 12:34
Jones
Iedere hoofdstad is wel de moeite waard. Daarnaast heb je natuurlijk nog een paar andere steden als Barcelona, Antwerpen, Milaan, Venetie etc. Als je midden juni gaat zou ik steden in Spanje/Portugal/Italie/Griekenland ontwijken in verband met de warmte. (Niet omdat het perse te warm is om er rond te lopen maar steden warmen nou eenmaal sneller op, stinken harder en zijn stoffiger in de zomer) Denk eens aan Dublin, Edinburgh, Stockholm, Helsinki, Oslo, Tallinn, Riga, Vilnius, Kopenhagen, Warschau, Moskou.
Oud 17-05-2007, 21:28
Mono-racer
Mono-racer is offline
Parijs, Londen, Praag, van alles, misschien richting Denemarken? Maar ook lekker dichtbij, lekker uitwaaien op één van de eilanden is heerlijk.

Lekker naar Ameland, Vlieland, zeg het maar. Misschien hebben die niet zoveel te bieden als één van die buitenlandse steden, maar je kunt er wel heerlijk uitwaaien.
Advertentie

Regels voor berichten