Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2007, 11:05
Ivys
Ivys is offline
Hee hoi,

Ik heb mijn havo NG diploma (nieuwe stijl) straks afgerond en ik wil volgend jaar een HBO beginnen waarbij bij de toelatingseisen staat dat een 2e moderne vreemde taal verplicht is. (Trade management gericht op Azie)
Ik heb als extra vak Frans1 afgerond. Nu vraag ik me af of ze met een 2e moderne vreemde taal frans1 of frans12 bedoelen?

Zijn er toevallig mensen die dit weten? Ik kan het nergens vinden.

Alvast bedankt!

Groetjes Ivy
Oud 18-05-2007, 22:36
jasp12
jasp12 is offline
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik dacht dat ze daarbij een moderne vreemde taal behalve Engels bedoelen die je hebt afgerond met een eindexamen...Frans12 (of Duits/Spaans/...12) dus..
Ik dacht dat Frans1 dan niet genoeg is, maar ik weet het niet zeker.

Maar edit: Je hebt Frans1 als extra vak gehad? Hoe bedoel je dat? Bij ons was Frans1 gewoon 'verplicht' en was het het 'normale Frans'...
Maar informeer anders bij de desbetreffende HBOinstelling
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 13:24
Ivys
Ivys is offline
Oja, volgens mij was het inderdaad niet een extra vak, maar een verplicht keuzeonderdeel.
Ik had al gebeld naar de school alleen het was vrijdag de dag na hemelvaart en de school was dicht. Toen ik bericht kreeg dat ik onvoldoende vooropleiding had kon ik het niet laten om hier alvast te vragen of iemand er meer van weet.

Bedankt voor je reactie.

Laatst gewijzigd op 19-05-2007 om 13:27.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 15:53
bingomassacre
bingomassacre is offline
In rotterdam heb je aan frans/duits1 niet genoeg. Je kan wel een zogenaamde deficientie cursus volgen, maar dat moet je maar even op de site zelf opzoeken enzo
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 11:00
Ivys
Ivys is offline
Thanx voor je reactie!
Dat is wel balen
Voor welke opleiding weet je dat zeker?
Oud 20-05-2007, 11:43
bingomassacre
bingomassacre is offline
Trade management gericht op Azie.

http://www.hogeschool-rotterdam.nl/i...ingseisen2.pdf

Daar staat precies welke voorkennis vereist is! Ook dat verhaal over eventuele bijscholingscursus wordt er uitgelegd.. Succes

Laatst gewijzigd op 20-05-2007 om 12:55.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 17:24
Ivys
Ivys is offline
Dankje voor het opzoeken.

Ik heb ondertussen ook al verder gezocht en nu snap ik er helemaal niks meer van..
Op de site van de hogeschool Rotterdam staat ook dat de toelatingseisen per opleiding worden bepaald door de Ib-groep en dat de Ib-groep per opleiding op de site heeft staan welke toelatingseisen er zijn.
En op hun site (Ib-groep) staat dat alleen "economie 1" een toelatingseis is. En in de bijlage (algenmene info gids) die je kunt openen op de site van de hogeschool rotterdam (onder het kopje toelatingseisen) staat ook bij "trade management gericht op azie" dat het enige deficientievak "algemene economie" is. Maar bij de toelatingseisen staat weer dat een 2e moderne vreemde taal verplicht is..

Volgens mij is er ergens een foutje gemaakt.

Weetje, het is nu al bijna maandag.. Dus ik ga morgen meteen bellen

Ik laat het nog wel weten!
Oud 20-05-2007, 18:47
bingomassacre
bingomassacre is offline
Ik zou ook gewoon even bellen! Zij kunnen je vast precies vertellen waar je aan toe bent.. al vrees ik toch echt dat je frans 12 of duits 12 nodig zult hebben..

(Op de site van mijn vorige opleiding stond overigens ook dat ik een tweede vreemde taal in mijn profiel moest hebben en dit had ik dus niet, maar daar heb ik helemaal nooit iets over gehoord dus misschien valt het allemaal wel mee met die eisen !)
Good luck tomorrow
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten