Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zes dagen per week van 9 t/m 8 is minstens 60 uur per week?
De maximale arbeidstijden voor een 17-jarige zijn: - Per dienst maximaal 9 uur. - Per week maximaal 45 uur. - Per 4 weken gemiddelde arbeidstijd van 40 uur per week. http://www.arbobondgenoten.nl/arboth.../watmag.htm#17 Misschien is het idd handig om wat minder te gaan werken (wettelijk gezien moet dat sowieso, maar ook voor jezelf lijkt me dat wel handig). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
maar zoals ik al zei, als deze jongen het daar voor gezien heeft neemt ie toch ontslag, of een tijdje vrij, of hij gaat op zoek naar iets nieuws?
||
Citaat:
![]() Verder is het wel degelijk een boeiend topic voor dit subforum omdat de werktijden van de TS tegen de wet zijn.
||
Citaat:
![]() en als je dat persoonlijk erg vind moet je er werk van maken, vind je dat niet en vind je het juist fijn dat je extra geld kan maken zoals ik dan doe je dat lekker niet ![]() mijn excuus voor de foute woordspelling van zeikbal ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Echt, ik denk dat het voor jongeren belangrijk is dat ze, zeker tot hun 18, voor een gedeelte nog kunnen profiteren en languit genieten. Daarom hoeft dat geen 24u per dag. Als dat door omstandigheden niet kan (omdat die kinderen zelf voor hun onderhoud moeten instaan, maar ik herhaal: ik heb het nog nooit bij iemand gehoord) moet er iets aan die omstandigheden gedaan worden. En een minderjarige hoort financieel ondersteund te worden door zijn of haar ouders.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat het vaker voorkomt dan je denkt. En dergelijke dingen zijn niet altijd zo simpel op te lossen (was het maar zo'n feest...dan waren de problemen een heel stuk minder groot). Maar goed, misschien gaat TS idd wel gewoon te veel uit (al heeft ie daar op deze manier vast de tijd niet voor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je hebt ook domweg te hoge verwachtingen als je op je 18e een auto wilt. Logisch dat je je uit de naad moet werken in een rotbaantje om dat te verwezenlijhken. Ik kon goed boeren doordat ik viavia aan middelen en kennis om te boekhouden kon komen, (€ 20 - € 35 per uur afhankelijk van de werkzaakheden) maar nog streef ik niet naar een auto of constant uitgaan.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo denk ik er iig over, jij kunt en mag natuurlijk een andere mening hebben. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ja, je kan een auto all-risk verzekeren. Maar dat is helemaal onbetaalbaar voor een 18-jarige en bovendien doorgaans niet rendabel. Bovendien zit er in mijn ogen in het hebben van een wasmachine en koelkast in je eerste huisje doorgaans meer noodzaak dan het hebben van een auto. Bovendien hadden we het hier over kopen met een lening. Als je eerst gespaard hebt, en je rijdt na 3 maaden je auto total-loss dan is dat zuur, maar daarmee is het wel klaar, en kun je gaan sparen voor een nieuwe auto. Als je de auto met geleend geld hebt gekocht en je rijdt hem total-loss dan is dat nog veel zuurder. Je moet dan immers nog maanden/jaren voor die auto betalen die je al lang niet meer hebt. En daardoor kan je dan dus ook niet/nauwelijks voor een nieuwe auto sparen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Diepere waarheid in het leven? KMBA | 78 | 15-11-2007 12:21 | |
Verhalen & Gedichten |
lees dit - zielig verhaaltje Ronella | 4 | 12-05-2004 17:50 | |