Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2006, 00:38
Hulk
Hulk is offline
Ik ga dit jaar waarschijnlijk naar chersonissos op vakantie. Weet iemand welke appartementen aanraders zijn wat betreft ligging en prijs/kwaliteit?
Oud 28-12-2006, 16:32
Verwijderd
Ik heb al 4x in Piskopiano (Piskopiano Village) gezeten, iets boven op de berg, lekker rustig overdag (voor je kater) en 's avonds 15 min lopen en je bent in chersonissos. Taxi kost 5 of 6 euro..
Probeer eens via arke.nl. Heb al 4x via Dreizen geboekt, maar Arke is een stuk goedkoper zag ik vanmiddag
En kijk op www.vakantiereiswijzer.nl voor prijs/kwaliteit verhoudingen
Oja, en all inclusive of halfpension zegt niet zoveel, vaak is het eten tegen de tijd dat je wakker bent na het stappen al op, of koud of oud. Ontbijten kan je voor 50ct pp al zo ongeveer, en avond eten voor 15 pp (incl. voor en nagerecht en drinken)

Je mag me ook PMmen

edit; ik ben te goed voor deze wereld:

Piskopiano
Koutouloufari
Chersonissos

Laatst gewijzigd op 28-12-2006 om 16:44.
Oud 03-01-2007, 09:32
gurl19
gurl19 is offline
topic chersonissos

Ook nog wat info over chersonissos! Ben er dus ook geweest. Ik vond het helemaal geweldig!
Oud 11-01-2007, 15:43
Hulk
Hulk is offline
thanks

kan iemand me vertellen hoe dat precies zit met die stranden daar.. bij het reisbureau hadden ze het over een rotsstrand en dat je voor een zandstrand 10 minuten moest lopen, maar iemand anders was geweest en had weer helemaal niks geen rotsen gezien. en welke van de 2 is starbeach

Laatst gewijzigd op 11-01-2007 om 15:48.
Oud 11-01-2007, 16:02
Verwijderd
Chersonissos is inderdaad veel rotsstrand, Starbeach is beetje van alles. Kijk eens op Starbeach .
Welk appartement zit je trouwens?
Oud 11-01-2007, 21:20
idontcare
idontcare is offline
starbeach is kut, echt niks aan. je wordt daar alleen maar gekeurd en het water in die zwembaden is echt ranzig. als je echt chersonissos ingaat dan zie je de nederlandse tenten. wij waren vorige jaar in petra beach, appartementencomplex. erg leuk en gezellig. 's avonds gingen we naar havana, een scandinavische tent. superegzellig
Oud 12-01-2007, 13:34
Hulk
Hulk is offline
OH starbeach is een waterpark... ik dacht gewoon de naam van een strand ofzo. maar als je dus normaal zand onder je wil hebben moet je naar dat waterpark toe?

kheb nog niks geboekt trouwens.. ben beetje op vakantiereiswijzer aan t zoeken. maar ik ga met een grote groep dus iedereen moet wat naar voren schuiven.
Oud 12-01-2007, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 12-01-2007 @ 14:34 :
OH starbeach is een waterpark... ik dacht gewoon de naam van een strand ofzo. maar als je dus normaal zand onder je wil hebben moet je naar dat waterpark toe?

kheb nog niks geboekt trouwens.. ben beetje op vakantiereiswijzer aan t zoeken. maar ik ga met een grote groep dus iedereen moet wat naar voren schuiven.
Nee, aan de boulevard, 'achter' de kroegen is er ook een zandstrand, alhoewel bijna alle stranden bedjes hebben staan om te verhuren, maar wat verder het water in zijn er rotsen en die zijn verradelijk (glad enzo)
Oud 12-01-2007, 21:22
idontcare
idontcare is offline
aan de boulevard van chersonissos ligt ook strand, alleen is dat niet heel breed enzo, maar zand ligt er wel en daar kun je best zwemmen maar eigenlijk is een zwembad een stuk chiller vond ik
Oud 19-01-2007, 17:39
Hulk
Hulk is offline
Uiteindelijk is het Aqua Maris geworden... Speelde ook wel mee dat een groot deel al uitverkocht was... Maar wel relaxed appartement denk ik, ligt precies tussen star beach en het centrum in. En 50 meter van het gewone strand.

Heeft alleen geen zwembad, maar dat maakt me niet zoveel uit . Vind zee juist chiller
Oud 19-01-2007, 23:34
Verwijderd
Aqua Maris is idd wel okee. Waar heb je geboekt en wanneer ga je? Heb ff voor je gezocht;

Aqua Maris

Maar neem aan dat je het zelf ook al gezien had? Have fun, Kreta is echt te gek (spreekt een verslaafde, dus ik ben bevooroordeeld)
Oud 23-01-2007, 12:51
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 20-01-2007 @ 00:34 :
Aqua Maris is idd wel okee. Waar heb je geboekt en wanneer ga je? Heb ff voor je gezocht;

Aqua Maris

Maar neem aan dat je het zelf ook al gezien had? Have fun, Kreta is echt te gek (spreekt een verslaafde, dus ik ben bevooroordeeld)
beachmaster van 4 tot/met 15 juli

ja die site kende ik al mijn moeder zit daar altijd ruim een maand te zoeken voordat ze de knoop doorhakt
Oud 25-01-2007, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 23-01-2007 @ 13:51 :
beachmaster van 4 tot/met 15 juli

ja die site kende ik al mijn moeder zit daar altijd ruim een maand te zoeken voordat ze de knoop doorhakt
Ooh lekker hoor! Beachmaster kroegentochten
Ik ga van 10 t/m 19 augustus
Oud 25-01-2007, 14:25
ook hallo
ook hallo is offline
Ik ga ook naar Kreta! Maar dan van 3 t/m 14 juni met gogotours
Oud 27-03-2007, 23:45
Hulk
Hulk is offline
iemand nog tips wat betreft eetcafés/restaurants met goede prijs/kwaliteit?

en de leukste discotheken?
Oud 28-03-2007, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 28-03-2007 @ 00:45 :
iemand nog tips wat betreft eetcafés/restaurants met goede prijs/kwaliteit?

en de leukste discotheken?
In Piskopiano / Koutouloufari zit Steki, echt een geweldig leuk en lekker restaurant, met twee Grieken die ook wat Nederlands praten (als je vraagt om mayo gaat het door de hele toko; 'Remiaaaaa' en vraagt om de kaart voor t toetje; 'Toetjessskaartt!')
Maar das maar net of je er de moeite voor wil nemen, want in Chersonissos kan je ook lekker eten. Zou alleen niet bij, euhhmm, geen idee hoe ze heten, maar ze zitten aan zee, vlakbij het politiebureau, eten. Makkelijk te vinden, zit aan de boulevard, als je via Friet van Piet naar de zee loopt loop je er recht op af. Denk dat het Akropolis heet.
Ik heb er meerdere malen gegeten, maar vond het vaak niet lekker.

En trouwens, nergens is eten echt duur hoor. Wij waren, met 2en, incl eten, voor- en nagerecht vaak 35 euro kwijt, voor 2 dus. En dan hadden we duur gegeten

Enne, leuke discotheken: Amnesia is wel oke, ik ben helemaal gek op de Tiger en Havana. En Pog Mahones (Ierse pub). Maar als je langs de boulevard loopt word je vanzelf overal binnen geluld
Oud 31-03-2007, 18:32
Verwijderd
Je moet gewoon alles even proberen. Bio Bio, Jungle club , Amnesia, Irish pub. Geslaagde vakantie wordt het sowieso
Oud 03-04-2007, 12:46
angel--1987
angel--1987 is offline
ik ga ook naar cherssonisos!
nog nooit geweest, maar veel leuke verhalen over gehoord ben benieuwd!!
Oud 26-06-2007, 11:42
Hulk
Hulk is offline
Ik en een paar vrienden willen hier ook gaan bungeejumpen. Ik ben in Lloret al is van zo'n hijskraan gesprongen, maar op Kreta kun je ook van een vier keer zo hoge brug afspringen. Weet iemand of dat een eind van Chersonissos afligt? En of daar eventueel al vervoer voor geregeld is?
Oud 26-06-2007, 14:11
Crimson
Crimson is offline
Je kan in Starbeach bungeejumpen.
Ben zelf ook geweest, wel erg veel Nederlanders, maar ik was dan ook in de eindexamenreizen-tijd. Amnesia vond ik wel een leuke club, eten is idd goedkoop.
Oud 27-06-2007, 12:05
Verwijderd
Website Starbeach
Oud 28-06-2007, 00:56
Hulk
Hulk is offline
ik wil nu dus van die brug af niet van zo'n hijskraan

http://www.bungee.gr/en/sites.asp
Oud 28-06-2007, 15:27
Verwijderd
Chania is wel een eindje, moet je even opzoeken op Google Earth ofzo Kan je ook afstand berekenen etc. Maar van een brug is wel stoer!
Oud 28-06-2007, 18:16
Sade
Sade is offline
Ben in de zomer van 2005 naar Chersonnissos geweest, en ik zat vandaag nog te bedenken wat een vette vakantie dat was.
Je moet gewoon rond het centrum gaan zitten, niet bij Starbeach Starbeach is leuk om een dagje glijbanen te doen en mensen te kijken die willen bungeejumpen maar als ze helemaal boven zijn niet meer durven en dronken mensen kijken die spontaan besluiten om nudist te worden, maar vaker moet je er ook niet komen.

En om cultureel te doen is een dagje Knossos wel
Oud 04-07-2007, 13:38
KiMZz
KiMZz is offline
Ik ben in 2003 naar Kreta geweest maar dan in een dorpje vlakbij Chersonissos, in 2004 heb ik t overgedaan en ben ik naar Chersonissos zelf gegaan. Het was echt tof maar Starbeach is minder. Je betaalt geen entree maar wel geld voor ligstoelen, voor glijbanen en natuurlijk voor drank enzo. En niet zo'n beetje ook.. En je bent verplicht een ligstoel te nemen want je mag niet met je handdoekje op t gras liggen..
Maar t appartement was dan wel weer vet, vol Nederlanders. Alleen bestaat dit niet meer volgens mij, lag naast hotel Iro maar k kan t nergens meer vinden..
Naja dit jaar op naar Lloret
Oud 06-07-2007, 14:28
ook hallo
ook hallo is offline
Ben in juni geweest. Was heel leuk, ben alleen geen één keer naar Star Beach geweest en dat vind ik wel prima als ik die verhalen zo hoor. Ik vond het beetje strand dat aan de boulevard lag best goed te doen.
Oud 14-07-2007, 23:51
Verwijderd
Chersonissos is zo NIET Kreta.
Zonde van een verder prachtig eiland.
Oud 15-07-2007, 14:15
ook hallo
ook hallo is offline
Maar je kan als je naar Chersonissos gaat uitgaan, cultuur en strand wel mooi combineren. Je kan zo makkelijk uitstapjes gaan maken, dat heel veel mensen het niet doen tsja..
Oud 17-07-2007, 17:30
Hulk
Hulk is offline
Ben gister teruggekomen Was echt geweldige vakantie. Vond het beter dan blanes/lloret/alanya. Vooral overdag vond ik heel leuk met alle jongeren aan starbeach, na 16.00 uur muziek. 's Avonds werden er daar ook feesten georganiseerd Beachflirt vond ik heel leuk, Beachparty 10 keer minder...
De eerste dag werden we op weg naar het centrum wel 10 discotheken binnengelokt (en 10 shotjes gekregen), maar uiteindelijk vooral naar The Matrix (clubmuziek), Bio Bio (top40) en Havana (Skandinavische club) geweest. Die laatste vond ik eigenlijk wel het leukst, want ik hou er altijd van wat andere nationaliteiten te ontmoeten .
Wat eten betreft hebben we een paar keer eten besteld bij PeachPit (lekker/goedkoop/gratis bezorgd). En een paar keer langs de boulevard gegeten.
Het weer was ook perfect, 2 weken lang geen wolkje gezien, alleen laatste dagen behoorlijk stevige wind, maar dan kreeg je een beetje hoge golven in de zee en dat was dan ook wel weer leuk .
Oud 18-07-2007, 15:13
Verwijderd
Havana Was Giorgos (Jorgos) er ook? Hij werkt er als 'binnenlokker'

Ik ga over 24 dagen
Oud 18-07-2007, 20:01
Hulk
Hulk is offline
wij werden er telkens door zo'n engels meisje 'binnengelokt'.

dat bungeejumpen is trouwens niks geworden uiteindelijk... ik was echt helemaal blut aan het eind van de vakantie, en die brug is bijna niet te bereizen (~2 uur met de auto..).
Oud 19-07-2007, 08:32
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 18-07-2007 @ 21:01 :
wij werden er telkens door zo'n engels meisje 'binnengelokt'.

dat bungeejumpen is trouwens niks geworden uiteindelijk... ik was echt helemaal blut aan het eind van de vakantie, en die brug is bijna niet te bereizen (~2 uur met de auto..).
potverdorie Tis er wel helemaal verbouwd, ben erg benieuwd dus!

En mja, dat dacht ik al wel. Chania is best een eindje tuffen.. Mja zo te horen heb je het wel naar je zin gehad
Oud 05-08-2007, 10:51
Roadrunner
Roadrunner is offline
Morgen ga ik naar Chersonissos. 2 weekjes. Nouja zit in een plaatsje ernaast in hotel cretan village
Oud 05-08-2007, 11:38
AmusedDuck
AmusedDuck is offline
Citaat:
Roadrunner schreef op 05-08-2007 @ 11:51 :
Morgen ga ik naar Chersonissos. 2 weekjes. Nouja zit in een plaatsje ernaast in hotel cretan village
Ligt dat niet in Koutouloufari of Piskopiano, want daar kom ik net vandaan en dat ligt heel dicht bij Chersonissos.

Laatst gewijzigd op 05-08-2007 om 11:42.
Oud 06-08-2007, 09:16
Roadrunner
Roadrunner is offline
Citaat:
AmusedDuck schreef op 05-08-2007 @ 12:38 :
Ligt dat niet in Koutouloufari of Piskopiano, want daar kom ik net vandaan en dat ligt heel dicht bij Chersonissos.
Ligt daar idd vlakbij, volgens mij in Limin/Anassaris. Het is zo'n 3 kilometer van Chersonissos. Er zijn volgens mij 2 hotels met de naam cretan village. Ik zit in Aldemar Cretan Village. Het andere hotel ligt volgens mij iets verder van Chersonissos vandaan.

Regels voor berichten